zuinig rijden actie, iets voor de club :-)

Gestart door daytonawim, 25-10-2006 18:22:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joris_Scholte

Het hele jaar de R in de maand

daytonawim

Op LPG haal ik toch redelijk gemakkelijk de 1 op 10  ;D ;D, dus dat kan ik
volgens mij nog wel wat zuiniger  ;D ;D ;D

Ga gewoon eens een gokje wagen  :angel: :angel: :angel: :angel:

-D©©©L-

Ik wordt soms zo moe van die kyoto-lobby onzin... heb er nog geen zinnig woord over gehoord.

yoda

idd als je zuinig wilt rijden koop dan een vw lupo of iets dergelijks ;D en geen volvo 5 cilinder

en wat het milieu aangaat,

het klinkt misschien onverschillig maar op het moment dat ik het gaspedaal op de bodem trap en ik hoor die 5 cilinder brullen. dan is het milieu wel het laatste waar ik aan denk.  ;D




groet reinier

Freakybaby

gemm drempel in 60 km zone moet ik met 40 of minder nemen om niks te beschadigen. dus in de 2, daarna gaat idd het gas er weer op.

zuinigheidswedstrijden zijn niets voor mij :eusa_whistle:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

daytonawim

Citaat van: DCCCL op 25-10-2006 20:04:21
Ik wordt soms zo moe van die kyoto-lobby onzin... heb er nog geen zinnig woord over gehoord.

Helemaal mee eens hoor  ;D ;D ;D,
maar ga stiekum toch een poging wagen ( lange afstand cruise er op met normale snelheid)

Rudi

Slotje war mij betreft,zuinig rijden is iets voor autohaters >:(
Dr.Go-Fast...

daytonawim

Citaat van: Freakybaby op 25-10-2006 20:09:19
gemm drempel in 60 km zone moet ik met 40 of minder nemen om niks te beschadigen. dus in de 2, daarna gaat idd het gas er weer op.

Met de T5 met Volvo sport veren moet ik rollend over de drempels in Purmerend, dan komt ie nog aan de grond  >:(&%^&$%&*%^*%*^% >:(

HansVolvo


-D©©©L-

Heeft iemand al uitgerekend wat het produceren van het asfalt voor die 60 km/h zone drempels aan energie kost ?   Of het produceren van nieuwe onderstel delen omdat de boel vervroegd defect gaat. :eusa_wall:
Citaat van: daytonawim op 25-10-2006 20:12:01
Citaat van: DCCCL op 25-10-2006 20:04:21
Ik wordt soms zo moe van die kyoto-lobby onzin... heb er nog geen zinnig woord over gehoord.
Helemaal mee eens hoor  ;D ;D ;D,
maar ga stiekum toch een poging wagen ( lange afstand cruise er op met normale snelheid)
Je maakt een goed kans wim, zeker met de afstanden die jij rijd. je weet wel dat buitenlandse kilometers niet tellen voor de nederlandse energie balans ?  ;)  ;D

Citaat van: HansVolvo op 25-10-2006 20:18:01
Kick down is uit den boze

Ik doe niet aan kickdown, zet hem gewoon in 3 of L met de hand

de boekhouder

#25
als je dan zonodig iets voor het milieu wilt doen neem dan het openbaar vervoer of de fiets;
gisteravond had ik weer zo'n zuinigheidsfreak voor me rijden, dat was te zien aan de rij achter hem.....    >:(
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Clapton

Even het volgende :

De gordijnen moesten dicht, was kostenbesparend, spaarlampen en het beroemde kwartje van Kok.

Misschien heb ik wat gemist de laatste jaren maar energie is 300% duurder geworden, en het kwartje van Kok is ook gewoon 0,30 eurocent geworden.  Hoe bedoel je zuiniger is beter voor het milieu, wat echt helpt is de nieuwe lidstaten de uitstoot laten beperken, flexibele werktijden en extra verkeerwegen met een hogere gemiddelde snelheid. de rest is gewoon linkse lobby gel@l  uitsluitend bedoeld om mij extra te laten betalen.

   Man wat kan ik daar kwaad om worden, ga nu de hond uitlaten...

p.s. heb je de merken van de zuinigste auto's gezien...

Clapton

elianmars

Citaat van: Clapton op 25-10-2006 22:52:08


......... ga nu de hond uitlaten...



Clapton

Met de auto, neem ik aan?  :evil:

Clapton


thuur

Citaat van: Joris_Scholte op 25-10-2006 19:49:53
Citaat van: HansVolvo op 25-10-2006 19:19:10
Citaat van: Joris_Scholte op 25-10-2006 19:05:54
Het Nieuwe Rijden, kom op zeg! De mensen die dit soort acties verzinnen zijn ook voorstander van het steeds meer herinrichten van provinciale wegen naar die zogenaamde 60-kilometerzones en de drempels hoe steiler hoe beter! Wordt het echt allemaal veiliger van en is echt beter voor het millieu. Wat een gelul.....

Nou...nou... dit is dus asbsoluut geen onzin he, het is echt beter voor het milieu! De drempels niet, dat ben ik met je eens maar helaas is het wel noodzakelijk met de mentaliteit van veel mensen.
Bullsh*t!!! Er wordt geremd voor de drempel, en daarna wordt het gas weer ingetrapt om weer op de maximaal toegestane snelheid te komen. Het is beter voor het millieu om met een constante snelheid te rijden.
Ik stem voor Nederland drempelvrij. Iets voor de Lijst Laserblue?

Rustig maar Joris, het is allang bewezen dat drempels niet doen waar ze voor gemaakt zijn. Vaak leveren ze zelfs alleen maar ellende op voor de buurtbewoners (gescheurde gevels en hard optrekkende chauffeurs).

Wegversmallingen daarentegen schijnen prima te werken om de snelheid eruit te halen ;)


En wat is dat "mileui" voor iets waar jullie het de hele tijd over hebben ???


Gr 8)