FMIC

Gestart door Eugene, 19-11-2006 15:47:52

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Citaat van: Emiel op 19-11-2006 19:39:03
Citaat van: Rudi op 19-11-2006 19:33:24
*mompelt iets over een paar verloren pk's terug halen*  :eusa_think:

Laatste keer op de Ring reed er een E30 met een enorme IC voor de voorbumpert, 2 luchtfilters ernaast en de turbos daar aanvast...iets voor jou?

Hoezo?

Kan uit dat topic niet halen of eugene naar de zelfde pk's gaat als bv Lars,weet ook wel dat het dan goed is.[vermogens boven de 350pk]

dacht dat het weer een standaard jubelverhaal werd net zoals de 3" DP en het BMC filter destijds,voor een normaal getunede motor...
Dr.Go-Fast...

Eugene

De maten die ik noemde zijn de buitenmaten. Het koelblok is 45x30x9cm.

Het wel of niet eruit halen van de AC was bij mij niet echt een dilemma. Ik gebruik em toch nooit, dus eruit met dat ding. Terug brengen in originele staat is nog steeds een optie, al denk ik niet dat er veel prijsverschil is bij verkoop met of zonder IC....

Ik weet niet of er net zoveel plaats is bij een C70, maar ben 99% zeker dat het ook gewoon gaat passen.

Het is idd het terughalen van een aantal verloren PK's, maar het is ineens een heel andere auto. Hoe enorm fel hij nu trekt, en de gasrespons is super :o

Het is wel de bedoeling richting de 380-400pk tegaan, kwestie van tijd. De meeste mods zijn ook gebaseerd op 400pk: Injectors, Intercooler, benzinepomp enz....

Ik ben er in elk geval erg tevreden mee 8)

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik neem aan dat je de airco bedoelt, i.p.v. de IC?
De IC heb je namelijk net ingebouwd.....  ;)

JCviggen

Citaat van: Rudi op 19-11-2006 20:40:58
dacht dat het weer een standaard jubelverhaal werd net zoals de 3" DP en het BMC filter destijds,voor een normaal getunede motor...

Moet je de standaard intercooler een keer bekijken..
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

emielC70

Eugene ga je ook je blok intern aanpassen?? Als je serieus naar 400 pk wil zal je toch andere drijfstangen moeten of zie ik dat verkeerd.

elianmars

Misschien een stomme vraag, maar is het niet mogelijk om er gewoon een extra intercooler bij te plaatsen, bijvoorbeeld onderin de bumper.
Ik weet niet eens of daar wel plaats voor is, maar ik ben wel benieuwd of 't überhaupt mogelijk is.
Of krijg je dan bijvoorbeeld een veel te groot turbogat?

M a r c

en drukverlies
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

elianmars

Citaat van: M a r c op 19-11-2006 23:37:50
en drukverlies

Dus dat heeft geen zin.   :eusa_doh:

Eugene

Citaat van: emielC70 op 19-11-2006 23:09:10
Eugene ga je ook je blok intern aanpassen?? Als je serieus naar 400 pk wil zal je toch andere drijfstangen moeten of zie ik dat verkeerd.

De compressie in mijn blok is nog goed, dus de zuigers blijven zitten. Op den duur moeten de drijfstangen er wel aan geloven. Er is alleen teveel keuze, dus welke het gaan worden weet ik echt nog niet.

Eugene

Citaat van: elianmars op 19-11-2006 23:44:37
Citaat van: M a r c op 19-11-2006 23:37:50
en drukverlies

Dus dat heeft geen zin. :eusa_doh:

Het probleem van de originele IC is dat die een klote flow heeft en veel teveel druk verlies. Als je daar nog een andere IC achter zet dan los je dat probleem niet op.

GeertG

Wanneer ik dit allemaal lees, denk ik dat het weer tijd wordt voor een ritje..........

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Oele

Citaat van: Eugene op 19-11-2006 22:14:24
maar het is ineens een heel andere auto. Hoe enorm fel hij nu trekt, en de gasrespons is super :o

Hey Eugene,

Ik weet niet zoveel van je setup af maar mijn complimenten voor je IC, ziet er echt heel vet uit!

Je bent wel heel zeker dat je AFR goed is he!? just to be sure, met veel druk/toeren zie ik persoonlijk EGT's ver boven de 950 graden (wat je niet moet heben) zodra de AFR hoger is dan een lage 12....
De duty cycle van de 350cc injectoren liep vanaf 1 bar en 5000 toeren al heel snel boven de 80% met mijn verlaagde compressie...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Bij de MTE remap is rekening gehouden met de IC die er later in zou komen. Ik neem dan aan dat het wel goed zit. Druk zit op maximaal 1.2 bar, en ik heb 440cc injectors dus die zullen het niet echt zwaar hebben met m'n 16T.

Zeker weten is altijd beter, maar dan zou ik een Wideband moeten aanschaffen. (Zeitronics?)

M a r c

Citaat van: Eugene op 20-11-2006 10:41:56
Bij de MTE remap is rekening gehouden met de IC die er later in zou komen. Ik neem dan aan dat het wel goed zit. Druk zit op maximaal 1.2 bar, en ik heb 440cc injectors dus die zullen het niet echt zwaar hebben met m'n 16T.

Zeker weten is altijd beter, maar dan zou ik een Wideband moeten aanschaffen. (Zeitronics?)

Of je plaatst even een tijdelijke AFR meter om een paar vollast-testruns te maken. Als alles OK blijkt dan kan ie er meteen weer af.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Net even de puntjes op de i gezet. De motorkap ontgrendelingskabel weer op de goede plaats gelegd en de haak in het midden heb ik een stukje korter gemaakt. Hierdoor ontstaat er net iets meer ruimte tussen IC en die haak als de kap dicht is.

Ik zal nog wel een aantal kleine dingetjes tegen komen, maar hij doet het super en heb zeker niks te klagen. :D

Op de motor afremmend werd ik zojuist beloond op een hoop geknal en pruttel uit de uitlaat 8)