sjips... Gezeik/probleem..

Gestart door haRtV70R, 09-11-2006 20:44:54

Vorige topic - Volgende topic

volvos60t5

Citaat van: Clapton op 13-11-2006 16:36:06
Citaat van: volvos60t5 op 13-11-2006 16:24:23
Vooral dat ook is van belang. Een aangetekende brief kan je weigeren en in meerder zaken heb ik er profijt van gehad dat ik altijd alles per gewone brief en aangetekend en e-mail en fax verstuur. Gewone post kan je namelijk niet weigeren ;)
Hoe ga jij dan bewijzen dat de gewone post en /of fax wel is aangekomen én gelezen is door betrokken persoon ? is gewoon een vraag want ik heb zelf ook een probleempje met het binnen krijgen van wat geld. ???

Als ik zo'n brief verstuur zet ik altijd boven het adres: "Zowel per aangetekende post als gewone post, fax en e-mail." Als de aangetekende dan retour komt i.v.m. weigering en je komt voor de rechter, staat de geadresseerde er slecht voor. Weliswaar kan je niet aantonen dat je de brief inderdaad verzonden hebt maar het is de geadresseerde die de aangetekende brief weigerde. Een rechter is dan vrij om hier gevolgen aan te verbinden. Tot nu toe ben ik nog geen rechter tegengekomen die niet aannam dat de geadresseerde de inhoud van de brief (kon) kennen.  
Aangezien quoten in de Signature hier de norm is geworden:      
Citaat van: ed op 31-07-2006 20:10:10
Zoals je ziet behoor je toch echt tot de allersnelsten.

george

Hoe is het Huib??
Vrijwaring al binnen?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

haRtV70R

Citaat van: george op 15-11-2006 20:34:09
Hoe is het Huib??
Vrijwaring al binnen?

Ach hou op... :evil:  Ik bel naar Emmen: Heeft u de vrijwaring al opgestuurd? Nee nog niet hij ligt bij mij thuis op de schouw ben het vergeten.. O.K.

Nog een keer bellen: Waar blijft de vrijwaring? Uhhh even kijken. O hij ligt hier nog, hij komt er aan! O.K

Nog een keer bellen. Heb nog steeds geen vrijwaring! O, Uhhhh ja dat kan hij ligt hier klaar op mijn bureau. O.K

Later belt hij zelf terug. We kunnen hem niet overschrijven want het is duplicaat code 00 en het zou 01 moeten zijn, dus dit kenteken is ongeldig!!(ik denk, ja maar je had de vrijwaring toch al liggen??) O, juist ja -SLIK-

Andere dag ik bellen naar de RDW. Nee hoor mijnheer van der Hart, Duplicaat code 00 is nog steeds de juiste! Er is nooit een ander kenteken voor geleverd voor deze auto!

WEER bellen: Zus en zo bla bla. Kunnen ze ineens WEL overschrijven!!!

Conclusie: ZE LULLEN MAAR WAT!!!!!

Verder heel de toestand bij rechtsbijstand gemeld en die gaan het verder regelen.

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:
[move][/move]

elianmars

Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?  ::) :eusa_wall: :eusa_wall:

george

Mekkeren ze nog over de C-70??
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

johan283

Tsjonge, wat een een gedoe. Echt weer een ondernemer die zijn verlies niet wil nemen.

Tsja, laat de rechtsbijstand verzekering maar eens hun werk doen. Met wat druk van advocaten en wat wets artikelen die jouw in het gelijk stellen binden ze gauw in.

suc6 en ik hoop dat het gauw is opgelost. Laat dit probleem niet je riojplezier ontnemen

denkweb

Op RDW al gekeken of de auto van eigenaar is veranderd?? Als dat zo is dan kun je al wat rustiger ademhalen...

Taranis

Citaat van: denkweb op 16-11-2006 10:18:34
Op RDW al gekeken of de auto van eigenaar is veranderd?? Als dat zo is dan kun je al wat rustiger ademhalen...

Let wel dat daar soms wel iets meer dan de werkdag tussen kan zitten die ze zelf beloven... zaterdag een motorfiets overgeschreven van mijn naam op die naam van de koper, en pas vandaag staat het op de site van de RDW...

haRtV70R

HOOFDSTUK IS AFGEROND!!!!!!!!!

Maar niet zoals het hoort! De V70 staat bij de groene met een kapotte dynamo. Maar die mocht niet gemaakt worden van Broekhuis!! Ik bellen met Emmen en vragen hoe of wat. De directeur wilde eerst ''de zaak'' afhandelen.......
Ze hebben de C70 verkocht aan de handel. Nu kwamen ze met het voorstel om om het geleden verlies van 2000 euro fifty-fifty te doen. Is volslagen belachelijk natuurlijk maar om van het hele gezeur af te zijn en omdat ik toch graag mijn garantie tijd wil benutten had ik daar wel oren naar. Heb eerst overlecht met de advocaat. Die zei ook dat ik dat totaal niet verplicht ben om er op in te gaan. Maar hij begreep ook wel dat het om wille van de lieve vrede ivm met de garantie wel beter is.

