T-5R verkocht , GLT ingeruild ( en die blijft voorlopig)

Gestart door HansT5R, 03-11-2006 10:16:10

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:28:04
Waar het mij zoals eerder gezegd om gaat is waar je mee te maken kan krijgen bij auto's met deze km.stand en leeftijd.

Met een Volvo met 240K is weinig mis... tenzij ie niet goed onderhouden is natuurlijk.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Citaat van: jan piet op 03-11-2006 13:06:15
Hierna een ervaren 855 GLT met 160.000 km tot aan de 436.000 gestuurd in een dikke 2 jaar tijd. Wat mij verbaasde: de lage reparatiegevoeligheid van de Volvo! :eusa_dance:

Ik ben het eens over de reparatiegevoeligheid.....van de volvo.....tuurlijk er slijt bij dit soort km standen wel eens wat.....maar stilstaan omdat er iets kapot is.....gebeurt normaal gesproken niet.

Sommige onderdelen slijten...maar die zijn dan ook weer gemakkelijk te vervangen....bij andere merken slijten die ook...maar dan lopen de kosten vaak hoger op dan bij een volvo....voorbeeld draagarmen bij de VW/ audi groep.....

Ik zou niet graag de overstap maken naar een ander merk...mensen kijken er sceptisch bij het horen van een km-stand >400000 km.....maar de auto's kunnen het makkelijk aan..mits er zorgvuldig mee wordt omgesprongen....

Clapton

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:49:14
OK , mee eens. Overigens zijn de meeste elektra-problemen bij Renault pas begonnen bij de nieuwere typen toen ze begonnen met allerlei elektronische snufjes zoals de elektronische "sleutels"en  bandenspanningscontrole.

Overigens wil ik wel even kwijt dat ik nog steeds gewoon een Volvo-liefhebber ben en dat ook wel zal blijven alleen denk ik dat ik op dit moment meer gemak van een Espace dan van een 850 zal hebben.Verder is het zo dat ik nog geen 5000 km per jaar rij.

De VelSatis is inderdaad een drama. Bij een T-5 kan de Turbo ook kapot.

De Espace die ik kan kopen is altijd een probleemloze auto geweest.De vorige heeft dan ook weer een nieuwe gekocht.

Let op: Een Espace met een V6, echter voor beurtje moet de motor naar beneden gebracht worden om de bougies , ja echt waar, vraag maar na, te vervangen, kosten ca 1500,00 euro, ja VIJFTIENHONDERD euro !!, overigens mooie auto's, maar ik ben afgehaakt . :eusa_wall:

succes.

Frans Harkema

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 14:55:52
Ik zal jullie op de hoogte houden!

Koop die Espace nou maar gewoon, want wij kunnen praten wat we willen maar dat heeft weinig effect. Je zoekt een bevestiging van je keuze, maar dat zou hetzelfde zijn als ik op een Mercedes forum mijn keuze voor een Volvo bekend maak. Volvo adepten zijn niet voor niets Volvo adepten. Met 5 dkm/jaar loop je eigenlijk niet zoveel risico en als je een leuke kunt vinden voor weinig geld, gewoon doen.
Rekenen kun je zelf wel, daar heb je ons niet voor nodig.
Opgroeiende kinderen en een flinke hond hebben gewoon ruimte nodig, simpel as that!

Succes!  ;)

johan283

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:28:04
Waar het mij zoals eerder gezegd om gaat is waar je mee te maken kan krijgen bij auto's met deze km.stand en leeftijd.

Kijk eens op een Renault forum, daar zitten de experts dacht ik zo......  :eusa_whistle:

johan283

Sbv

Citaat van: jan piet op 03-11-2006 16:12:58
Citaat van: Ricardo op 03-11-2006 15:24:14
Citaat van: jan piet op 03-11-2006 13:06:15
Heb in m'n drukke autohistorie het 'genoegen'  ;)gehad 4 MPV's te berijden.
1 x Chevrolet Lumina, grijze import met 3.1 V6 op gas. Probleemloze auto totdat de teller ver over de 4 ton stond. 's Morgens om 6 uur toen ik wegmoest in 1 klap de hele straat wakker.... Dikke backfire, maar door de versleten zuigers wél onder in't blok. Toch nog naar kantoor gereden, een kilometer of 10 verder, 't was winter én donker.  ::)Toen ontdekte ik pas de olie...  :-\Carterpan aan gruzelementen / vervormd/ halflos/  :eusa_eh:
Nieuwe pan er onder (fl 900) voor 't onderdeel....en na 50.000 km alsnog ingeruild voor ...

