v70 laserblue

Gestart door c70cabrio, 19-10-2006 23:00:02

Vorige topic - Volgende topic

c70cabrio

Hallo,ik ben Vincent en ben liefhebber van Volvo met name de V classic en C-serie.We rijden in de zomers een C-70 t5 cabrio.
Ben op zoek naar een v70R en zag er een staan in emmen.Deze is van "Alex" geweest.Nu zou ik graag eens wat vragen willen stellen aan de ex. eigenaar van de XS-BJ-54.Wie heeft er een 06 nummer van "Alex".Of wil hij misschien contact opnemen met mij.06-20408769.Leuke site trouwens.

Groeten.
Vincent

Turbobiker

De Laserblue-ex van Alex is 100%...
De Tussenpaus

Vertigo

Is een zeer mooie en goede wagen. Heb de auto een aantal keren in het echt gezien. Super.

Leuk dat de (eventuele) nieuwe eigenaar van die auto de weg naar het forum al heeft gevonden! Blijft de auto tenminste toch nog een beetje hier.

fearless

Is echt een heel erg mooie auto. Echt waar een plaatje.

Weet zeker dat Alex nog wel reageert, hij is op het forum actief als Alex V70R. Stuur hem anders even een pb'tje.

Hier staan nog wat foto's van deze mooie auto, hier even klikken.

Matti

Hallo Vincent,

Heb je met de auto proefgereden?

Dat heb ik vorig jaar in mei namelijk gedaan want toen stond hij ook in Emmen te koop (22.950,00, 109.000 km). Hij maakte toen bij iedere willekeurige snelheid een geluid dat mij niet beviel. De verkoper (Erik Heuvelink) deed dit toen af als onbelangrijk. Navraag bij de vorige eigenaar, niet "Alex" uiteraard, leerde mij dat de auto dit geluid al een tijdje maakte, de dealer er al een aantal keren naar had gezocht maar niks kon vinden. Die vorige eigenaar had hem ingeruild op een V70 Flash Green. Nadat ik de vorige eigenaar had gesproken en dit verhaal aan de verkoper vertelde bleek ineens dat de klacht inderdaad bij Broekhuis bekend was. Het vermoeden was dat het in de versnellingsbak zat. Men bood aan de versnellingsbak te vervangen door een gereviseerd exemplaar zonder meerkosten en met garantie.

Verder bleef het lampje van de ETS constant branden (gasklephuis). Verkoper deelt mee dat ook dit geen probleem was en al vanaf km.stand 8.000 het geval nadat de auto gechipt is. Oorzaak volgens de dealer: waarschijnlijk is de chip de boosdoener ( onzin m.i. ), maar kan geen kwaad. Vorige eigenaar bevestigde het constant branden. De meter van de brandstoftank blijft (bleef) ook regelmatig hangen op halfvol, terwijl de tank ofwel helemaal vol was of meer dan half leeg.....

Toen ik de auto vorig jaar heb bekeken vielen er nogal wat beschadigingen op. O.a. linksachter (schaafplek bumper), spoiler linksvoor behoorlijk beschadigd (zou hersteld en bijgespoten worden), rechtsvoor een schaafplek, op het rechterachterscherm krassen rond het tankklepje en de rechter spiegelkap beschadigd.
Er horen twee sets slotmoeren bij de auto omdat twee velgen door de voor-vorige eigenaar kapot zijn gereden (let daar op).

Ik heb de auto uiteindelijk niet gekocht, ondanks dat Broekhuis zich in flink wat bochten wrong om de verkoop te bewerkstelligen. In juni 2005 heb ik bij TvK in Alkmaar een Laserblue V70 R gekocht die mij tot nu toe perfect bevalt.

