609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-D©©©L-

Deze weblog wordt verwijderd

mehn

2 passagierairbags? ;D

;)

That reminds me, ik heb er ook nog een thuis liggen ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Zit MTE-software in.... geen "MRE"  ;)

Blijft een héle mooie wagen!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

#3
- Bedrading van A-stijl olie temp meter loopt beetje vreemd - herplaatsen en labelen gedaan
- Kennelijk ooit een aftakking geweest op Lambda sonde bedrading, op die plek ligt koper bloot - isoleren Vulkaniserende tape werkt perfect.
- Radiateur begint aan de motorkoeler zijde iestwat door te zweten, vervangen voordat hij echt kapot gaat. Lijkt me verstandig. Bleek een vage slagklem te zijn.
- Kachel radiator stinkt bij tijd en wijle naar koelvloeistof - nazien / vervangen (?)
- Schroef welke de mat links-voor op de plaats houd ontbreekt - Herplaatsen + rubbermatten erbij.
- Alcantara van linker voorstoel zitting is volledig vervilt - vervangen hoes Bekleding donkergrijs 3875 - 9420955
- Leer op randen van linker voorstoel leuning is bijna door - vervangen hoes Bekleding donkergrijs 3875 - 9420963
- Gordel linksvoor heeft beste tijd gehad (geen apk afkeur) - rustig op zoek naar een betere
- Gordel gesphouder rechts kraakt/piept - nazien/smeren
- Middelste roostertjes ventilatie zijn wat uit verband door PDA houder - opnieuw in elkaar zetten
- Linkerzijkant dashboard bovenplaat mist een hoek van het kunststof vlak/rooster en dop - vervangen 
- Overig leer in de auto vraagt onderhoud - contact zoeken met leerlooier
- Zwart vlekje in hemelbekleding bij zonneklep bestuurder - schoonmaken
- Stuurhoes (IPD) heeft nieuw koord nodig - verwijderen en schoonmaken, hermonteren met vers koord. Ik heb hem verwijderd en niet herplaats, mijn voorkeur is toch het originele stuur.
- Speling op stoel rail links en zwaarlopend rechts - nazien/vastzetten/smeren
- Geheugen linker stoel werkt niet - draadbreuk ? nazien
- Div lampjes interieur werken niet (middenconsole) - vervangen
- Velgen (volans) stoeprand-/krasschade door banden dé- en montage - Randreparatie/stralen/poedercoaten in lichtgrijs/ natspuiten
- Motor ruimte ziet eruit alsof hij 330.000 km niet schoongemaakt is (is ook zo) - schoonmaken schoongemaakt en vervangen diverse vloeistof reservoirs nazien & invetten àlle stekker verbindingen motorruimte.  expansie tank 9141095
- Afdicht rubber van kofferdeksel sluit hier en daar erg slecht - vervangen
- Rubber van dakraam begint om de koppeling heel iets te zwellen (aanroesten staalkern ?) - vervangen als het begint te fluiten.
- Onderste raamrubbers achterportieren zitten los - vastzetten
- Auto exterieur geheel schoonmaken, poetsen en waxen - vooraf deur strips en duur/raam rubbers demonteren.
- Bodyschutz laag is op sommige punten wat beschadigd door opkrikken, schuren van wielkuipen etc. - bijwerken. Bijgespoten.
---
- Vervangen alle motorsteunen - vervangen.
- Lawaai uit ditributie na koudstart - Bij 354.000 km span, looprol en waterpomp vervangen.
- tussen 330.000 en 354.000 km elke 5000 tot 7500 km verse 5w40 full syth.
- Bij 351.000 motor flush met olie kanaal cleaner.