Pontiac Transport 3.8 V6. Niet een beetje ellende, gewoon héél véél ellende gehad met dat ding...'t enige wat goed bleef waren de kentekenplaten :eusa_silenced:

Daarna NIEUWE Espace van juli 2000, 2.0 liter. Prachtig, reed de eerste 3 maanden écht goed. Daarna alleen gez...k. Alle electronica is vervangen / kapot gegaan enz. Voor mij 1x Renault en NOOIT weer!  :eusa_wall: :eusa_wall:

Hierna een ervaren 855 GLT met 160.000 km tot aan de 436.000 gestuurd in een dikke 2 jaar tijd. Wat mij verbaasde: de lage reparatiegevoeligheid van de Volvo! :eusa_dance:

Daarna een 'verplichte'Touran. tussen januari 2005 en april 2006 in totaal 180.000 km weggetrapt. En't gekke ding bleef nog heel ook...
Is wel kleiner als Espace, maar wel héél veel degelijker als je dan toch MPV wil/moet rijden.  ;)

Maar gelukkig: ik rij weer Volvo!  :eusa_whistle:

Als je zo veel kilometers doet op een dik jaar, zul je nog veel autos zien passeren. :eusa_eh:

Euhhh, ja, laatst zitten tellen met 1 van de dochters, afgelopen 10 jaar.... Een Rover Montego, 120.00 km binnen 't jaar. Een Rover 620 D 149.000 in 1 jr, een Rover P5B, zakelijk / hobby 70.000 km in 2-3 jr, Kever 1972 + 1966(hobby) Mitsubishi Starion 2l turbo (hobby), Chevrolet Lumina, ongeveer 300.000 in 2 jr, Pontiac Transport ongeveer 250.000 in 2 jaar, Espace, 170.000 in dik 2 jaar, New Beetle, 30.000 in 3 mnd, Astra, na 10.000 km en paar weken weer opgeruimd, Volvo 850, dikke 250.000 in grote 2 jaar, Touran op 3 januari 2005 gekregen met 36.000 op de teller, op 7 april 2006 weg met 202.000, en sinds april een V70 TDI, gekocht met 259.000, en nu 323.000 op de teller. Heb er eerlijkheidshalve tot een jaar of 3 geleden vaak 2-3 tegelijkertijd gehad. En ja, voor't werk stuur ik wel eens ergens naar toe... 

Ik weet we dwalen af, maar mag ik misschein vragen wat je doet voor werk dat je zoveel rijdt. Ik ben zelf ook niet vies van rijden en heb ook eens een jaar gehad van ruim 90000 km maar toch. De vrachtwagen chauffeurs hier rijden zeer zeker meer.

Turbobiker

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 13:49:14
OK , mee eens. Overigens zijn de meeste elektra-problemen bij Renault pas begonnen bij de nieuwere typen toen ze begonnen met allerlei elektronische snufjes zoals de elektronische "sleutels"en  bandenspanningscontrole.

Problemen zijn al vanaf type 1 bekend...

Overigens is het inderdaad een rotauto om simpele reparatie aan uit te voeren, zoals Clapton al aangeeft. Ook bij de viercilinder motoren kun je er nauwelijks bij. Is wel beter bij type 3.

Ik heb type 1 en 2 gehad. Veel problemen, waaronder dingen als de twee stalen banden die benzine tank onder de auto houden die doorgeroest waren... Ook wel wat electronica problemen, vooral pas na enige tijd.

Veel gezeik ook met dealers...

Trafic van de zaak die ik nu rijd doet het echt perfect. Alleen nog meer gezeik met dealers...

