Slecht starten ...

Gestart door bobafett, 24-10-2006 07:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pwassink

Even vraag voor de duidelijkheid ?

Je hebt het over "een tijdje oppompen"  voordat je start, is dit een common rail of conventioneel ingespoten diesel ?

In elk geval vraag ik me in beide gevallen af of er geen aanvoerprobleem is, is er een probleem met
transportpompje / filters in of bij tank of in elk geval in het traject voor de feitelijke inspuitpomp iig ?

Zal vast wel iemand weten..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Ik denk ook dat de pomp van de tijd staat. Goed laten zetten m.b.v. een Vida-kast, luistert nogal nauw ;)


Gr 8)

-D©©©L-

#17
terugslag klep in de brandstof pomp lek ?
Zet maar een losse diode klep onder de kap, is minder gedonder als een brandstofpomp reparatie.
Heb dit het probleem al gehad met de JTD en een HDI 

scania164

Hallo
Gewoon nieuwe gloeistiften erin!!
Ook kan er ergens een lichte lekkage zijn waardoor er lucht in het systeem zitten.(zoals eerder genoemd bv een persklepje)
Is het gloei relais al gecontroleerd?

Gr Chris

pwassink

#19
Citaat van: Boba Fett op 28-10-2006 08:31:28
Citaat van: scania164 op 27-10-2006 20:44:57
Gewoon nieuwe gloeistiften erin!!
Binnen 2 jaar al weer ???

Het relais zou kunnen, moet ik eens met een andere proberen ...


Kijk (heb geen schema hier) eens naar de aansluiting van dat gloei-systeem, staan die dingen in serie of parallel
geschakeld.

Indien ze in serie staan en eentje weigert (of je hebt ergens in de ketting een rot contact) doet niks en dus ook t lampje op t dashboard het niet meer.

Geen idee hou dit in jou auto zit maar in het verleden hadden veel diesels een serie schakeling van hun gloeispiralen.

Klepje en of aflopen brandstof is een goede tweede denk ik.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

pwassink

#20
En wat was de uitkomst ??

of ben je nog niet verder ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

de boekhouder

Citaat van: Boba Fett op 27-10-2006 14:35:48

En 5 seconden wachten voor het starten zorgt er voor dat ze feilloos start ???


Dit verhaal heb ik met één van m'n vorige diesels gehad (bij warm weer geen last, maar bij het kouder worden begon het gedonder: incl rookpluim); 3 van de 4 gloeibougies waren exit.

Begrijp ik jou goed ? Na 5 seconden wachten start hij zonder problemen, ook bij kouder  weer ?

Ik weet dat modernere dieselmotoren minder voorgloeitijd nodig hebben, maar is 5 sec. echt onredelijk ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Werner

denkweb zei:Die gaan tien jaar mee! Dat zal het niet wezen.

LMM, verkeerd getimede brandstofpomp, verkeerde motorolie???

Verweerde of gescheurde/poreuze retourslangetjes (valse lucht)
Mijn vraag is dan :welke is de beste olie om op de motor te doen?

denkweb

10w40, eventueel 5w40. Niet dunner, niet dikker.

Bouma206

De mijne krijgt een nieuwe bovente punt van de motor sensor. Deze kijkt of de motor aanstaat en bepaald het moment van inspuiten brandstof. Gevolgen bij deze storing is het niet op het juiste moment inspuiten van de brandstof bijvoorbeeld als de cilinder beneden is ipv boven.
De mijne wordt woensdag of donderdag vervangen. Mijn gloeierij was allemaal goed.
Fryslân boppe!!!!

Jeroentjuh

Citaat van: Bouma206 op 26-12-2006 14:09:48
De mijne krijgt een nieuwe bovente punt van de motor sensor. Deze kijkt of de motor aanstaat en bepaald het moment van inspuiten brandstof. Gevolgen bij deze storing is het niet op het juiste moment inspuiten van de brandstof bijvoorbeeld als de cilinder beneden is ipv boven.
De mijne wordt woensdag of donderdag vervangen. Mijn gloeierij was allemaal goed.


Dan moet die ook beroerd lopen. Heb je deze gecontroleerd met een scope?
Heb je de pomptiming al eens laten controleren/afstellen bij de dealer?  ;)

thuur

Als de BDP sensor defect is loopt de motor helemaal niet volgens mij :eusa_think:


Gr ;)

Bouma206

Citaat van: thuur op 26-12-2006 18:14:59
Als de BDP sensor defect is loopt de motor helemaal niet volgens mij :eusa_think:


Gr ;)
De mijne heeft van die momenten dat hij gewoon niet aan wil slaan. Stompen stoten en roken. Dit kan veroorzaakt worden door een haperende BDP sensor.
Fryslân boppe!!!!

thuur

Citaat van: Bouma206 op 27-12-2006 08:33:51
Citaat van: thuur op 26-12-2006 18:14:59
Als de BDP sensor defect is loopt de motor helemaal niet volgens mij :eusa_think:


Gr ;)
De mijne heeft van die momenten dat hij gewoon niet aan wil slaan. Stompen stoten en roken. Dit kan veroorzaakt worden door een haperende BDP sensor.

Dat lijkt me dan eerder aan de stekkeraansluiting te liggen, want de sensor is een spoeltje (koperen draadje) en dat is heel of gebroken.

Maar ik hoor graag het resultaat!


Gr ;)

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 27-12-2006 11:35:29
Citaat van: Bouma206 op 27-12-2006 08:33:51
Citaat van: thuur op 26-12-2006 18:14:59
Als de BDP sensor defect is loopt de motor helemaal niet volgens mij :eusa_think:


Gr ;)
De mijne heeft van die momenten dat hij gewoon niet aan wil slaan. Stompen stoten en roken. Dit kan veroorzaakt worden door een haperende BDP sensor.
Dat lijkt me dan eerder aan de stekkeraansluiting te liggen, want de sensor is een spoeltje (koperen draadje) en dat is heel of gebroken.

Daarom  ;)

maar nu weet ik nog steeds niet of de pomptiming al eens is gecontroleerd bij de dealer  :eusa_whistle: