609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robby72

CiteerHij staat nog op het subframe en lekker compleet; met turbo, stuurpomp, stuurhuis,  dynamo, aircopomp, startmotor, goede automaatbak, motorsteunen, oliekoeler slangen en spruitstukken. Hij kan er bij wijze van spreken zo onder, maar dat gaat niet gebeuren. Zoals eerder genoemd, eerst groot onderhoud.

Wat versta je onder groot onderhoud?
Distributie, keerringen etc of blok demonteren, uitboren tot eerste overmaat en opnieuw opbouwen met nieuwde zuigers en schraapveren etc... Ik ben benieuwd, en het aanbod is nog steeds geldig.

razorx

Citaat van: -D©©©L- op 20-07-2010 23:45:03
Vandaag geconstateerd dat het "oude" blok dat nu nog in 609R zit meer dan voldoende oliedruk heeft.
De manier waarop ik dat constateerde was minder; beide krukaskeerringen zijn lek.  ;D
Heerlijk die relativerende humor.

UserID6342

Citaat van: -D©©©L- op 20-07-2010 23:45:03
Vandaag geconstateerd dat het "oude" blok dat nu nog in 609R zit meer dan voldoende oliedruk heeft.
De manier waarop ik dat constateerde was minder; beide krukaskeerringen zijn lek.  ;D
Zoals Yits al terecht opmerkte, de humor is geweldig weer in deze ;D  En nu ?  Nieuwe keerringen of toch gelijk over naar het andere blokkie wat je hebt ?  Als je hulp nodig mocht hebben weet je me wel te vinden.

-D©©©L-

"zo veel te doen, ik heb nog zoveel te doen..."


Toch vanavond maar even wat tijd gespendeerd en begonnen met het blok te ontdoen van oude vacuumslangen etc.
De bak gaat er binnenkort ook nog even af.


mehn

Hadden jullie haast met uitbouwen?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

-D©©©L-

Citaat van: mehn op 10-08-2010 06:50:44
Hadden jullie haast met uitbouwen?

Omdat de kogels toch niet al te best waren hebben we ze maar gewoon doorgeslepen.  ;D

UserID6342

Zou 'm niet kunnen missen, me slijptolletje ;D  Gisteren nog even snel een alu dorpeltje ermee pas gemaakt voor de achterdeur.  Schilders zijn net geweest en ik wou het houten dorpeltje nu toch eindelijk eens goed beschermen dus een mooi passend gemaakt alu stripje erop gezet.

@Marco, het begin is er !

-D©©©L-

Drukke werkzaamheden en meerdere projecten tegelijkertijd maken de spoeling een beetje dun.
Ondertussen blok en bak van het subframe gevist en van elkaar gesplitst. De distributie verwijderd en dus beginnen met keerringen vervangen:



De oliepomp kreeg een kleine revisie (nou ja, schoonmaken en nieuwe plunjer + veer), nieuwe distibutie gaat er binnenkort op:



Binnenkort het carter nog even losnemen en van binnen schoonmaken. Dan ook de olie aanzuigzeef schoonmaken en met een nieuw rubber terugplaatsen. Retour kanaal van de carterventilatie niet vergeten natuurlijk.

Ook de automaatbak kreeg een setje nieuwe keerringen op de Priseas en de aandrijfassen:





Carter verwijderd om echt alle oude olie eruit te halen.




Kleppenblok los, daarop word binnenkort nog een kleine modificatie uitgevoerd.



wordt vervolgd !

nickk.

Mooi werk! Zelfde modificaties aan kleppenblok doen als Arjen?

-D©©©L-

Citaat van: nickk. op 31-10-2010 00:41:41
Mooi werk! Zelfde modificaties aan kleppenblok doen als Arjen?

Geen idee, weet niet precies wat daar aan gedaan is.

R o b

Na even 20 sec naar je avatar gestaard te hebben  ;D, suc6 met het goede werk!
Laat die pics maar komen, erg leerzaam!  :eusa_clap:

-D©©©L-

Gisteravond een paar kleine modificaties aan het kleppenblok van de automaat gedaan.
Ben benieuwd of het gaat doen wat ik graag wil dat het doet (sneller schakelen, minder slip).

ulkeman

hey dat ding komt me bekend voor :P


ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

-D©©©L-

Vulk, heb je de link naar dat filmpje nog ?

Vulk