Zoals je al ziet is het meeste klein en/of cosmetisch werk, geen echte rare dingen of onverwachte zaken.
Als je alle echt kleine dingen en cosmetische zaken eraf streept blijft er weinig spannends meer over.
Deze auto is motorisch echt heel netjes onderhouden, en ik heb auto's cosmetisch ook wel eens heel anders gezien. Hij is gewoon heel strak, Jack heeft er veel zorg aan besteed en dat is duidelijk zichtbaar.

De turbo of WG zullen nog wel een keer aan de beurt zijn en een 3" katloze DP lijkt ook wel leuk. Een 302 mm remmen upgrade lijkt logisch als deze remdelen "op" zijn  en RVS leidingen kosten de kop ook niet. (inmiddels vervangen)
Ik ben van mening dat een dergelijke auto je financieel behoorlijk kan nekken als je àlles op dit lijstje moet/wil uitbesteden. Gelukkig hoeft dat niet altijd, de 850club sleutel dagen zijn er immers niet voor niets. Ik doe het meeste gewoon zelf (samen met pa) en scharrel altijd naar onderdelen die ik mogelijk nodig heb. Haast kost meestal veel geld, dus probeer ik een inschatting te maken van wat er qua reparatie/onderhoud aan zit te komen.
Gelukkig heb ik wat kennissen die voor mij (tegen een vriendelijk tarief) het spuitwerk en poedercoat werk kunnen verzorgen, anders zou ik dit niet laten doen. Qua kosten valt het dus allemaal reuze mee.
Het idee is om hier bij te gaan houden wat er allemaal gedaan is en wat ik daarin tegengekomen ben.

Nou nog langs een bevriende taxateur voor een taxatie, dan heb ik de verzekering (RVS) ook koest (afgesproken).
Je betaald overigens dezelfde premie, ongeacht de dagwaarde.


Ties

Gefeliciteerd Marco!! Op de foto ziet hij er al aardig strak uit maar ik lees dus dat er nog wel wat werk aan zit. Maar dan ben je ook weer even van de straat en je hebt straks een auto helemaal naar je smaak! Rustig rijden he?!  ;)

-D©©©L-

#5
Citaat van: Ties op 14-11-2006 14:59:52
Gefeliciteerd Marco!! Op de foto ziet hij er al aardig strak uit maar ik lees dus dat er nog wel wat werk aan zit. Maar dan ben je ook weer even van de straat en je hebt straks een auto helemaal naar je smaak! Rustig rijden he?!  ;)
dank je !

Gelukkig bijna allemaal klein prutswerk waarvan de meeste mensen zouden zeggen " 't is maar net wat je belangrijk vind".

mehn

Tsjonge zeg, maar goed dat je de mijne niet gekocht hebt :evil:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Snellebaksteen

Ik wilde al gaan vragen waar dat 609 voor stond maar het is een kleurcode zie ik. Mooie wagen hoor!!

Als ik net zo kritisch naar mijn roffel zou kijken zou ik aan 1 forum niet genoeg hebben denk ik :eusa_silenced: :eusa_silenced:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Rick.

mee eens

Maar mooi dat Marco die auto zo mooi wil houden/maken.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Esveldt

Mooi Sedan! En prachtige velgen!

Veel plezier er mee!

BenC70ES

Citaat van: DCCCL op 14-11-2006 14:33:18
- Glazen van stadslicht/RA voorzijde zijn niet erg mooi meer - vervangen (amerikaanse uitvoering ?!)

Nope gewoon terug witte op, dat oranje is LELIJK!  ;D

Mooie 850 hoor   8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

#11
Citaat van: BenC70ES op 14-11-2006 20:17:31
Citaat van: DCCCL op 14-11-2006 14:33:18
- Glazen van stadslicht/RA voorzijde zijn niet erg mooi meer - vervangen (amerikaanse uitvoering ?!)

