zuinig rijden actie, iets voor de club :-)

Gestart door daytonawim, 25-10-2006 18:22:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Enno

Citeer

Rustig maar Joris, het is allang bewezen dat drempels niet doen waar ze voor gemaakt zijn. Vaak leveren ze zelfs alleen maar ellende op voor de buurtbewoners (gescheurde gevels en hard optrekkende chauffeurs).

Wegversmallingen daarentegen schijnen prima te werken om de snelheid eruit te halen ;)

Citeer

zigzaggende auto's ;) ....ook leuk.... om de klappen van drempels op te vangen.....en een verbruiksmeter...van 35Lt/100 km.......door woonwijken....en dan eergisteren een auto voor het meten van luchtvervuiling door de straten zien gaan......hoezo van staatssecretaris van GEEL ;).... we halen de normen niet....

elmarconi

Citaat van: daytonawim op 25-10-2006 19:57:28
Op LPG haal ik toch redelijk gemakkelijk de 1 op 10  ;D ;D, dus dat kan ik
volgens mij nog wel wat zuiniger  ;D ;D ;D

Ga gewoon eens een gokje wagen  :angel: :angel: :angel: :angel:

De winnaar heeft gewoon een jerrycan diesel in de schuur staan, waarmee hij 's nachts zijn tank iets bijvult. Ik schat zo'n 10 liter per lege tank...

Fair play, my a$$...
--
Autogas Inside . . .

Joris_Scholte

Er was toendertijd ook niets leuker toen ze in Elst (Gld) een drempel gingen aanleggen op een busroute. Die drempel was zodanig dat wij met de bus er met 30 (want 30km-zone) overheen konden. Buurt blij, want ze hadden drempels. En vier maanden later begonnen de gevels te scheuren......  :evil:
Het hele jaar de R in de maand

M a r c

GASSUHHHHHHHHHHHH  ;D

gewoon optrekken naar 250 km/uur en de rest uitdrijven, moet je eens kijken hoe ver je komt  8)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

LeRa

Jeetje ............ er wordt hier wel erg bot gereageerd.   >:(

Laat mensen die zuinig willen rijden dat toch lekker doen !
Sommigen zien het inderdaad als een sport om zuinig te rijden, net als dat er mensen zijn die het als een sport zien om auto's te tunen, om aan dB-wedstrijden mee te doen, om hun wagen zo hard mogelijk te laten glimmen of om een snelle tijd te zetten op het circuit.
't Is maar een voorstel hoor.

Veel van de tips (want zo zie ik ze) van het "Nieuwe Rijden" zijn goed voor je leef-omgeving (milieu), voor je protomonee en voor de rust in het verkeer.

'k Moet zeggen dat ik zelf het gaspedaal regelmatig vloer, maar verder de meeste tips van het "Nieuwe Rijden" echt wel opvolg.

LeRa

PS: Wat hebben drempels overigens met het "Nieuwe Rijden" te maken?


S. Brouwer

Citaat van: LeRa op 26-10-2006 12:28:06

PS: Wat hebben drempels overigens met het "Nieuwe Rijden" te maken?


Denk meer met het vaker met nieuwe onderdelen rijden,

schokbrekers, veren, binnenspartborden  ;)

LeRa

Citaat van: S. Brouwer op 26-10-2006 12:33:41
Citaat van: LeRa op 26-10-2006 12:28:06

PS: Wat hebben drempels overigens met het "Nieuwe Rijden" te maken?


Denk meer met het vaker met nieuwe onderdelen rijden,

schokbrekers, veren, binnenspartborden  ;)

Het "Nieuwe Rijden" geeft aan hoe je zelf zou kunnen rijden.
Drempels worden aangelegd door de gemeente.

Het verband ontgaat mij ...........

Clapton

Jeetje ............ er wordt hier wel erg bot gereageerd. >:(


Het gaat mij niet zo zeer om het nieuwe zuinige rijden als zijnde slecht, het gaat mij meer om de ongelofelijk domme politieke besluiten die hieraan ten grondslag liggen.

even een voorbeeldje: er kunnen dringend noodzakelijke wegen en woonwijken niet aangelegd worden omdat de norm niet gehaald wordt, iets wat opgelegd is door Brussel..., dat dit miljarden kost, mensen hun baan kost en de economie stagneert doet dus niet terzake kennelijk.

Iedereen weet dat energie en de energievoorraad een hot item is echter, dat wist men 25 jaar geleden ook, en men heeft, in mijn optiek vanuit de linkse hoek, alles afgeschoten wat ook maar enigsinds de vrijheid van de particulier, bijv. autorijden, het recht om je te verplaatsen waar en wanneer dan ook, geknot. Nu proberen dezelfde mensen die 20 jaar gelden zeiden dat mag niet, met alle mogelijke middelen het tegendeel te bewijzen, en wie krijgt de rekening ?.

