Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Je hebt er toch geen benzine blok ingelegd? :evil:

Mooi dat't opgelost is!

FGG

Citaat van: Vulk op 09-06-2010 20:29:01
Je hebt er toch geen benzine blok ingelegd? :evil:

Pfff...

Citaat van: Vulk op 09-06-2010 20:29:01
Mooi dat't opgelost is!

Inderdaad, ik was 't gebrom behoorlijk zat. >:(

elianmars

Mooi dat het opgelost is, Florian!

Ik merkte het echt goed toen ik op een gegeven moment alle motorsteunen had vernieuwd. Het leek wel of er een totaal andere motor onder de kap lag.

FGG

vanwege het ontbreken van een werkende accu van mn laptop en een mogelijkheid om de stekker ergens in te drukken maar even met de E71 een berichtje vanuit Kroatië.
De eerste keer met de V70 een écht lange trip en wat was 't geweldig! Allereerst uiteraard de climatecontrol die de 850 ontbeerde, dat scheelt toch behoorlijk, vooral voor de 3 koters achterin. En dan de manier waarop de diesel de heuvels op de Duitse autobahn slecht, met speels gemak. De 850 moest ik enorm op toeren houden maar de V70 toekent er probleemloos tegenop. Ondanks andere berichten waren de wegen in Slovenie en Kroatië gewoon buitengewoon goed. Helemaal geen problemen dan? Toch wel. Tijdens onze weekendstop in het Oostenrijkse Ferlach ging het lambalampje branden en dat bleef ie ook doen tot aan het vervolg van onze reis op maandag, tijdens de beklimming van de Loiblpas ging ie spontaan uit, probleem opgelost. Thuur nog wel bedankt voor de vertrouwenwekkende sms. En dan nog de voorruit, de barst kruipt elke dag een stukje verder, na de vakantie zal ie écht vervangen moeten worden.
Verder nog wat spots hier op de camping: een donkerblauwe 850 estate met een kentekenplaathouder uit Apeldoorn en een donkerblauwe V70 2.5. Beide zonder sticker.

razorx

Hey leuk Kroatië, mijn favoriete oord.
Biograd N/M om precies te zijn.

Is de snelweg door Slovenië al af?
Gr.
Yits.

henry classic v70

Onderweg nog Sandstone's tegengekomen?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: razorx op 14-07-2010 20:19:54
Hey leuk Kroatië, mijn favoriete oord.
Biograd N/M om precies te zijn.

Is de snelweg door Slovenië al af?
Gr.
Yits.

De snelweg door Slovenie is helemaal klaar vanaf de Oostenrijkse grens tot aan Koper. Supersnelweg.

FGG

Affijn, gisteravond dus teruggekomen van vakantie. Eerst 2 dagen Oostenrijk, aansluitend 14 dagen Kroatie en uiteindelijk nog 2 dagen Oostenrijk eraan vastgeplakt, mede dankzij Ief en Sandra. Dankzij hun hebben we nog 2 mooie dagen in Rauris gehad.
De V70 heeft zich prima gedragen. Ik stond verbaasd over de kracht van de diesel op de Duitse snelwegen, met name de snelweg tussen Kassel en Wurzburg. Daar moest ik met de 850 nog regelmatig in de benzine roeren om de witte bovenaan de bultjes te krijgen maar de diesel tokkelt vrolijk alles in z'n 5 naar boven met behoud van snelheid. Als ik er nog even bij optel dat ik gistermorgen met een volle tank uit Rauris ben weggereden en zonder tanken ben thuis gekomen... :eusa_dance: Waar mogelijk stond de cruisecontrol rond de 150.

Minpuntjes dan? Ja, een paar. Tot 2x toe ging het lambdalampje branden, 1x in Oostenrijk en 1x in Kroatie, waarschijnlijk veroorzaakt door het rijden tegen de bulten op of de bulten af. Het lampje is in beide gevallen ook vanzelf weer uitgegaan. Verder nog een rammelende linker voorkant, ik vermoed een stabi-stangetje. En dan nog een defect remlicht, linksachter, en een scheur in de voorruit die maar groter en groter wordt. Binnenkort toch maar even een nieuw glaasje erin.

Vulk

Niks schokkends dus. Blij te horen dat de tdi bevalt. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n ding best aangenaam is op de langere ritten.

FGG

O ja, mijn ultieme vakaniefoto van dit jaar:

:)

UserID6342

Gave foto Florian, meestal of net voor of tijdens zo'n "bora bora" geval in Kroätie.  Jongens wat een geweld is dat.  Fijne vakantie !!

Ge-edit: Oh, je was al weer terug... even overheen gelezen...

)()()sT

Citaat van: Vulk op 29-07-2010 17:45:52
Niks schokkends dus. Blij te horen dat de tdi bevalt. Ik kan me wel voorstellen dat zo'n ding best aangenaam is op de langere ritten.

Ik zou hem ook best willen... als werkpaard  :eusa_shifty:

Mooi dat alles goed gegaan is! En een schitterende foto!

rovelra

Citaat van: FGG op 29-07-2010 17:49:00
O ja, mijn ultieme vakaniefoto van dit jaar:

http://www.fgg.nu/flits.jpg

:)

WOW te gekke foto !!

Lijkt een heel klein beetje op onze mooie provincie Limburg ...

LOL

henry classic v70

Inderdaad een superfoto, fijn dat je een goeie vakantie en reis hebt gehad
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4