Nope gewoon terug witte op, dat oranje is LELIJK!  ;D

Mooie 850 hoor   8)
Amerikaanse bestaan ook met witte reflectoren...  ;)



Maar ik maak me eigenlijk drukker over de stabistang rubbers, ashoezen  en aanverwanten. die lampjes is spielerij. Wie heeft dit al eens gedaan bij een stang met "vaste" rubbers en kan me een tip geven ?

daytonawim

Mooie kar hoor  ;D ;D

Pff, wat een lijst man, had je er een secretaresse bij voor het noteren :eusa_whistle:

BenC70ES

#13
Citaat van: DCCCL op 14-11-2006 20:57:28
Citaat van: BenC70ES op 14-11-2006 20:17:31
Citaat van: DCCCL op 14-11-2006 14:33:18
- Glazen van stadslicht/RA voorzijde zijn niet erg mooi meer - vervangen (amerikaanse uitvoering ?!)
Nope gewoon terug witte op, dat oranje is LELIJK! ;D
Mooie 850 hoor 8)
Amerikaanse bestaan ook met witte reflectoren... ;)

Ja die zijn ook wel mooi maar dan ben je het karakteristieke standlichtje kwijt (mis ik soms wel op de C70  :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

-D©©©L-

#14
Ik wilde eigenlijk gewoon een 60 Ah accu plaatsen zodat er weer normaal ruimte is voor de aanzuigslang van de standaard luchtfilterbox. klinkt simpel, is simpel.

Dus draai heel enthousiast met m'n dopsleutel 10 De (-) klem los,...
Ja hoor....Wieeeeeuw Wieeeeeuw Wieeeeeeuw, Oja, hij heeft een eigen voeding.  :eusa_wall:
Beetje aan het pielen geweest, maar uiteindelijk had ik de klem los zonder dan gehoorbescherming noodzakelijk bleef.  Toen de (+) pool... AUW !  wat is dat kreng heet !
Om een kort verhaal lang te maken; aanzienlijke overgangs weerstand in de kabel-accuklem overgang vanaf de dynamo. Nou werd ik nieuws gierig wat er gebeurde met de laadspanning. Wat bleek: wisselingen tussen de 14,5 en 15.8 volt. Dat laatste is toch ietswat veel en dus  besloot ik de hele accu plaat er maar eens uit te trekken. Waarom ? Omdat accu's dergelijke laadspanningen niet leuk vinden als ze vol en/of warm zijn. Dan gaan ze koken en heb je het zuur al snel aan de verkeerde kant van de accu.  :-[ De compatibiliteit tussen accuzuur en plaatwerk/lak is niet erg best. 

Accuplaat, Bsr luchtfilter, sirene van alarm, linker motorkapsluiting, koplamp + knipper eruit en eens zien wat er klopte van mijn vermoeden.

7 aangeroeste puntlassen (nog zeker niet doorgerot) en over de hele lengte van de poot op de lasnaad roest onder de lak (3cm breed). veel droge witte substantie.  Na achtereenvolgens een sopje, water, droogblazen, remmenreiniger, droogblazen, krabber, schuurpapier en mesje voor de hoekjes leek de boel aardig schoon.




toen volgde primer en bij gebrek aan de goede kleur, een mooi dun laagje ML-tectiel. Terwijl dit wat aan het drogen was gelijk de accuplaat maar schoongemaakt en een nieuwe beugel voor de LPi relais gemaakt en  knippers gepolijst.
Bij gebrek aan een nieuwe, indentieke (+) klem, de oude klem maar een keer onbenullig strak aangetrokken met de hydraulische wurgtang, zodat de draad mogelijk iets beter contact maakt. Daarna het hele handeltje weer gemonteerd. Vervolgens  de boel nog een keer losgehad omdat ik de stekker van de vacuumpomp overhield  :eusa_pray:

Naar huisgereden en thuis aangekomen de klem even aangepakt; koel !  :eusa_dance:

Komt mijn ega net thuis met de 10v, en zeg ik "wil de de kap even los doen ?" (zwols)
Brand ik wéér m'n vingers aan een accuklem.  :eusa_doh: