pijltje automaatbak

Gestart door Nunki, 21-10-2006 19:24:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nunki

Citaat van: thuur op 03-11-2006 10:38:52
Citaat van: mehn op 10-11-2004 20:17:12
Citaat van: Eduardo T5 Estate op 10-11-2004 20:06:29
waar kan ik trouwens vinden bij welk plugje ik welke storing kan traceren.

A1 = (eventuele) Automatische versnellingsbak
A2 = Brandstofsysteem
A3 = ABS/TRACS
A6 = Voor 20V modellen zonder turbo
A7 = Instrumentenpaneel
B1 = ECC
B2 = Cruise Control
B5 = SRS
B6 = Electrische stoel


Code 1-1-1 betekent in alle gevallen: geen foutcodes.

A2: 4-3-3: Knock sensor (KS) rear signal missing or faulty
Stekker & kabel nakijken, schoonmaken, invetten en terugzetten.

A3: 3-1-2: Right front wheel sensor. open/short
Idem.

A7: 1-1-3: ???
Iemand?


Gr ;)

:o Snel!

Dank je Thuur! Ik ga er meteen werk van maken!


thuur


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: Nunkidunki op 03-11-2006 10:30:01
Ik heb over 2 weken een afspraak met m'n garage en dan gaan ze er naar kijken. 

ik ben benieuwd waar ze mee afkomen.
zal wel een nieuwe bak in moeten.  :evil:

volgens mij is het een slecht contact makende sensor.

Nunki

Citaat van: Ludo op 03-11-2006 12:47:04
Citaat van: Nunkidunki op 03-11-2006 10:30:01
Ik heb over 2 weken een afspraak met m'n garage en dan gaan ze er naar kijken. 

ik ben benieuwd waar ze mee afkomen.
zal wel een nieuwe bak in moeten.  :evil:

volgens mij is het een slecht contact makende sensor.

;D
Ja dat laatste denk ik ook.

@ mehn -> brandstofmetersensor klopt! De meter geeft altijd aan dat de tank leeg is terwijl er nog 25 liter in zit. Altijd een mevaller dus...  ;D

Nunki

Update:

Volgens m'n garage is er een probleem met de lock up. Althans, dat is hun conclusie na het uitlezen v/d foutcodes (hierboven vermeld) en een telefoontje met Volvo Bangarage.
Vervanging kost erg veel geld en het probleem zou er wellicht niet eens mee verholpen zijn. Volgens hun heb ik gewoon een nieuwe bak nodig.
Vervolgens gebeld met Estateservices waar ik de wagen destijds heb gekocht. Hij dacht eerder dat het probleem bij de standenschakelaar / pnp switch ligt. (kon hij uiteraard niet met zekerheid zeggen op afstand)

Wat is wijsheid? Binnenkort de standenschakelaar / switch laten vervangen, lock up laten vervangen of een geheel nieuwe / ruilbak of gewoon de roffel verkopen en een goedkoop renaultje aanschaffen?  :o

Maffe is overigens dat ie perfect rijdt, in ieder geval bij stadsverkeer. Het knipperen begint steeds na zo'n 10 minuten snelweg. (ook niet altijd trouwens)

Dank !

Ludo

je zou natuurlijk een 2é diagnose kunnen laten stellen bij een automaten revisiebedrijf.

eerder stelde ik de vraag ook al:
Citaat van: Ludo op 02-11-2006 00:23:28
werkt de lock up nog wel?. 
als die niet werkt zit de bak in noodloop.



Nunki

Citaat van: Ludo op 15-11-2006 13:33:15
je zou natuurlijk een 2é diagnose kunnen laten stellen bij een automaten revisiebedrijf.

eerder stelde ik de vraag ook al:
Citaat van: Ludo op 02-11-2006 00:23:28
werkt de lock up nog wel?. 
als die niet werkt zit de bak in noodloop.





Een 2e diagnose is idd een goeie optie.
Een domme vraag misschien, maar hoe test ik of de lock up nog werkt?

Ludo

de bak heeft 4 versnellingen.
de makkelijkste controle is als je bv normaal rijd, dan gaat de lock-up in tussen 80 en 90/uur.
het lijkt op een 5é versnelling.