Overigens staat Renault de laatste jaren steevast onderaan bij het Autoweek Tevredenheids onderzoek... Niet voor niets waarschijnlijk. ::)

Mijn keuze zou ook een VW/Seat/Ford zijn, zijn zeer betrouwbaar. Over de Peugeot en de Citroën heb ik uit eerste hand wat negatievere verhalen gehoord, maar geen echt grote problemen.
De Tussenpaus

animalT5R

Citaat van: Turbobiker op 03-11-2006 20:09:41

Ik heb type 1 en 2 gehad. Veel problemen, waaronder dingen als de twee stalen banden die benzine tank onder de auto houden die doorgeroest waren...

Overigens staat Renault de laatste jaren steevast onderaan bij het Autoweek Tevredenheids onderzoek... Niet voor niets waarschijnlijk. ::)

Mijn keuze zou ook een VW......

Tankbanden is dus een Renault kwaal,had mijn  R21 ook last van...

Dat ik nog op internet kan lezen dat jij Vw neerzet  :o ;D  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

Racingbrick

Citaat van: HansT5R op 03-11-2006 11:32:23
Citaat van: Vulk op 03-11-2006 11:27:24
Lekker houden zoals het nu is. Een 440 en een 850glt is geen straf om mee te rijden. Een espace daarintegen...

Heb je een slechte ervaring met een Espace?

Ik anders wel, zeg dat woord aub nooit meer hier  :-X :-X :-X

ik heb liever een oude Volvo dan een nieuwe Renault, zelden zo'n slechte wagen gehad, en dat voor slechts 46800 euro....
De eerste 90.000 km heeft hij slechts 30 dagen bij de dealer gestaan, niet slecht toch voor zo'n goedkope MPV?

denkweb

Renault Megane (Scenic) meest gestrande auto van het jaar 2005...

Ik zou het ook wel weten!   ::)

Je had beter de vrouw en de 440 eruit kunnen doen  ;D

Maarten

Beste Hans,
Ook ik heb over een Espace nagedacht , zeker na de geboorte van ons derde kind want er kunnen zoveel mensen ruim in zitten , maar toen ik na een proefrit met meerdere personen terug kwam was ik meteen overtuigd: Dit doe ik nooit want ik ben verpest met de wegligging van de V70\850 , iets wat de espace waar ik mee reed niet had, ik vondt het een dweil.
Echter toen ik alleen in de espace zat dacht ik, dit rijdt best lekker , maar als ik doe waar de espace voor gemaakt is, mensen transporteren , dan rijdt het niet, geen wegligging en geen vermogen, op de V6 na dan.
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

GeertG

Citaat van: animal op 03-11-2006 20:16:32
Citaat van: Turbobiker op 03-11-2006 20:09:41

Ik heb type 1 en 2 gehad. Veel problemen, waaronder dingen als de twee stalen banden die benzine tank onder de auto houden die doorgeroest waren...

Mijn keuze zou ook een VW......

Tankbanden is dus een Renault kwaal,had mijn R21 ook last van...

Dat ik nog op internet kan lezen dat jij Vw neerzet :o ;D ;)

En niet alleen de tankbanden, maar dus ook de tank zelf.......... Mijn buurman loopt nog te  :eusa_wall: (tegen de muur dus)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Hopelijk niet tegen de muur tussen jullie 2 Geert  ;D

Ik rijd wel eens in een '05 Espace 2.0T van mijn baas... Op zich rijdt het lekker, best pittig toch. Ik heb alleen het idee dat ik in een vissekom zit in dat ding :)

Ik wil inderdaad alleen niet weten wat die dingen naderhand qua reparaties e.d. gaan doen, ik ken ook enge verhalen van electronica-ellende met dit merk...

Ga toch lekker voor een VW dan, maar wie ben ik  ::)

Joost (die liever Volvo rijdt)

Rudy-M

Om antwoord te geven op welke Volvo inruilen: de 440 natuurlijk.
Ik heb zelf geen ervaring met Renault, maar ik ken de verhalen wel. Ook van collega's. Moet eerlijk zeggen dat ik nooit iets goeds gehoord heb :eusa_doh:

De Toyota Previa is ook een niet genoemd alternatief.