pijltje automaatbak

Gestart door Nunki, 21-10-2006 19:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Turbobiker

Niet noodzakelijk, maar als het nu geen echte storing was blijven de foutcodes staan en zal de garage aan de hand daarvan bij een volgende beurt vast op zoek gaan. (en om de rekening te spekken misschien het één en ander gewoon vervangen ::) )
De Tussenpaus

mehn

Citaat van: Nunkidunki op 21-10-2006 20:44:44
Citaat van: mehn op 21-10-2006 20:41:46
Heb je de foutcodes nu ook gereset?
Nee nog niet. Is dat noodzakelijk?

Nee niet noodzakelijk maar ik zou het wel doen. Stel je voor dat 1 code een oude foutmelding is, dan zoek je nu voor niets.

Lees nog eens alle codes uit. Als de laatste code is geweest druk je nogmaals op de knop. De eerste code komt nu weer.

Nadat de eerste code voor de tweede keer geweest is druk je 5 seconden op het knopje, laat het knopje los en het ledje gaat branden. Druk als het ledje brand nogmaals 5 seconden op de knop.

Daarna contact uit en contact weer aan. Je zou nu alleen code 1-1-1 moeten krijgen.

Als je daarna weer gaat rijden komen de codes weer terug als het blijvende fouten zijn. Dan zou ik pas gaan zoeken naar oplossingen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

blijkbaar is er dus toch niet veel ergs aan de hand.
de storingcodes heb allen betrekking op de standenschakelaar.
zoals mehn al schreef, het is een indicatie dat de pnp switch toch vroeg of laat vervangen moet worden.
zelf had ik het afgelopen week ook, met als enige verschil dat mijn bak alleen in 4 (D) te gebruiken was.
even resetten en het gaat weer een poosje goed.

Nunki

Ik heb de codes zojuist gereset. Morgen een stukje rijden en kijken of het euvel zich weer voordoet.
Ik hoop inderdaad dat het niet al te ernstig is en dat het in 't ergste geval de pnp-switch is. Dat kan sowiezo geen kwaad lijkt me om die na 315.000 km eens te vervangen.
Net voordat 't pijltje vanmiddag ging branden zat ik me overigens weer eens te verwonderen dat die bak zo lang mee gaat zonder problemen. Als je 'm op z'n staart trapt...  ;)  (wat ik overigens niet heel overdreven deed op dat moment. Ik trok bescheiden op bij een oprit om de weg op te gaan)
Maar goed, ik wil jullie ontzettend bedanken voor al jullie input! Het blijft een ontzettend fijn forum!

Allen bedankt en 'wordt hopelijk niet vervolgd'...



Ludo

mischien een idee om de komende dagen de pook bv 's morgens enkele keren op en neer te halen door alle standen voordat je start.



heeft iemand die de standenschakelaar al eens heeft vervangen, het originele Volvo onderdeelnummer bij de hand?.

mehn

Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:44:33
heeft iemand die de standenschakelaar al eens heeft vervangen, het originele Volvo onderdeelnummer bij de hand?.

Ja ik  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

nou kom op dan.  ;D

<edit> is makkelijker om een nieuwe te bestellen.
Vadis is er niet zo duidelijk in.

mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo


Ludo

Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:51:51
Vadis is er niet zo duidelijk in.

nu is het duidelijker, Vadis noemt het de startbeveiligingsschakelaar.  ;D

mehn

Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:56:06
Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:51:51
Vadis is er niet zo duidelijk in.

nu is het duidelijker, Vadis noemt het de startbeveiligingsschakelaar. ;D

Yep staat ook op de doos: "Starter inhibit" meer paste er niet in het vakje ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:56:06
Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:51:51
Vadis is er niet zo duidelijk in.

nu is het duidelijker, Vadis noemt het de startbeveiligingsschakelaar.  ;D

Zie je wel, Ludo!!! Ik zei het je toch!  ::) ;D ;D

Ludo

LoL  ;D

vandaag estateservices op de hoogte gebracht dat hun email niet meer (correct) werkte.
vroeg me al af waarom ik geen antwoord kreeg, de mail kwam pas 3 dagen na versturen retour met de melding ----- The following addresses had permanent fatal errors -----....  :eusa_wall:

elianmars

Citaat van: Ludo op 22-10-2006 21:11:41
LoL  ;D

vandaag estateservices op de hoogte gebracht dat hun email niet meer (correct) werkte.
vroeg me al af waarom ik geen antwoord kreeg, de mail kwam pas 3 dagen na versturen retour met de melding ----- The following addresses had permanent fatal errors -----....  :eusa_wall:

Dan heb je 'm dit weekend dus niet kunnen monteren....  :eusa_doh:

mehn

Citaat van: Ludo op 21-10-2006 21:51:51
nou kom op dan. ;D

Denk je wel aan de bakontluchting als je m wisselt? ;)
Als je hulp nodig mocht hebben hoor ik het wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: