Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

FGG

Dat zal er tzt wel van komen. Destijds zijn mijn Cetussen door Ief gedaan, althans daar heb ik ze naartoe gebracht en weer afgehaald. Maar Veenendaal is toch anders dan Rauris. :eusa_doh:

We zien wel. Voorlopig zullen ze ff door moeten zo.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Dasty komt bij mij toch niet op mijn velgen, lijkt me veel te agressief.

FGG

Zojuist een ritje van zo'n 100km op de Duitse 31 achter de rug. Het blijft opvallend noe snel de TDi naar de 200 loopt. Eenmaal ongeveer op die snelheid heb ik de CC op zo'n 198 vastgezet. Na een flink stuk viel me op dat de ventilatie warme lucht begon te blazen en een snelle blik op de temperatuurmeter wees uit de deze al op 2 uur stond en naar boven aan 't kruipen was. Ik heb de snelheid af laten zakken naar zo'n 175 a 180, de temperatuurmeter zakte naar de normale stand en de rest van de rit heb ik deze snelheid gewoon aan kunnen houden.

Is dit normaal? De buitentemperatuur was ca 27 graden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

Hoe lang is het geleden dat je thermostaat is vervangen?

Zit er misschien veel vuil/modder/stof/ellende tussen de ribbels van je radiateur?

Had je de airco aan of uit?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elmarconi

Citaat van: arjenT5R op 21-08-2010 16:38:17
Hoe lang is het geleden dat je thermostaat is vervangen?

Zit er misschien veel vuil/modder/stof/ellende tussen de ribbels van je radiateur?

Had je de airco aan of uit?

Ik zet m'n geld op de thermostaat. Goedkoopste oplossingen eerst!
Gaat te laat open. Is in de winter wel lekker!
Wisselen schijnt bij roeters wel meer werk te zijn dan bij de benzinemobielen.
--
Autogas Inside . . .

FGG

Ik heb de climate control altijd op AUT staan, thermostaat heb ik nog nooit vervangen, radiateur: weet ik niet.

Zoals aangegeven gaat 't prima met de CC op 180. Is 200 niet gewoon te hard? Zou eigenlijk gewoon moeten kunnen toch?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

arjenT5R

200 moet gewoon kunnen
zou eens naar de thermostaat kijken als ik jou was
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Die meter moet op 3 uur blijven staan. Dus: thermostaat, sensor (waar zit dat ding bij de diesel) of radiator. Ik heb vorig jaar preventief een nieuwe radiator gemonteerd. Geen overbodige luxe na 3 ton:



Taranis

Radiateur schoonmaken en thermostaat + sensor wisselen. Let op: dat is een k*t klusje bij een diesel tenzij je een slangenmens bent, hij zit een aardig eindje naar onderen. Het is makkelijkste is gewoon de boel openhalen en de koelvloeistof opvangen, want het loopt er toch uit. Daarna op je gemakje de boel wisselen zonder bang te moeten zijn dat je koelvloeistof morst ;)

En 200 is niet te hard, dat kan prima.

elianmars

Ik heb eventueel nog een nieuwe thermostaat voor je liggen, Florian. Had ik ooit voor Roetmobiel aangeschaft, maar de montage ervan is er nooit van gekomen.

Dan zijn alleen de verzendkosten voor jou. Ik heb er toch niks meer aan.

elmarconi

Citaat van: Taranis op 21-08-2010 17:56:09
Het is makkelijkste is gewoon de boel openhalen en de koelvloeistof opvangen, want het loopt er toch uit.
Daarna op je gemakje de boel wisselen zonder bang te moeten zijn dat je koelvloeistof morst ;)

Zit er onder in de radiator v/e roeter geen drain plug?
Heb daar voor de wissel (benzinemotor) gewoon een ruime liter afgetapt (radiatordop open, anders duurt 't wat lang...) en dat er naderhand weer van boven ingemikt. Als de thermostaat v/e diesel wat lager zit moet je uiteraard meer aftappen.

--
Autogas Inside . . .

elianmars

Citaat van: elmarconi op 21-08-2010 18:32:49
Citaat van: Taranis op 21-08-2010 17:56:09
Het is makkelijkste is gewoon de boel openhalen en de koelvloeistof opvangen, want het loopt er toch uit.
Daarna op je gemakje de boel wisselen zonder bang te moeten zijn dat je koelvloeistof morst ;)

Zit er onder in de radiator v/e roeter geen drain plug?
Heb daar voor de wissel (benzinemotor) gewoon een ruime liter afgetapt (radiatordop open, anders duurt 't wat lang...) en dat er naderhand weer van boven ingemikt. Als de thermostaat v/e diesel wat lager zit moet je uiteraard meer aftappen.



Thermostaat zit bij de diesel helemaal onderin. Dus leeg moet het sowieso.

FGG

Citaat van: elianmars op 21-08-2010 18:15:45
Ik heb eventueel nog een nieuwe thermostaat voor je liggen, Florian. Had ik ooit voor Roetmobiel aangeschaft, maar de montage ervan is er nooit van gekomen.

Dan zijn alleen de verzendkosten voor jou. Ik heb er toch niks meer aan.

Die thermostaat heb ik wel oren naar, eventueel kom ik 'm wel een keer halen, leg maar weg voor mij.

Thanks iedereen voor de info.

Vanavond maar rustig met 180 terug dan... :eusa_shifty:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Citaat van: FGG op 21-08-2010 18:35:29
Citaat van: elianmars op 21-08-2010 18:15:45
Ik heb eventueel nog een nieuwe thermostaat voor je liggen, Florian. Had ik ooit voor Roetmobiel aangeschaft, maar de montage ervan is er nooit van gekomen.

Dan zijn alleen de verzendkosten voor jou. Ik heb er toch niks meer aan.

Die thermostaat heb ik wel oren naar, eventueel kom ik 'm wel een keer halen, leg maar weg voor mij.

Ik zal je naam er op zetten  ;)

elmarconi

Citaat van: FGG op 21-08-2010 18:35:29

Vanavond maar rustig met 180 terug dan... :eusa_shifty:

Neuh, vanavond is het kouder...
--
Autogas Inside . . .