sjips... Gezeik/probleem..

Gestart door haRtV70R, 09-11-2006 20:44:54

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

Tsja; ik ben geen juridisch expert, maar het enige dat ik me zou kunnen indenken dat de verkoper de overeenkomst zou willen vernietigen op basis van (wederzijdse) dwaling (Art 6:228 als ik het goed heb). Echter gelden hier zodanige cumulatieve eisen voor dat ik eraan twijfel dat de dealer dit hard kan maken. (kenbaarheid, onderzoeksplicht van de aankopende partij).

Succes ermee

Spin!

Ben trouwens ook niet zo'n papieren expert...maar als je geen vrijwaring hebt, staat die auto dus nog op jouw naam? Geef dat ding als gestolen op  ;D

www.vm-parts.nl

haRtV70R

Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:21:57
Ben trouwens ook niet zo'n papieren expert...maar als je geen vrijwaring hebt, staat die auto dus nog op jouw naam? Geef dat ding als gestolen op  ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :eusa_dance:
[move][/move]

george

Kwam ook al in mijn gedachten op, maar dat ding zal in het koopcontract beschreven staan.
pas wel ff op met het spuien van diverse uitlatingen, dit wordt beschouwd als open bron
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Spin!

Citaat van: george op 09-11-2006 21:24:03

Kwam ook al in mijn gedachten op, maar dat ding zal in het koopcontract beschreven staan.
pas wel ff op met het spuien van diverse uitlatingen, dit wordt beschouwd als open bron

1 druk op verwijder en bron is weg ;D

www.vm-parts.nl

elianmars

Goh, is de C70 alweer ingeruild joh? (Ben ff op vakantie geweest, dus heb het één en ander gemist....).

Als zij de wagen bekeken hebben voor de inruil, dan kunnen ze nu toch niks meer maken? Of is 't niet zo makkelijk tegenwoordig?

Heb je zelf nooit iets gemerkt aan de C? Hoe is die dealer er trouwens achter gekomen?

pwassink

valse aangifte ( je weet waar die c70 is en de "tegenpartij" heeft je dat vandaag ook nog gemeld) is ook strafbaar..

Ik zou morgen in alle vroegte bij advocaat / desnoods via wetswinkel oid even een passend en juridisch juist verhaal maken.
Tenzij je in je directe kring deze kennis en kunde actueel vooradig hebt ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haRtV70R

Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:25:34

Heb toch nix geks geschreven? zal zo mijn ber. verwijderen :eusa_whistle:
[move][/move]

haRtV70R

Citaat van: pwassink op 09-11-2006 21:27:43
valse aangifte ( je weet waar die c70 is en de "tegenpartij" heeft je dat vandaag ook nog gemeld) is ook strafbaar..

Ik zou morgen in alle vroegte bij advocaat / desnoods via wetswinkel oid even een passend en juridisch juist verhaal maken.
Tenzij je in je directe kring deze kennis en kunde actueel vooradig hebt ?

Heb rechtbijstand verzekering. Morgen idd ff bellen voor het ''juiste verhaal''. :eusa_eh:
[move][/move]

Turbobiker

Citaat van: Gmid op 09-11-2006 21:05:36
Dit gaat toch nergens over... Moet je even andersom denken. Jij komt na een week achter dat jouw auto total loss is geweest. Denk je dat je dan nog wat terug krijgt??

De dealer heeft de auto bekeken, goed bevonden en een bedrag voor geboden. Heel simpel. Beide partijen akkoord.

Draait inderdaad om het vette gedeelte. Jij staat in je recht, tenzij ze kunnen aantonen dat je het wist...

Maar die eerste zin was ook het eerste wat er bij mij op kwam. Zijn maar weinig handelaren toeschietelijk als jij na een week met klachten terugkomt... Een dealer zou misschien nog wel schappelijk zijn, maar die zou zo een wagen aan een louche handelaar door doen ::)
De Tussenpaus

Spin!

Maak je maar geen zorgen, het is gewoon een trucje om je nog wat geld afhandig te maken omdat ze weten dat een echte kenner er achter kan komen dat die C schade heeft gehad. Laat je niet gek maken, die gasten kunnen je niks maken, met wie sprak je trouwens? ( heb mijn 850 daar ook gekocht )

Wel handig voor diegenen die nog een C70 zoeken....ja maar deze heeft schade gehad, KORTING!!!!

www.vm-parts.nl

elianmars

Een neef van me heeft een tijdje terug een Impreza ingeruild op een S80 T6. Ook al zo'n onoplettende dealer (Niham in Den Haag). De Impreza was van 1996, maar had een kenteken van 1999 (import). De inruilprijs werd gebaseerd op bouwjaar 1999, terwijl er duidelijk in de papieren staat dat de wagen van 1996 is. De dealer heeft de papieren ook bekeken, maar heeft het dus niet gezien.
Ongeveer een week nadat de Impreza was ingeruild belde de dealer of mijn neef maar even 2500 euro wilde overmaken naar ze. Mijn neef heeft toen geweigerd. Dealer dreigde met van alles, maar er is nooit meer iets van ze vernomen.

haRtV70R

Citaat van: elianmars op 09-11-2006 21:32:57
Een neef van me heeft een tijdje terug een Impreza ingeruild op een S80 T6. Ook al zo'n onoplettende dealer (Niham in Den Haag). De Impreza was van 1996, maar had een kenteken van 1999 (import). De inruilprijs werd gebaseerd op bouwjaar 1999, terwijl er duidelijk in de papieren staat dat de wagen van 1996 is. De dealer heeft de papieren ook bekeken, maar heeft het dus niet gezien.
Ongeveer een week nadat de Impreza was ingeruild belde de dealer of mijn neef maar even 2500 euro wilde overmaken naar ze. Mijn neef heeft toen geweigerd. Dealer dreigde met van alles, maar er is nooit meer iets van ze vernomen.

;D, dit zal ook zoiets worden..
Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:31:43
Maak je maar geen zorgen, het is gewoon een trucje om je nog wat geld afhandig te maken omdat ze weten dat een echte kenner er achter kan komen dat die C schade heeft gehad. Laat je niet gek maken, die gasten kunnen je niks maken, met wie sprak je trouwens? ( heb mijn 850 daar ook gekocht )

Wel handig voor diegenen die nog een C70 zoeken....ja maar deze heeft schade gehad, KORTING!!!!

Met Jan. Aardige gast!
[move][/move]

Spin!

Citaat van: haRtV70 op 09-11-2006 21:37:24
Citaat van: elianmars op 09-11-2006 21:32:57

;D, dit zal ook zoiets worden..
Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:31:43

Met Jan. Aardige gast!

Jan B. ( reider )?...was inderdaad wel lieve man  ;D

www.vm-parts.nl

george

Citaat van: Spin! op 09-11-2006 21:25:34

Weet ik wel.
Maar de kans is groot dat Broekhuis ook mee zit te lezen. Er moeten natuurlijk geen uitspraken  worden gedaan die nadelig invloeden kunnen hebben voor Huib.

Dealer heeft de auto ingeruild en niet goed opgelet. Nu komt hij huilen bij Huib en probeerd de schade te beperken. Laat daarmee weinig karakter zien.
Ik denk dat de dealer zelf ook beseft dat hij zijn achterste heeft gebrand en op de blaren moet zitten. Het verkopertje zal er wel van langs gekregen hebben. :eusa_naughty:

Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T