Op de site van Broekhuis stelt hij dat de auto van de 1e eigenaar is. Dat zou dan Alex moeten zijn en dat is dus niet waar. Ik heb de 1e eigenaar gesproken en dat was niet Alex. De auto had vorig jaar, volgens Broekhuis, 305 pk, en nu 265. Wellicht is de auto ivm genoemd ETS-lampje-probleem teruggebracht naar standaard. Maar dit is slechts een vermoeden. Auto zou schadevrij zijn, maar de voorspoiler heeft wel een knauw gehad. Dat was geen parkeerschade. De uitlaten zouden origineel Volvo zijn, maar dat was vorig jaar toen ik de auto zag in ieder geval niet zo. Zo te zien op de site is het nog dezelfde uitlaat.

Zoals gezegd heb ik in mei 2005 proefgereden. Hij heeft nog een aantal maanden bij Broekhuis gestaan voor Alex hem dan waarschijnlijk gekocht heeft.

Vraag is natuurlijk, waarom doet Alex zo'n "perfecte" auto na een jaar weer weg?

Ik moet nog ergens een telefoonnummer hebben van de (werkelijke) 1e eigenaar, maar dat kan ik nu even niet vinden. Als je daar interesse in hebt wil ik het wel voor je opzoeken.

Misschien weet iemand of Alex het e.e.a. aan de auto heeft gedaan waardoor hij alsnog perfect is geworden. Maar dat was hij vorig jaar zeker niet zoals uit het voorgaande blijkt.

Succes...

-D©©©L-

@matti: Zou het wel netjes gevonden hebben als je eerst even e.e.a. nagezocht had op het forum,
alvorens een serie aannames te doen op basis van een ervaring in het verleden.
Nog even en hij was op de no-go lijst terechtgekomen  ;) Je kan zeker 85 % van je relaas zo schrappen.
Een opnieuw gespoten PP/EPDM voorbumperhoes en wat herstelde krassen in de lak is echt nog lang geen schade auto.  :eusa_naughty:
Dat iemand een goede auto weg doet, is perfect te verklaren.
In dit geval i.v.m met de aankoop van een huis, ook dat is heel recentelijk voorbijgekomen (9 oktober).

Vincent,
Ik denk dat je met deze auto een mooi liefhebbers exemplaar aangetroffen hebt dat je veel plezier kan geven.
(en natuurlijk het normale/verplichte onderhoud om dat zo te houden). Mooie 100% roffel !  :eusa_clap:

Ricardo

Emiel

Citaat van: Ricardo op 20-10-2006 01:54:09
Prachtige kleur!

Prachtige auto!

Geluidloze AWD, nieuw gasklephuis, fantastische TME..... :eusa_drool:

Laserblue

ja hij klinkt best aardig ja  :eusa_whistle: ;D

kopen die bak!  :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Laserblue

Citaat van: Matti op 20-10-2006 01:05:17
Hallo Vincent,

Dat heb ik vorig jaar in mei namelijk gedaan want toen stond hij ook in Emmen te koop (22.950,00, 109.000 km). Hij maakte toen bij iedere willekeurige snelheid een geluid dat mij niet beviel. De verkoper (Erik Heuvelink) deed dit toen af als onbelangrijk. Navraag bij de vorige eigenaar, niet "Alex" uiteraard, leerde mij dat de auto dit geluid al een tijdje maakte, de dealer er al een aantal keren naar had gezocht maar niks kon vinden. Die vorige eigenaar had hem ingeruild op een V70 Flash Green. Nadat ik de vorige eigenaar had gesproken en dit verhaal aan de verkoper vertelde bleek ineens dat de klacht inderdaad bij Broekhuis bekend was. Het vermoeden was dat het in de versnellingsbak zat. Men bood aan de versnellingsbak te vervangen door een gereviseerd exemplaar zonder meerkosten en met garantie.

Verder bleef het lampje van de ETS constant branden (gasklephuis). Verkoper deelt mee dat ook dit geen probleem was en al vanaf km.stand 8.000 het geval nadat de auto gechipt is. Oorzaak volgens de dealer: waarschijnlijk is de chip de boosdoener ( onzin m.i. ), maar kan geen kwaad. Vorige eigenaar bevestigde het constant branden. De meter van de brandstoftank blijft (bleef) ook regelmatig hangen op halfvol, terwijl de tank ofwel helemaal vol was of meer dan half leeg.....

