FMIC

Gestart door Eugene, 19-11-2006 15:47:52

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Na maanden zoeken op internet, is het eindelijk zo ver. De nieuwe Intercooler zit er in.

Het verschil met de originele IC is aanzienlijk. van 7,3 naar 12 liter 8) Bovendien zijn de sleuven waar de lucht door moet vele malen groter bij de nieuwe IC. Dat belooft wat ;)

Er kwam nog heel wat bij kijken. De Airco heb ik er al een maand geleden uit gehaald. De condensor was dus al weg. De originele IC eruit gehaald nadat de hele voorkant van de auto was gesloopt, en toen kon het passen en meten beginnen om de nieuwe IC erin te krijgen.

in totaal 63cm breed, 9cm dik en 30 cm hoog. Om alles passend de krijgen is de Radiator 4,5cm mogen zakken. De zwarte plaat in het front van de auto is op dieet gezet en alles wat niet nodig leek is er af gezaagd.

Daarna was het de beurt aan de buizen. Zonder al te veel zaagwerk is het gelukt om met de originele buizen, en een aantal extra delen de IC aan te sluiten. Het ziet er een beetje rommelig uit, maar de afwerking komt nog wel een keer in de zin van een complete 2.5" set met siliconen slangen.

De boel weer in elkaar gezet en toen maar eens gaan proefrijden. De gasgespons is vele malen beter, en ook trekt de auto een stuk harder. Vooral bovenin is het verschil erg goed merkbaar. Boven de 3500 rpm lijtk het wel alsof er een beveiliging uit spring en dan vliegt ie er werkelijk vandoor  :evil:

Ook waren er natuulijk een aantal dingetjes die niet goed gingen. toen we de kap open ging hing alles vol met olie. De peilstok was door de IC buis uit het gat geduwd en die had eens ff alles lekker ondergespetterd  :-\ Het zag er erger uit dan het was, en met een Zip-Tie was het probleem snel opgelost.

De - kabel is een beetje verlegd zodat deze niet in de knoei komt met de koelvloeistof buizen en een aantal relais en andere electrozooi is van plaats veranderd. De accu staat nu in de kofferbak.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Foto's!  ;)

Hoe is je AFR flat-out? Zou na het 'adapten' redelijk goed moeten blijven.

Ga je volgende maand dan ook mee naar de rollenbank? Ben érg benieuwd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: M a r c op 19-11-2006 15:52:29
Foto's! ;)

Hoe is je AFR flat-out? Zou na het 'adapten' redelijk goed moeten blijven.

AFR lijken me goed, hij loopt gevoelsmatig nog rijk zat. Er knalt en ploft nog genoeg in de uitlaat 8)

If it's not blown, it sucks...

M a r c

strakke install  :eusa_clap:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

t5karel

jee ,dit is het !kun je dit ook laten instaleren?kost da?hier krijg ik wel een strak pla..ertje van ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

emielC70

Heb je misschien meer foto's van de installatie gemaakt?? Ik zit er zelf ook aan te denken om mijn airco eruit te halen (heb hem in 1,5 jaar tijd misschien 3 a 4 keer gebruikt) en dan een grote intercooler te plaatsen? Is de ruimte die je hebt bij een C70 ongeveer gelijk aan een 850??

emielC70

nog een klein vraagje: De maten die jij noemt zijn de buitenmaten van de intercooler?? of echt de maten van het koelblok?

elianmars

't Is heel verleidelijk, maar ik haal toch niet de airco er uit.......

Ik ben wel benieuwd wat-ie nu op de rollenbank doet!  8)

Emiel

Ziet er goed uit Eug!

Citaat van: elianmars op 19-11-2006 18:29:25
't Is heel verleidelijk, maar ik haal toch niet de airco er uit.......

Daarom begin ik er ook nog niet aan. Zal wel een Atech ooit inkomen.

fearless

Hey Eugene dat ziet er goed uit. Mooi werk.  ;)

En wat een dilemma's bij iedereen om het wel of niet te doen. Heb ik lekker geen last van.  :eusa_dance:

Emiel

Citaat van: fearless op 19-11-2006 19:26:36
En wat een dilemma's bij iedereen om het wel of niet te doen. Heb ik lekker geen last van.  :eusa_dance:

::)

;D ;D ;D

Rudi

*mompelt iets over een paar verloren pk's terug halen*  :eusa_think:
Dr.Go-Fast...

Emiel

Citaat van: Rudi op 19-11-2006 19:33:24
*mompelt iets over een paar verloren pk's terug halen*  :eusa_think:

Laatste keer op de Ring reed er een E30 met een enorme IC voor de voorbumpert, 2 luchtfilters ernaast en de turbos daar aanvast...iets voor jou?

BenC70ES

Bij Rudie moet het ringen hebben  ;D   (  :eusa_hand: )

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!