Landen met een historie van socialistische ideeen, zoals bijv. Zweden en Finland bouwen nu nieuwe kerncentrales omdat de schoonste en één van veiligste wijze zijn van energieopwekken. LPG auto's, die aantoonbaar de schoonste zijn qua emmisies worden dubbel gestraft met een extra opslag in wegenbelasting. ???

Als ik bij mijn klanten of binnen mijn bedrijf en dergelijke radicale koerswijziging zou doorvoeren dan werd ik opgesloten... en wat doet de politiek, ik citeer : " Ja wij wisten dat de plannen die wij voorstellen in ons nieuwe programma niet door de rekenkamer komen, maar dat hadden we al ingecalculeerd "  of te wel: we weten dat we liegen maar dat snapt de kiezer toch niet.

Dat terug naar het nieuwe rijden, goed we gaan allemaal keurig rijden, worden daarmee de kosten voor de automobilist verlaagd, ja tijdelijk, want als de inkomsten van het verkeer c.q brandstof gebruik omlaag gaan dan gaat de belasting omhoog. Overigens is er algemeen bekend dat de vervuiling van de Nederlandse lucht voor meer dan 60% komt vanuit het buitenland...

Dus pak die eens aan, en niet de hardwerkende of zelfs werkzoekende die geen baan kan krijgen omdat de emmissie niet gehaald worden, ik zou graag een politicus van de linkse partijen willen vragen wat hij / of zij daaraan gaat doen..., nee laat maar ik weet het al, de benzineprijs verhogen.     

thuur


LeRa

Citaat van: Clapton op 26-10-2006 13:34:29
Het gaat mij niet zo zeer om het nieuwe zuinige rijden als zijnde slecht, het gaat mij meer om de ongelofelijk domme politieke besluiten die hieraan ten grondslag liggen...............

???

Is dus off-topic .........

Sorry hoor, maar de topic-starter wijst ons alleen maar op een wedstrijdje zuinig rijden.

Heerlijk toch ..... een wedstrijdje  :D .


Daf46

Dit nieuwe rijden doe ik dus ook al altijd voor de meerderheid van mijn autoritten. En op de autosnelweg hoeft dit ech niet veel trager te gaan, ik zie vaak na tientallen kilometers diezelfde auto die de methode volgas-volremmen-bumberkleven-volgas toepast nog rijden.

Wat betreft rijplezier: Als ik er eens zin in heb trap ik ook eens stevig op het gas en geniet ik er dubbel van wegens niet alladaags  :)

-D©©©L-

Hmm voor auto's vanaf 1997... 
"Het níeuwe rijden" .  ;)

Vind de methode nog discutabel.
Indien je bijv. verder van je werk af woont, en dan ook nog in de kop van groningen ofzo (noem geen namen  ;)), 
win je het al snel van iemand die zich eerst een woonwijk uit moet wurmen, dan nog eens een keer 3 opvolgende wegwerkzaamheden in de stad moet passeren om aan te kunnen sluiten in de dagelijkse file.

En dat terwijl de laatste misschien wel meer (relatieve) besparing haalt.

Als je meet volgends ECE norm, moet je ook verplichten te rijden volgends die norm.
Doe je dat niet, dan is het geen wedstrijd maar appels en peren vergelijken.

Misschien maar eens meedoen met een TDI...
Banden knalhard
90 km/h over de snelweg
Wachten op een westerstorm en dan richting hannover en verder
s'nachts om een uur of 1 vertrekken in de slipstream van een vrachtwagen.
Radio uit, kachel uit, stadslicht is voldoende.
alles uit de auto wat er niets te zoeken heeft.

Kort om ; we gaan net als jeremy van TG in z'n A8 van Londen naar Edinburgh en terug op 1 tank diesel.

En dan vergelijken met ECE norm...

Daf46

Om zuinig te rijden is het dan weer niet ddiscutabel vind ik. Maar inderdaad als wedstrijd is het niet echt fair.

Er worden ook economy-wedstrijden vereden op een uitgestippeld parcours en daar is de uitslag uiteraard objectiever. Maar de methodes die daar worden toegepast zijn niet geschikt voor dagelijks gebruikt: contact uit tijdens uitbollen, slipstream rijden, ...

Gmid

Citaat van: Daf46 op 26-10-2006 16:10:58
slipstream rijden, ...

Dit is helemaal niet zo lastig hoor. Sommigen noemen het bumperkleven, maar slipstream rijden klinkt toch positiever.

:evil:
Volvo C30 '12