pijltje automaatbak

Gestart door Nunki, 21-10-2006 19:24:25

Vorige topic - Volgende topic

Nunki

Citaat van: Ludo op 18-11-2006 00:19:25
dus toch de standenschakelaar dan.
ik zou hem vervangen, die kost de kopt niet bij estateservices.

inderdaad. Echter, mijn eigen garage (berle volvo parts) denkt daar anders over. Die denken dat het de lock up is. (ze baseren dat op de foutcodes 3-2-3 / 3-3-2) Daarnaast zeggen ze dat na reparatie het probleem wellicht niet eens verholpen is.
Vandaar m'n twijfel...
Estateservices vermoedt idd dat het de standenschakelaar is. Dat zou mij uiteraard beter uitkomen  ;D

Ludo

Citaat van: Nunkidunki op 18-11-2006 10:07:53
Echter, mijn eigen garage (berle volvo parts) denkt daar anders over. Die denken dat het de lock up is. (ze baseren dat op de foutcodes 3-2-3 / 3-3-2) Daarnaast zeggen ze dat na reparatie het probleem wellicht niet eens verholpen is.

dan stel ik me de vraag in hoeverre zij daar ervaring mee hebben.  ::)

elianmars

Ik dacht ook gelijk aan de standenschakelaar.

Heb je misschien ook problemen met je achteruitrijlichten? Die haperden bij mij.
Da's ook een duidelijk teken dat het aan de standenschakelaar ligt.

Nunki

Citaat van: Ludo op 18-11-2006 10:17:52
Citaat van: Nunkidunki op 18-11-2006 10:07:53
Echter, mijn eigen garage (berle volvo parts) denkt daar anders over. Die denken dat het de lock up is. (ze baseren dat op de foutcodes 3-2-3 / 3-3-2) Daarnaast zeggen ze dat na reparatie het probleem wellicht niet eens verholpen is.

dan stel ik me de vraag in hoeverre zij daar ervaring mee hebben.  ::)

Mijn probleem kwam ze niet bekend voor in ieder geval... Hun hart ligt geloof ik ook meer bij 2, 7 en 900 serie Volvo's.
Anyway, samen met jullie reacties toch een reden voor een second opinion. Ik heb net een afspraak gemaakt met estateservices. Half december wordt er daar een (originele en nieuwe) standenschakelaar in gemonteerd.
Ik hoop dat daarmee het probleem verholpen is.

@ elianmars: ik zal eens op de achteruitrijlichten letten. Is me tot dusverre niet opgevallen, maar da's ook lastig te zien als je in de cockpit zit. Zal m'n vriendin eens vragen te kijken.

Vliegende850

Goede middag allemaal,

Heb sinds kort een prachtige 850 2.5 140pk automaat op LPG.  Nu gaat bij mij ook opeens het pijltje knipperen...Bak schakelt verder goed naar mijn idee/gevoel.

Ik lees het een en ander over de pnp-switch !? en over het uitlezen van foutcodes.

Ik ben een -nog- grotere niet technisch onderlegde rijder.... Dus waar zit wat en wat kan ik zelf controleren ?

Alvast bedankt voor een -de- reactie.

gr,

elianmars

Citaat van: Vliegende850 op 18-11-2006 14:52:25
Goede middag allemaal,

Heb sinds kort een prachtige 850 2.5 140pk automaat op LPG.  Nu gaat bij mij ook opeens het pijltje knipperen...Bak schakelt verder goed naar mijn idee/gevoel.

Ik lees het een en ander over de pnp-switch !? en over het uitlezen van foutcodes.

Ik ben een -nog- grotere niet technisch onderlegde rijder.... Dus waar zit wat en wat kan ik zelf controleren ?

Alvast bedankt voor een -de- reactie.

gr,

Bij ons schakelde de bak ook gewoon goed, maar daar was het te merken aan het haperen van de achteruitrijverlichting.
Als die het af en toe niet doet, is de PNP switch in 99 van de 100 gevallen de boosdoener.

Ludo

dat is heel verschillend hoor.
bij mij deed de achteruitrijverlichting het ook gewoon.
als de standenschakelaar verdacht is zou ik hem gewoon vervangen, voor 70-75 euro kun je je een hoop ellende (en kopzorgen over een nieuwe bak  :evil: ) besparen.

Vliegende850

Achteruit rijlampen werken goed, 70 - 75 euro zelf doen of dealer / garagebedrijf ?

Zul je net zien knipperend lampje weer uit vanavond...effe patatje gehaald.

elianmars

Citaat van: Vliegende850 op 18-11-2006 19:49:01
Achteruit rijlampen werken goed, 70 - 75 euro zelf doen of dealer / garagebedrijf ?

Zul je net zien knipperend lampje weer uit vanavond...effe patatje gehaald.

Ik denk niet dat je 't voor een leuk bedrag voor elkaar krijt bij een dealer. Universeel garagebedrijf misschien wel, maar ik weet niet wat zij rekenen voor die switch.

Het is goed zelf te doen, hoor. Als je de switch bestelt bij EstateServices, krijg je er een goede beschrijving bij.

Vliegende850

Ludo

zelf plaatsen is inderdaad niet zo moeilijk.
goed kijken (en onthouden) hoe je het uit mekaar haalt, in omgekeerde volgorde terug de nieuwe erin.
om de stekker uit mekaar te halen even een derde hand erbij halen is wél zo handig.  :evil:

Vliegende850

Hi Ludo,

Kom jouw naam en expertise wel heel veel tegen.

Even voor de echte leek, is er een verschil tussen en standenschakelaar en de pnp switch ?

Weet je nog een goed adres in de buurt van Ijsselstein voor deze actie ?

gr,
Robbert

mehn

Citaat van: Vliegende850 op 19-11-2006 10:34:11
Even voor de echte leek, is er een verschil tussen en standenschakelaar en de pnp switch ?

Geen verschil, behalve dan de taal waarin het wordt uitgesproken ;)

edit: het ding wordt ook wel startbeveligingsschakelaar of schakelstandensensor genoemd. Allemaal hetzelfde ding met volvonummer 9466012 ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

will

...ook ik heb problemen met de switch en heb alvast de schakelaar besteld (met nummer!)....vragen ze 117,00 excl.BTW voor.Is dit een normale prijs? ik hoorde iets van 70/75 euri.

mehn

Citaat van: will op 22-11-2006 18:57:10
...ook ik heb problemen met de switch en heb alvast de schakelaar besteld (met nummer!)....vragen ze 117,00 excl.BTW voor.Is dit een normale prijs? ik hoorde iets van 70/75 euri.

Waar heb je m besteld?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: