609 R sedan & op naar de 500.000+ km

Gestart door -D©©©L-, 14-11-2006 12:07:17

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 25-12-2007 10:24:11
Geen k&n die je kan poetsen?

Ik druk er voor 7 euro wel een vers papier filterke in.  :)

Vulk

Citaat van: -D©©©L- op 25-12-2007 10:32:58

Ook waar. Al heb'k een k&n liggen die ik voor 25 euro gekocht heb. :)

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 25-12-2007 10:34:44

Met onderhouds set ?

Vulk

Citaat van: -D©©©L- op 25-12-2007 10:36:09

Met onderhouds set ?

Neen, zal wel zelf te doen zijn vermoed ik.

-D©©©L-

Ongetwijfeld. Maar die tijd steek ik liever in ander onderhoud. Zoals je ziet verzin ik elke keer wel iets nieuws.  ;D

Vraag me af wat ik moet doen als ie klaar is... verkopen en iets anders kopen ?  :eusa_think:
Zouden er nog gegadigden zijn voor een nieuwe 850R met 370.000 op de teller ? Of kijkt men echt alleen naar de km stand ? Vraag het me wel eens af.

Scooby Doo

Als je R mee bliujft doorrijden gaat er ongetwijfeld nog wel wat stuk, en zo blijf je bezig. :eusa_shifty:

Ik weet waar ik ook eens naar mag beginnen kijken. :eusa_think:
Puppy Power!!!

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 25-12-2007 10:55:12
Ongetwijfeld. Maar die tijd steek ik liever in ander onderhoud. Zoals je ziet verzin ik elke keer wel iets nieuws.  ;D

Vraag me af wat ik moet doen als ie klaar is... verkopen en iets anders kopen ?  :eusa_think:
Zouden er nog gegadigden zijn voor een nieuwe 850R met 370.000 op de teller ? Of kijkt men echt alleen naar de km stand ? Vraag het me wel eens af.

Voor 4000 euro heb ik dan best interesse hoor ! ;)

Met andere woorden: Er is altijd markt voor, maar met deze leeftijden en het soort auto is het verschil tussen in topstaat en matig onderhouden helaas net 1000 euro ben ik bang.

Doorrijden dus !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

reneetje

Citaat van: Vulk op 25-12-2007 10:36:34
Citaat van: -D©©©L- op 25-12-2007 10:36:09

Met onderhouds set ?

Neen, zal wel zelf te doen zijn vermoed ik.

Hoe en met wat wou je dat doen dan? ::)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Joachim1

filter in een bak met ontvetter en dan met warm water schoonspoelen dan weer ff droogblazen met een fohn
en weer inspuiten met een soort smurie dat de zelfde eigenschappen heeft als dat spul van K&N....weet niet of dit
goedkoper is maar je kan het altijd uitzoeken(als je daar zin en tijd in hebt).

reneetje

Citaat van: Joachim1 op 25-12-2007 13:57:11
filter in een bak met ontvetter en dan met warm water schoonspoelen dan weer ff droogblazen met een fohn
en weer inspuiten met een soort smurie dat de zelfde eigenschappen heeft als dat spul van K&N....weet niet of dit

Dat is nou net, veel mensen zijn je voorgegaan om een paar tientjes te bezuinigen voor een orgineel K & N reinigingssetje. :angel:

Schoonmaken wil nog wel, maar dan vetten ze hem in met de eerste de beste olie en het liefst dat ie zeiknat is van de olie, met als gevolg dat binnen een paar weken je LMM naar zijn kl@te is........... :eusa_wall:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Joachim1

Citaat van: reneetje op 25-12-2007 14:44:08

Dat is nou net, veel mensen zijn je voorgegaan om een paar tientjes te bezuinigen voor een orgineel K & N reinigingssetje. :angel:

Schoonmaken wil nog wel, maar dan vetten ze hem in met de eerste de beste olie en het liefst dat ie zeiknat is van de olie, met als gevolg dat binnen een paar weken je LMM naar zijn kl@te is........... :eusa_wall:
LMM  van 850 kun je nog wel in een bak olie dopen zonder dat deze stuk gaat(wel ff schoonmaken natuurlijk)ik weet niet wat voor olie het is van K&N maar ik heb gewoon een orgineel setje bij et vandaan om de boel te verschonen  :P

reneetje

Citaat van: Joachim1 op 25-12-2007 16:12:21

LMM  van 850 kun je nog wel in een bak olie dopen zonder dat deze stuk gaat(wel ff schoonmaken natuurlijk)ik weet niet wat voor olie het is van K&N maar ik heb gewoon een orgineel setje bij et vandaan om de boel te verschonen  :P

Dat ding (LMM) is bedoelt om de lucht te meten en niet de hoeveelheid oliedamp die er omheen hangt. :o

Zou nadat dat dompelbad van jouw de juiste waarde`nog meten en doorgeven? ;)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Joachim1

Citaat van: reneetje op 25-12-2007 17:39:21
Citaat van: Joachim1 op 25-12-2007 16:12:21

Dat ding (LMM) is bedoelt om de lucht te meten en niet de hoeveelheid oliedamp die er omheen hangt. :o

Zou nadat dat dompelbad van jouw de juiste waarde`nog meten en doorgeven? ;)
dan is deze niet stuk maar vuil  :P maar zulen we de rest van de pagina maar leeg laten voor de blog van Marco  :angel:

-D©©©L-

Citaat van: Joachim1 op 25-12-2007 17:50:17maar zulen we de rest van de pagina maar leeg laten voor de blog van Marco  :angel:

Die ruimte ga ik wel nodig hebben, 2e kerstdag en geen ikea of meubelboulevard plannen. Wat doe je dan als roffel liefhebber/rijder ? Precies ! kleine klussen  :)

Vandaar paar dingetjes gedaan, waaronder het interieur filter vervangen.

Daar zit ie onder:

Ik lees vaker de verhalen over het lastig wisselen van het filter als er een VPB gemonteerd is. Dat valt best wel mee. Om te laten zien hoe je dat dan doet, doe ik het bij mijn eigen wagen. Die is voorzien van een VPB, dempers reservoirs en LPi, dus met de neus in de boter qua "er zit wat in de weg"  ;D

Eerst de ruitenwissers eraf, rechts...:

...en links:

De schroeven eruit, rechts...:

...links...:

...en de middelste.:

Afwateringsslang links losmaken.:

En, hoe verassend, de rechter afwateringsslang losnemen:

Nu zo ver mogelijk naar voren trekken en het rubber er even afhalen:

Helemaal tegen de veerpootbrug aan:

Veel ruimte is er niet, maar het is wel net voldoende.:

Er ontstaat aan de ruit kant dan net genoeg ruimte om de parafaan naar boven te halen:

Beheers je enthousiastme, behandel de dakstrips met beleid. Het past allemaal net. :

Parafaan een stukje optillen, en tadaaa. Daar zit ie :

Misha

Precies !

Er is wel iets te zeggen voor originele delen ! Dan is over dat soort dingen iig nagedacht  !

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het