Toen ik de auto vorig jaar heb bekeken vielen er nogal wat beschadigingen op. O.a. linksachter (schaafplek bumper), spoiler linksvoor behoorlijk beschadigd (zou hersteld en bijgespoten worden), rechtsvoor een schaafplek, op het rechterachterscherm krassen rond het tankklepje en de rechter spiegelkap beschadigd.
Er horen twee sets slotmoeren bij de auto omdat twee velgen door de voor-vorige eigenaar kapot zijn gereden (let daar op).

Ik heb de auto uiteindelijk niet gekocht, ondanks dat Broekhuis zich in flink wat bochten wrong om de verkoop te bewerkstelligen. In juni 2005 heb ik bij TvK in Alkmaar een Laserblue V70 R gekocht die mij tot nu toe perfect bevalt.

Op de site van Broekhuis stelt hij dat de auto van de 1e eigenaar is. Dat zou dan Alex moeten zijn en dat is dus niet waar. Ik heb de 1e eigenaar gesproken en dat was niet Alex. De auto had vorig jaar, volgens Broekhuis, 305 pk, en nu 265. Wellicht is de auto ivm genoemd ETS-lampje-probleem teruggebracht naar standaard. Maar dit is slechts een vermoeden. Auto zou schadevrij zijn, maar de voorspoiler heeft wel een knauw gehad. Dat was geen parkeerschade. De uitlaten zouden origineel Volvo zijn, maar dat was vorig jaar toen ik de auto zag in ieder geval niet zo. Zo te zien op de site is het nog dezelfde uitlaat.

Zoals gezegd heb ik in mei 2005 proefgereden. Hij heeft nog een aantal maanden bij Broekhuis gestaan voor Alex hem dan waarschijnlijk gekocht heeft.

Vraag is natuurlijk, waarom doet Alex zo'n "perfecte" auto na een jaar weer weg?

Ik moet nog ergens een telefoonnummer hebben van de (werkelijke) 1e eigenaar, maar dat kan ik nu even niet vinden. Als je daar interesse in hebt wil ik het wel voor je opzoeken.

Misschien weet iemand of Alex het e.e.a. aan de auto heeft gedaan waardoor hij alsnog perfect is geworden. Maar dat was hij vorig jaar zeker niet zoals uit het voorgaande blijkt.

Succes...

Beetje jammer dit :eusa_naughty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

flap

???

ik snap het niet helemaal, Matti geeft toch alleen maar aan wat er toendertijd aan mankeerde.
Het lijkt me heel goed mogelijk dat eea daarna allemaal opgelost is.

Wanneer de aspirant koper dat allemaal weet, dan kan hij toch een beter oordeel geven of hij vind dat de auto het aanschaffen waard is.
Ik snap dat dit een liefhebbersforum is, maar de meeste reacties doen voorkomen alsof iedereen aandelen in betreffende schitterende auto heeft.
(met genoeg geld reed ik vandaag nog naar emmen :'()

Turbobiker

Nu gaan we Matti lopen beschuldigen, maar in één dit heeft 'ie helemaal gelijk: dat is de wagen van Alex niet.

En hij heeft ook gelijk dat je voor dat bedrag best kritisch mag zijn en als een dealer je dan eerst een slap verhaal vertelt zou ik me er ook niet helemaal goed bij voelen en extra kritisch worden.

De reden dat Alex zijn wagen weg doet is de aankoop van een huis en het krijgen van een auto van de baas ;)

@c70Cabrio: er staan nog meer V70R laserblue te koop, dus gewoon nog even doorzoeken!
De Tussenpaus

alex V50

Hallo Vincent,

Dit is inderdaad mijn auto geweest.
Ik heb de auto twee weken geleden ingeruild.
De foto's bij de advertentie kloppen niet helemaal, dit zijn dezelfde foto's die ze hebben gebruikt in de advertentie van mijn aankoop.  ;D
Die grote telefoon is eruit en vervangen door een mooi klein dopje van een Nokia bluetooth-carkit.
Verder is de auto nog hetzelfde als op de foto, maar dan mooier!  8)

Hallo Vincent,

Dit geluid was ook bij mijn proefrit aanwezig, dit bleek echter een wiellager te zijn. Na vervanging door Broekhuis was het geluid weg.