Als ik hier een proces van ga maken is de wil om mee te werken met een garantie geval ook totaal verdwenen natuurlijk. Dus ik betaal nog ff 1000 eurie (pffffft) en het is klaar.... En de V70 mag gemaakt worden. Dynamo en spruitstuk. (is al meer dan 1000 Euro)

Kortom, VERRE van netjes maar op dit moment ff het beste in mijn ogen....... :-\
[move][/move]

-D©©©L-

Stel ze schriftelijk in de gelegenheid om de garantie reparatie uit te voeren. Schriftelijke reactie binnen redelijke termijn eisen - zeg maar 5 werkdagen. Meld dat als men de reparatie niet of niet behoorlijk (!) uitvoert, je dit laat doen door een terzake kundig bedrijf en dat de factuur hun kant op komt. dit alles conform wetboek van koophandel. Koppel in die brief de twee kwesties los van elkaar en noem terloops dat men op deze wijze reeds twee maal in gebreke blijft.
Laat je niet afpersen !  :o
Wat zij precies voor die C70 betaald hebben hangt af van hoe de V70R ingeruild is,
wat ze voor de C70 gekregen hebben, zullen ze je nooit vertellen.  Uiteidelij is het probleem ontstaan doordat zij onzorgvuldig te werk gegaan zijn bij inruil van jou auto. Niet jij, jij hebt de V70r goed bekeken.
Onthoud dit goed. € 1000,-- is veel geld.

En dien een formele klacht in bij volvo-nederland, dit kan ècht niet.

Taranis

Mja, hoeveel gezeik wil je hebben... het is niet rechtvaardig maar snap idd wel dat je er op in gaat ja.

Heb je je vrijwaring nou eindelijk al binnen ?

-D©©©L-

Citaat van: Taranis op 16-11-2006 17:20:44
Mja, hoeveel gezeik wil je hebben... het is niet rechtvaardig maar snap idd wel dat je er op in gaat ja.

Heb je je vrijwaring nou eindelijk al binnen ?

Dan zit ik echt anders in elkaar, na de transactie is die C70 het probleem van die firma.
Laat íe die € 1000,-- maar inhouden bij de medewerker die een waarde bepaling gedaan heeft.
Ach, laat hem anders maar ff keuren door de Dekra (=mierenn##k modus ;) ) , is die direkteur er gelijk ziek van dat íe het zo gedaan heeft en je laat alles netjes maken in de garantie periode, conform contract.

FelixB

Ben het met DCCL eens.

+ dat je wel eens een onafhankelijke keuring van ANWB of DEKRA wilt zien dát die C70 écht schade had en niet dat ze erachterkwamen dat ze te veel inruil hadden gegeven...
Beweren ze écht dat ze 'het bewijs' al hebben verkocht?

+ dat jij niet in de gelegenheid bent geweest die C70 aan iemand anders te verkopen tegen een hogere prijs.

PS1 aan Groene alles uitleggen, wellicht dat zij genegen zijn 'hangende de onderhandelingen met Broekhuis' je een leen-850 of zo mee te geven?

PS2 heb je al met Volvo=Beesd gecommuniceerd dat dit een premium-merk als Volvo onwaardig is?

PS3 een keer een 850-meeting houden daaro  :evil:
Hele dag toeteren...

PS4 veel sterkte ermee, wat een godoe zeg  :'(
855R & C70 T5 cabrio automaat

haRtV70R

Vrijwaring van de C70 is vandaag binnen gekomen! :eusa_dance:

Het is juridisch gezien volslagen belachelijk dat ik nou moet bijbetalen. Maar gezien het eindeloze traject wat ik moet gaan bewandelen als ik mijn gelijk wil krijgen heb ik er zo vrede mee (beetje dan).

Als ik moeilijk ga doen dan gaan hun dat ook doen uiteraard. Dan kan ik voor alle garantie dingetjes naar Emmen komen ofzo....En dan gaan ze nog lopen emmeren natuurlijk. Heb in heel dat eindeloze gen**k geen trek. Sterker nog, het komt nu al mijn neus uit. Dan maar zo. Maar dat het geen reclame voor Broekhuis is zo mag duidelijk zijn!  :eusa_naughty:
[move][/move]

Esveldt

Citaat van: haRtV70 op 16-11-2006 17:06:50
Maar niet zoals het hoort! De V70 staat bij de groene met een kapotte dynamo. Maar die mocht niet gemaakt worden van Broekhuis!! Ik bellen met Emmen en vragen hoe of wat. De directeur wilde eerst ''de zaak'' afhandelen.......
Ze hebben de C70 verkocht aan de handel. Nu kwamen ze met het voorstel om om het geleden verlies van 2000 euro fifty-fifty te doen.
Als ik hier een proces van ga maken is de wil om mee te werken met een garantie geval ook totaal verdwenen natuurlijk.

Knettergek als dat doet!!!

Dit heet inderdaad afpersen! Als hij de auto met garantie heeft verkocht moet hij dat gewoon maken!

Dat C70 verhaal heeft hier werkelijk niets mee te maken!

Nogmaals, je bent gek als je dat doet.

P.s. als hij loopt zieken over de garantie zou ik hem het vel over de oren trekken middels de BOVAG of wat dan ook.