pijltje automaatbak

Gestart door Nunki, 21-10-2006 19:24:25

Vorige topic - Volgende topic

will

..bij mijn lokale autodealer (geen Volvodealer) en die heeft hem bij de Volvo dealer besteld (prijs opgave)...ik ben gewend om van hem nettoprijzen te ontvangen i.v.m. zakelijke overeenkomst.

Ludo

het is nu wel geen groot kapitaal, maar toch jammer Will, je hebt er nu 2 betaald.  :-\
geef het adres van estateservices als leverancier eens door aan je lokale autodealer.  :evil:
veel onderdelen zijn daar ook origineel Volvo...

will

..wacht even,ik heb hem eerst geanuleerd om te weten of het ook goedkoper kan en bij wie.....dus adressen graag ;)

Ludo

lol.  ;D

http://www.estateservices.nl
als clublid heb je ook nog korting.

Vliegende850

Citaat van: Nunki op 21-10-2006 20:08:21
Het is gelukt! Hier de lijst:

1-1-4
3-3-2
3-2-3 (Mehn, hoe wist je dat die erbij zat?!)  ;D

Maar voor de vertaling van deze codes; ik heb de vadis-handleiding van denkweb er op nageslagen, maar ik kom er geloof ik niet helemaal uit. Heeft er iemand een verklaring voor deze codes, of komen ze iemand bekend voor?
(alleen 1-1-4 kan ik vinden: 'odometer manipulated time' Oeps! Is er met de km stand gerommeld of lees ik dit verkeerd?!)  ??? 

Zo te lezen heb je zelf de code's uitgelezen. Waar zit wat en heb je daar iets voor nodig ?
Je snapt het, mijn pijltje knippert soms wel soms niet en merk niets aan het schakelen of aan de achterrij lampen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

gr, Robbert

Nunki

Citaat van: Vliegende850 op 16-12-2006 09:19:43
Citaat van: Nunki op 21-10-2006 20:08:21
Het is gelukt! Hier de lijst:

1-1-4
3-3-2
3-2-3 (Mehn, hoe wist je dat die erbij zat?!)  ;D

Maar voor de vertaling van deze codes; ik heb de vadis-handleiding van denkweb er op nageslagen, maar ik kom er geloof ik niet helemaal uit. Heeft er iemand een verklaring voor deze codes, of komen ze iemand bekend voor?
(alleen 1-1-4 kan ik vinden: 'odometer manipulated time' Oeps! Is er met de km stand gerommeld of lees ik dit verkeerd?!)  ??? 

Zo te lezen heb je zelf de code's uitgelezen. Waar zit wat en heb je daar iets voor nodig ?
Je snapt het, mijn pijltje knippert soms wel soms niet en merk niets aan het schakelen of aan de achterrij lampen.

Alvast bedankt voor je antwoord.

gr, Robbert

Hoi Robbert,

Zie onderstaande post van Mehn:

Je moet A1 hebben. Stop het stekkertje erin, zet contact aan en druk kort op het knopje.
Nu gaat het ledje knipperen -> hier komt een foutcode uit.
Tel het aantal keer dat het ledje knippert. Er moet een 3 cijferige code uitkomen.

Bijvoorbeeld:

Het ledje knippert:   xxx   xx   xxx, dit is code 3-2-3.
Geeft het ledje: x   x   x, dat is code 1-1-1 en dat betekent geen foutcodes.

Voor de duidelijkheid: het is een klein zwart kastje onder de motorkap links voor. Er zit een plastic afdekkapje (soort legoblokje) overheen en daar zit een draadje aan dat je in verschillende gaatjes kunt steken.

Ik rijd sinds ik het probleem heb standaard op de sport stand en heb nu nergens last meer van. Ik laat overigens a.s. maandag wel de standenschakelaar vervangen.
Succes ermee!

p.s. ohja het hangt geloof ik wel van het bouwjaar van je roffel af of je de codes kunt uitlezen. Daarover is echter genoeg geschreven op dit forum. (zoek eens op 'OBD')

Vliegende850

Hi Nunki,

bedankt voor snelle reactie.

