Ramen tinten

Gestart door CeeBee, 03-05-2006 20:29:01

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

Ok, net even een proef gedaan, die goedkope folie krimpt dus niet zoals het hoort met een verfbrander. Is allemaal te hard kunststof.
Voor de zijruiten gaat het perfect, maar voor de achterruit denk ik dat ik ofwel dure folie ga halen, ofwel ze professioneel laten doen.

In ieder geval, 20% lichtdoorlatendheid is nog net te doen, donkerder dan dat is echt te "pimped" voor een volvo.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Gunnar

Ok, 6 meter tintfolie later is alles behalve de achterruit gedaan.
Na veel geprul toch besloten de ramen eruit te nemen. Toen ging het van de eerste keer perfect zonder bubbels.
+32488868381

fbm

Citaat van: Gunnar op 16-07-2007 10:58:17
Ok, 6 meter tintfolie later is alles behalve de achterruit gedaan.
Na veel geprul toch besloten de ramen eruit te nemen. Toen ging het van de eerste keer perfect zonder bubbels.

Moet ik ook nog doen, mijn achterruit! ander "deur" ruiten heb ik ook gedemonteerd ging zonder enkel probleem.

Gunnar

Die goedkope folie wil niet goed krimpen op vorm.
Ik ga stiekem de achterruit laten doen, en vertel wel tegen mijn vrouw dat ik het zelf gedaan heb, anders is het weer gezeur over "is het wel nodig" en "die auto begint nu toch wel veel te kosten".

+32488868381

t5karel

Citaat van: Gunnar op 16-07-2007 12:58:02
Die goedkope folie wil niet goed krimpen op vorm.
Ik ga stiekem de achterruit laten doen, en vertel wel tegen mijn vrouw dat ik het zelf gedaan heb, anders is het weer gezeur over "is het wel nodig" en "die auto begint nu toch wel veel te kosten".

Hoe herkenbaar ;D.Zeg gewoon;Schat weet je wel wat dit bij verkoop weer oplevert,iedere euro die ik er in stop komt er dubbel en dwars weer uit :eusa_liar:.Wat het ook goed doet bij mij is;Wees blij dat ik me nog niet heb aangemeld bij de locale voetbalclub of de biljartclub waar ik tot in de kleine uurtjes blijf hangen ;).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

daytonawim

he he he, ik heb vandaag de rol schermen bij de Volvo opgehaald :-)

Ik kreeg dat met die folie ook niet voor elkaar :-(((

Zat er mooi op en de volgende dag lag het lekker op de achterbank,
geen idee wat er verkeerd is gegaan.

Gunnar

Vergeten de beschermlaag eraf te halen die op de lijmkant zit? :-)

+32488868381

FRANQ

;D  ;D  ;D

daar gok ik ook op
met die plakfolie in de volvo merkte je bij het opplakken al dat het muurvast zat.

en in de ford statisch folie, en dat zit er nu ook alweer een jaar op.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

WYD

Ik laat het gewoon lekker doen.
Bij m'n vorige auto een hele tijd bezig geweest en toen was het nog niet goed, omdat de folie niet genoeg rek/krimp had en de ruit te bol was, waardoor de belletjes niet helemaal weg te krijgen waren.
M'n vriendin is gelukkig zelf ook voorstander, omdat we aardig gek met onze hond zijn en deze niet graag in de volle zon in de auto zetten ondanks, dat ze tropische temperaturen gewend is (x Rhodesian ridgeback).
Heb met m'n vorige auto gemerkt dat het echt heel veel scheelt voor de temperatuur in de auto. Auto's met foute koplampen heb je ook gelijk een stuk minder last van.  :D
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

daytonawim

Dat zou heel goed kunnen hoor, ik had eigenlijk altijd die statische (dikkere) folien gebruikt

Net de rol schermen gemonteerd, ziet er fantastisch uit :-))))) vrouw ook blij :-)

FRANQ

ik zit een beetje te twijfelen of ik de voorste 2 zijruiten ook zal doen.

achter heb ik alweer een jaar zo zitten en is echt pikkedonker, dus voor een hele lichte tint lijkt me mooi.

eigenlijk zou ik het dan nog het meest doen voor de zon, en inbraakwerend is het ook.

maar goed welke tint is dan slim om niet op te vallen, de auto is al redelijk opvallend.

20% grijs??

achter heb ik 5% doorlatend.

daytonawim

Mijn vader had dat ook, en in het donker is het waardeloos, zeker met inparkeren.
de achterste ramen staan altijd wel leuk vet getint.

Gunnar

Ik heb 20% grijs, je kan daar van buiten nog net doorkijken als je moeite doet. Vanop afstand lijkt het meer limo achtig.
35% is dan weer bijna fabriekstinting, heel lichtjes.
+32488868381

thuur

Citaat van: FRANQ op 17-07-2007 09:52:30
ik zit een beetje te twijfelen of ik de voorste 2 zijruiten ook zal doen.

achter heb ik alweer een jaar zo zitten en is echt pikkedonker, dus voor een hele lichte tint lijkt me mooi.

eigenlijk zou ik het dan nog het meest doen voor de zon, en inbraakwerend is het ook.

maar goed welke tint is dan slim om niet op te vallen, de auto is al redelijk opvallend.

20% grijs??

achter heb ik 5% doorlatend.

Ik zou het niet doen. Het valt toch op, en niet iedere agent is even goed op de hoogte van de regels. Voor je het weet sta je iedere week langs de kant dezelfde discussie te voeren...

Gr ;)

FRANQ

Citaat van: Gunnar op 17-07-2007 10:48:46
Ik heb 20% grijs, je kan daar van buiten nog net doorkijken als je moeite doet. Vanop afstand lijkt het meer limo achtig.
35% is dan weer bijna fabriekstinting, heel lichtjes.

bedoelde 20% verduisterend, dan is 35% donkerder.

op de volvo zit die tint op de achterruiten, maar die waren al donkerder getint.
dus daar kan je nu van buiten amper doorheen kijken.

@ de ford heb ik 5% doorlatend ofwel 95% verduisterend en dan zie je overdag nog net iets.
snachts alleen de lampjes.

en ik heb inderdaad geen zin om wekelijks aan de kant gezet te worden.

maar ook een hekel aan de zon.
misschien doe ik alleen de bovenste rand van het raam, net als de voorruit.

mvg
frank