Online bestellen van banden

Gestart door Kumbakara, 29-10-2006 19:14:03

Vorige topic - Volgende topic

denkweb

Ik ken bandenservices die ook werken voor autobandenmarkt.nl waarbij het toch loont om even te informeren; vaak ben ik daar incl montage toch goedkoper uit als via de website!

mehn

Citaat van: t5karel op 10-11-2006 12:53:11
stomme smily,s.ze werken niet allemaal ;D

Jawel hoor, alleen moet je ze goed gebruiken...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

het grootste verschil zit hem waarschijnlijk in de grootte van de afzetmarkt. Die is bij onze oosterburen nu eenmaal groter dus ook minder bruto marge benodigd om toch nog een boterham te kunnen verdienen. Ten tweede merk je bij de online firma's in duitsland dat die vaak europezer denken dan wij dat doen met onze mondiale handelsgeest het gevolg is dat ze daardoor hun afzetmarkt in mijn beleving vergroten en de marges nog verder kunnen verlagen....

Er zijn binnen de auto branch, computer & audio branch tal van voorbeelden te vinden waar ook bij online shopping margeverschillen tot zo'n 20- 30% oplopen...als je dat met nederland vergelijkt...Nederland is dan duurder...zoals duidelijk mag wezen....

Uiteindelijk wordt Europa de USE..(United states of europe)...en zullen de marges zoals die nu per land verschillen drastisch omlaag moeten gaan....willen bedrijven kunnen overleven. Noodingrepen als het negeren van online firma's zoals onlangs gebeurde in computeronderdelen branche lossen niets op. Je kunt je eigen markt wel beschermen...feit is gewoon dat we in de zogenaamde nieuwe economie leven...die onafhankelijk is van plaats en tijd en locatie. Wie daar niet in mee wil gaan wordt vroeger of later geconfronteerd met de gevolgen.

Emiel

Stomme smily's. Ze werken niet allemaal ;D

Interpunctie.... :eusa_whistle:

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Kumbakara

Uiteindelijk door TonCar toch in de Michelin richting geduwd. De banden bij reifen.com via de mail afbesteld. Hun standaard antwoord was dat ze wegens drukte enkele dagen nodig hadden om de mail te verwerken. Dit heeft dus idd 5 dagen geduurd. In de tussentijd proberen te bellen maar kreeg de fax. Het slecht bereikbaar zijn is wel een minpunt bij Internet winkels...reifen.com scoort hier bij deze ene ervaring dus niet goed.

oldostofjas

stomme smily,s.ze werken niet allemaal ;D
Je moet een spatie erachter typen:
:eusa_clap:test
:eusa_clap: test
There is no place like 127.0.0.1

M a r c

Citaat van: peterr op 10-11-2006 12:57:42
Citaat van: VolvoMafia op 30-10-2006 09:04:28
Citaat van: Kumbakara op 29-10-2006 19:27:46
De aanschaf online is iig voor dit type band bij reifen.com iets goedkoper.

Gun je dat kleine stukje marge niet aan een bedrijf wat de banden monteert?

Ik wel, maar zo hoeven toch niet onnodig rijk van je te worden. Ik denk er ook over om de banden zelf online te kopen.
De garage mag me dan het werkplaatstarief rekenen voor de montage. Die dienst leveren ze dan en ze hebben geen handeling/bestelkosten e.d., die liggen dan bij mij.

Mag?  Ik denk dat de garage bepaalt wat de klant moet afrekenen en niet de klant. Je betaald voor de arbeid en het gebruik van hun (dure) bandenapparatuur en brug. Dus overleg vantevoren even voordat je voor verrassingen komt te staan. Bestelkosten? Wat zijn dat dan  ???  Iets bestellen is een telefoontje, een fax of een mail. Dus daar 'bespaart' jouw garage niks. Kan me voorstellen dat jouw garage namelijk die brug liever 'vult' met een grotere klus waar ie nog wat aan kan verdienen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

llinssen

Citaat van: denkweb op 10-11-2006 12:59:52
Ik ken bandenservices die ook werken voor autobandenmarkt.nl waarbij het toch loont om even te informeren; vaak ben ik daar incl montage toch goedkoper uit als via de website!

Dat heb ik ook al een keer meegemaakt. Zeker voor de duurdere banden lijkt dat te gelden.
Voor de goedkope heb ik meer de indruk autobandenmarkt echt goedkoop is.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Frans Harkema

Onlangs had ik een karkasbreuk in een zo goed als nieuwe achterband. De Bandencentrale biedt de band (Uniroyal Rainsport 1, 215/45/17) aan voor € 123,40.

Een garage bij mij om de hoek leverde deze voor €114,= incl. montage en uitbalanceren. Shoppen loont dus.

llinssen

Citaat van: Frans Harkema op 22-11-2006 09:51:01
Onlangs had ik een karkasbreuk in een zo goed als nieuwe achterband. De Bandencentrale biedt de band (Uniroyal Rainsport 1, 215/45/17) aan voor € 123,40.

Een garage bij mij om de hoek leverde deze voor €114,= incl. montage en uitbalanceren. Shoppen loont dus.

Wat is een karkasbreuk?
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Frans Harkema

Een karkasbreuk is een breuk in het binnenwerk van de band. Een band is opgebouwd uit verschillende koordlagen die de vorm en de sterkte van een band bepalen. Als dit binnenwerk een keer goed klem komt te zitten, (stoeprand, rand putdeksel o.i.d.) dan kan er een breuk ontstaan in het karkas. Vaak kun je dit zien door een uitstulping in de wang (zijkant) van een band. Dit heeft tot gevolg dat een band kan klappen omdat alleen de rubberen buitenlaag van de band het zaakje bijeen houdt. Indien zo iets tijdens een APK wordt geconstateerd, dan is het reden tot afkeur.

FelixB

Citaat van: llinssen op 22-11-2006 09:53:38
Citaat van: Frans Harkema op 22-11-2006 09:51:01

Wat is een karkasbreuk?

Yep, net zo als die kwikfit-rommel en zo; 4 halen - 3 betalen; Van Essen in Westervoort is nog steeds stukken goedkoper! (en beter)...

Frans was me iets voor:
Het karkas is de structuur van de band, daar wil je dus geen breuk in hebben, zoek maar es in Google

Ik ben superzuinig op mijn banden en dit is het enige wat me weerhoud om 260+ te rijden in Duitsland; klapband bij deze snelheid  :-\
855R & C70 T5 cabrio automaat

denkweb

Citaat van: FelixB op 22-11-2006 10:03:59
Yep, net zo als die kwikfit-rommel en zo; 4 halen - 3 betalen; Van Essen in Westervoort is nog steeds stukken goedkoper! (en beter)...

En nog te duur...

FelixB

Citaat van: denkweb op 22-11-2006 10:08:37
Citaat van: FelixB op 22-11-2006 10:03:59

En nog te duur...

Vertel ......  (anders PM)
855R & C70 T5 cabrio automaat