Waar laat je de standenschakelaar vervangen ? Er gaan vreselijke en veel uiteenlopende verhalen over kosten. Zelf monteren zit er bij niet in. Dus los kopen en door derde laten plaatsen zou kunnen of gewoon het totaal aan een ander overlaten maar wel voor een normale prijs.

Robbert

Ludo

kijk even hier voor foutcodes uitlezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0

Citaat van: Nunki op 18-11-2006 14:32:48
Ik heb net een afspraak gemaakt met estateservices. Half december wordt er daar een (originele en nieuwe) standenschakelaar in gemonteerd. 
is jouw probleem inmiddels opgelost Ninki?.

Nunki

Citaat van: Vliegende850 op 16-12-2006 09:42:43
Hi Nunki,

bedankt voor snelle reactie.

Waar laat je de standenschakelaar vervangen ? Er gaan vreselijke en veel uiteenlopende verhalen over kosten. Zelf monteren zit er bij niet in. Dus los kopen en door derde laten plaatsen zou kunnen of gewoon het totaal aan een ander overlaten maar wel voor een normale prijs.

Robbert

Hoi Robbert,

Ik laat hem bij Estateservices vervangen (Obdam, Noord Holland) Er komt een originele van Volvo in omdat hij momenteel geen andere op voorraad heeft. Kost geloof ik rond de 115 euro. Inbouw kost zo'n 2 tot 3 uur (meen ik)
Maar goed, ik ga er even vanuit dat de bak er dan weer even tegenaan kan.

Succes!

Nunki

Citaat van: Ludo op 16-12-2006 09:52:38
kijk even hier voor foutcodes uitlezen: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15927.0

Citaat van: Nunki op 18-11-2006 14:32:48
Ik heb net een afspraak gemaakt met estateservices. Half december wordt er daar een (originele en nieuwe) standenschakelaar in gemonteerd. 
is jouw probleem inmiddels opgelost Ninki?.

Ah! (haha 'ninki' -> ik heb laatst m'n naam veranderd omdat je via google (uiteraard) alleen maar volvo850forum hits tegenkomt op m'n naam. M'n bedrijfje heet namelijk ook nunkidunki)
Zie dus bovenstaande post. Ik kan weinig hoogte van m'n bak krijgen want het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Misschien doordat ik hem de laatste tijd in de sportstand heb staan. Maar maandag dus toch naar Estateservices want ik wil de 850 technisch in orde houden... 

Ludo

oeps type foutje.  ;D

sportstand heeft er niets mee te maken, dat word electronisch via de ecu geregeld.
het is gewoon een ander schakelprogramma.
standenschakelaar is een mechanisch onderdeel die de stand 'doorgeeft' aan de computer.
dat het sporadich voor komt kan heel normaal zijn, je bedient de pook immers vaak.
wel meestal een indicatie dat ie het gaat opgeven.
maar goed, maandag dus een nieuwe.
ik denk ook niet dat ie imitatie heeft of bestaat, ik had ook een originele.
inbouwen heb ik ongeveer 1,5uur over gedaan, zonder speciaal afstelgereedschap.

Nunki

Nou de standenschakelaar zit erin. Nog geen problemen gehad tot nu toe met knipperende pijltjes, maar dat deed hij de laatste weken sowiezo niet meer.
Ik hoop dat het zo blijft!

Ludo

Citaat van: Nunki op 18-12-2006 17:44:21
Ik hoop dat het zo blijft!

we zullen een kaarsje branden.  :evil:

elianmars

Citaat van: Ludo op 16-12-2006 10:10:51

inbouwen heb ik ongeveer 1,5uur over gedaan, zonder speciaal afstelgereedschap.

Ik ook. 2 tot 3 uur is dus zeker niet nodig, hoor.

Nunki

Estateservices heeft 2,5 uur gedaan over de klus, inclusief nakijken van 1 van m'n remmen. Er bleef achter wat aanlopen en die hebben ze weer gangbaar gemaakt.
Was 266 euries in totaal, incl btw. (de switch was 115 euro, orig Volvo)

Toch heb ik het idee dat hij iets anders schakelt, zoals ik gewend was voordat het probleempje begon. Het is het geld dus waard geweest...