Slecht starten ...

Gestart door bobafett, 24-10-2006 07:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bobafett

De laaste week begint Agnetha slecht te starten met een "koude" motor. Maakt niet uit of het 's ochtends vroeg in de garage is of 's middags op de parkeerplaats op de zaak.

Motor gaat moeizaam rond en start, onder het uitblazen van een flinke rookwolk, na zo'n 10 keer rondgaan. Maar als ik kort daarna de motor weer start slaat deze gelijk aan.

In alle gevallen geldt dat zodra de motor loopt, deze gelijk soepel loopt.

Komende donderdag toch maar de auto bij de plaatselijke dealer inleveren zodat ze vrijdagochtend zelf e.e.a. kunnen constateren.

Mijn eerste gedachten gaan richting gloeispiralen, alhoewel dit mij erg sterk lijkt, de buitentemperatuur is absoluut niet koud te noemen en de huidige spiralen zit er net 2 jaar in (geen idee hoelang die meegaan)...

denkweb

#1
Die gaan tien jaar mee! Dat zal het niet wezen.

LMM, verkeerd getimede brandstofpomp, verkeerde motorolie???

Verweerde of gescheurde/poreuze retourslangetjes (valse lucht)???

Bas850

Roep ook even wat..dynamo, startmotor.... ::)
"to finish first, you first have to finish"

denkweb

Citaat van: Bas850 op 24-10-2006 10:09:42
Roep ook even wat..dynamo, startmotor.... ::)

Dan eerder een slechte accu... bij dynamo gaan er lampjes meegloeien (accu+service), bij defecte startmotor dan zou deze helemaal niet meer aanslaan en het ook consequent altijd slecht doen.

pwassink

je riep dat hij traag rondkwam ..

mogelijk cel van je accu overleden ?

ben je een volt of 2 / 2,5 kwijt en gaat alles heel anders klinken..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

jan piet

Slechte spanrollen in de aandrijving van de brandstofpomp? ???
had afgelopen weken ongeveer 't zelfde qua starten en de grote pluim hoorde ook daarbij.
Gr,JP

maxime

Hoi Boba Fett,

bij mij bleek de accu niet voldoende voor het vermogen dat mijn auto vroeg bij het starten.
Er zat een 65 A accu in en nu een 100A.
Hij start als een zonnetje.

groeten Maxime
Zoef!!!

M a r c

Laat je verstuivers eens een keer reinigen en afstellen/testen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

denkweb

#8
64 ah is voldoende voor de auto, 74 het advies volgens het boekje (voor een tdi).

Een zwaardere accu is niet altijd per definitie goed... 100 ah vindt ik een beetje onnodig...

-D©©©L-

Citaat van: maxime op 24-10-2006 16:53:36
Hoi Boba Fett,

bij mij bleek de accu niet voldoende voor het vermogen dat mijn auto vroeg bij het starten.
Er zat een 65 A accu in en nu een 100A.
Hij start als een zonnetje.

groeten Maxime

De maximale capaciteit zeg niet direkt iets over de startstroom die een accu kan leveren.
Beetje achtergrond info voor de geintresseerden.

denkweb

Citaat van: M a r c op 24-10-2006 17:05:32
Laat je verstuivers eens een keer reinigen en afstellen/testen.

niet per abuis als ruilonderdeel aanbieden, kosten als ruilonderdeel bijna 500 euro per stuk!!

Bosh-dieselservice opzoeken...

Jeroentjuh

Gloeipitten alle 5 wel goed?

bobafett

Even een update.

De gloeispiralen zijn eind 2004 vernieuwd.
Lijkt me niet dat die nu al weer aan vervanging toe zijn.

Accu heb ik gisteren laten testen. Voltage is goed en ook met volle belasting blijft 'ie constant.

Vanochtend (in de garage) auto op contact gezet en 5 seconden gewacht voor het starten. Motor slaat gelijk aan (met een omgevingstemperatuur van 13 graden). Verstuivers lijkt me de volgende stap.

@Marc: hoe zit dat met die Bosch-dieselservice (geen ervaring mee!) ??

denkweb


denkweb

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand sjips heeft met zijn verstuivers, dus lijkt het mij zinvol om eerst eens te bellen of langs te gaan bij een dieselservice.

Heb je geen poreuze retourleidingen? Dan kun je al voor een paar euro klaar zijn...