Nunki

Citaat van: Ludo op 15-11-2006 13:51:47
de bak heeft 4 versnellingen.
de makkelijkste controle is als je bv normaal rijd, dan gaat de lock-up in tussen 80 en 90/uur.
het lijkt op een 5é versnelling.

Ok da's helder.
Als ik 100 km/h rijdt, dan maakt de motor zo'n 2200 toeren. Volgens mij is dat normaal toch? Mocht de lock up niet werken, dan neem ik aan dat het toerental daar ver boven zou zitten...

Ludo

ben je inmiddels al wat verder?.
het toerental van 2200 lijkt me normaal, als de lock up ingeschakeld word zakt het toerental zowat 200 toeren.
voel je de lock up ook daadwerkelijk inschakelen?, of blijft de bak hangen in 4?.
hoor je dan een vreemd geluid?.

als de bak niet in de lock up gaat, kan de oorzaak ook de toerentalsensor zijn.
trouwens, als uiteindelijk de lock up toch het probleem blijkt te zijn, hoef je daarom geen volledig nieuwe of ruilbak.
de koppelomvormer vernieuwen/ reviseren is dan voldoende.
die kost tussen 5 en 600 euro.


Nunki

Citaat van: Ludo op 16-11-2006 23:20:59
ben je inmiddels al wat verder?.
het toerental van 2200 lijkt me normaal, als de lock up ingeschakeld word zakt het toerental zowat 200 toeren.
voel je de lock up ook daadwerkelijk inschakelen?, of blijft de bak hangen in 4?.
hoor je dan een vreemd geluid?.

als de bak niet in de lock up gaat, kan de oorzaak ook de toerentalsensor zijn.
trouwens, als uiteindelijk de lock up toch het probleem blijkt te zijn, hoef je daarom geen volledig nieuwe of ruilbak.
de koppelomvormer vernieuwen/ reviseren is dan voldoende.
die kost tussen 5 en 600 euro.




Hoi Ludo,

Ik heb morgen helaas pas de tijd om te testen. Het is een beetje gekkenhuis op m'n werk  :(
Wat de lock up betreft: ik kan me absoluut geen rare geluiden herinneren al die keren dat het lampje begon te knipperen. Ik 'help' de bak overigens wel meestal met schakelen: bij de 100 km/h (of welke gewenste snelheid dan ook) houd ik even gas in, zodat de lock up inschakelt. (gewenning) Dit doet hij bij mijn weten ook met knipperend lampje.
Maar goed, morgen zal ik even updaten. Nou maar hopen dat ik het knipperende pijltje aan krijg.  ::) Die is nu uit namelijk. (het 20 x pook heen-en-weer verhaal)
Hartelijk dank voor je interesse trouwens!

 

Ludo

Citaat van: Nunkidunki op 17-11-2006 20:01:04
Nou maar hopen dat ik het knipperende pijltje aan krijg.  ::) Die is nu uit namelijk. (het 20 x pook heen-en-weer verhaal)


how wacht even, je schreef eerder dat dit niet helpt.
dus als je de pook nu enkele keren op en neer haalt blijft het lampje toch uit?.

Nunki

Citaat van: Ludo op 17-11-2006 22:24:35
Citaat van: Nunkidunki op 17-11-2006 20:01:04
Nou maar hopen dat ik het knipperende pijltje aan krijg.  ::) Die is nu uit namelijk. (het 20 x pook heen-en-weer verhaal)


how wacht even, je schreef eerder dat dit niet helpt.
dus als je de pook nu enkele keren op en neer haalt blijft het lampje toch uit?.


Ja inderdaad. Ik heb dit later in dit draadje gecorrigeerd. Eerst dacht ik dat dit niet werkte, maar als je hem echt letterlijk 20 x op en neer doet dan gaat het lampje uit. Echter, na zo'n 10 / 15 minuten snelweg gaat het weer branden. Bij stadsverkeer vreemd genoeg niet.
Er gebeurt blijkbaar toch iets bij de hogere versnelling oid...

Ludo

dus toch de standenschakelaar dan.
ik zou hem vervangen, die kost de kopt niet bij estateservices.