Verder bleef het lampje van de ETS constant branden (gasklephuis). Verkoper deelt mee dat ook dit geen probleem was en al vanaf km.stand 8.000 het geval nadat de auto gechipt is. Oorzaak volgens de dealer: waarschijnlijk is de chip de boosdoener ( onzin m.i. ), maar kan geen kwaad. Vorige eigenaar bevestigde het constant branden.

Dit ging na aanschaf regelmatig branden. Ook hier even een korte discussie over de chiptuning, maar we waren er redelijk snel uit dat dit niet de oorzaak kon zijn. Een paar keer naar gezocht en uiteindelijk bleek het de katalysator te zijn welke onder garantie is vervangen door Broekhuis.

De meter van de brandstoftank blijft (bleef) ook regelmatig hangen op halfvol, terwijl de tank ofwel helemaal vol was of meer dan half leeg.....

Dit is in 30.000 km, exact 4 keer voorgekomen. Natuurlijk wel naar de oorzaak gezocht. Blijkt een sensor boven de benzinetank te zijn. Is heel lastig bij te komen en doordat het zo weinig voorkomt heb ik dit verder laten zitten.

Achterbumper is opnieuw gespoten.

Bij aflevering hebben ze netjes een nieuwe set slotmoeren bij de auto geleverd zodat je niet hoeft te klooien met 2 sloten.

Op de site van Broekhuis stelt hij dat de auto van de 1e eigenaar is. Dat zou dan Alex moeten zijn en dat is dus niet waar. Ik heb de 1e eigenaar gesproken en dat was niet Alex. De auto had vorig jaar, volgens Broekhuis, 305 pk, en nu 265. Wellicht is de auto ivm genoemd ETS-lampje-probleem teruggebracht naar standaard. Maar dit is slechts een vermoeden. Auto zou schadevrij zijn, maar de voorspoiler heeft wel een knauw gehad. Dat was geen parkeerschade.

Het staat er wat lullig, maar wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat de 1e en de 2e eigenaar bekend zijn. Voorspoiler is inderdaad niet nieuw, er zitten in de hoeken wat lakschades. Dat is inderdaad ook geen parkeerschade, het is een Haagse drempel...  8)

De uitlaten zouden origineel Volvo zijn, maar dat was vorig jaar toen ik de auto zag in ieder geval niet zo. Zo te zien op de site is het nog dezelfde uitlaat.

Nee, die uitlaat is het mooiste van de hele auto!
Die TME-einddemper is geweldig, dat kan hier bevestigd worden.

Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

alex V50

Zoals door de andere ook al aangegeven is.
Ik ga zakelijk rijden, mede door de aankoop van een nieuwbouwhuis is het op dit moment het meest verstandige om de R te verkopen en te kiezen voor de bijtelling.

De auto wordt niet verkocht door tegenvallende prestaties, sterker nog. De auto is onderhouden alsof ik hem nog 3 jaar zou rijden. Een maand voor de inruil zijn er bijvoorbeeld nog 4 nieuwe banden onder gegaan en 2 weken voor inruil een nieuw gasklephuis.

Je hoeft niet te zoeken, ik het het nummer hier voor Vincent. Is een hele geschikte vent.

Of de auto nu perfect is weet ik niet. Als we gaan zoeken is er waarschijnlijk wel iets te vinden.
Feit blijft dat ik een groot liefhebber ben van de auto en dat deze ook verzorgd is zoals het een liefhebber beaamt.
Ik durf ook te zeggen dat dit één van de mooiste van het land is. 100% waarschijnlijk niet, 98% zeker.

Gr. Alex.
Citaat van: fearless op 26-09-2006 22:00:27
Ik vlam!
Never argue with an idiot. They drag you down to their level, then beat you with experience

Johann

Auto was toch al verkocht Alex?