Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

RRRRR_Ramon

Citaat van: mehn op 29-08-2010 11:09:08
Citaat van: RRRRR_Ramon op 29-08-2010 10:24:59
Ik heb er nu Kumho Ecsta SPT in de maat 205/50/16 87W op liggen maar die banden slijten maar vreemd weg.

Ow ik dacht dat jij juist met 55 reed en dat de computer daar zelfs op was aangepast. Je had bij aankoop toch 2 verschillende maten? Of ben ik nu met iemand anders in de war?

Toen ik hem kocht lag er op de achteras 55 serie en 50 serie vooraan. Gezien de slijtageplekken in de wielkasten ben ik geswitcht naar 50 serie en heb ik de computer weer laten aanpassen op 50 serie.

Misschien dat het ene merk band van 55 serie wel past en andere niet dat weet ik niet. Ik had er Michelin Premacy's onder en dat liep aan. Welke banden Hans Duiven had weet ik niet destijds met de testwissel.

Misschien eens een leuke forummeeting; verschillende bandenmaten en -merken uitwisselen om te kijken wat past.

Persoonlijk baal ik ook wel van de 50 serie banden en het prijsverschil met de 55 serie. Maar een set banden kopen en er dan achter komen dat het niet past is ook geen optie.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Ik vind die 55 te groot ogen in de wielkasten. Veel te vol.

Ook al moet je er een paar centen voor uitgeven, het is wel het enige contact met het wegdek, Florian  ;)

Bridgestone of Dunlop geen optie? Zijn ook goede banden, maar schelen wel zo'n 4 tientjes per stuk met de Michelin.

FGG

Ik weet dat de banden van enorm belang zijn en ik wil daar zeker niet op beknibbelen, maar de duurste band hoeft niet meteen de beste te zijn. Dus ik wil toch even rondkijken. Vriend van me rijdt een V70N en heeft er Nokians op liggen en die bevallen goed, mijn broer rijdt met Hankook op z'n Benz. Tja, waarom zouden die niet kunnen voldoen?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

blauweroffel

Dit bevalt goed op mijn T-5: (Ik heb nu 205-55 16)

Pirelli P 6000

BR

elianmars

Citaat van: FGG op 29-08-2010 15:21:16
Ik weet dat de banden van enorm belang zijn en ik wil daar zeker niet op beknibbelen, maar de duurste band hoeft niet meteen de beste te zijn. Dus ik wil toch even rondkijken. Vriend van me rijdt een V70N en heeft er Nokians op liggen en die bevallen goed, mijn broer rijdt met Hankook op z'n Benz. Tja, waarom zouden die niet kunnen voldoen?

De Dunlop en Bridgestone waar ik het over heb, zijn hetzelfde geprijsd als de Nokian en Hankook, waarbij vooral de Dunlop veel beter uit de tests komt ;)

Vulk

Citaat van: blauweroffel op 29-08-2010 15:26:20

Pirelli P 6000

http://i39.tinypic.com/1qobyb.jpg

BR

Die heb ik ook op de vooras, maar na pakweg 10 000km beginnen ze ENORM veel afrolgeluid te geven.

FGG

Citaat van: Vulk op 29-08-2010 18:05:44

Pirelli P 6000

BR

Die heb ik ook op de vooras, maar na pakweg 10 000km beginnen ze ENORM veel afrolgeluid te geven.

Mmm, dat moet ik dan niet. Met 40k per jaar zou ik er na 3 maanden dus al gek van worden.

marcelV70R

of heb je die michelins uit Borne zelf stiekem gekocht!!! ;D ;D
ik heb nu 2 michelins 205 50 16 met 7mm profiel
op de kop getikt in Culemborg bij een bandenboer
incl monteren en balanceren voor €130
die heeft heel veel 2e hands banden liggen voor redelijk geld
maar ja das niet echt bij jou in de buurt!!

Marcel

Vulk

Citaat van: FGG op 29-08-2010 22:59:51
Citaat van: Vulk op 29-08-2010 18:05:44

Pirelli P 6000

BR

Mmm, dat moet ik dan niet. Met 40k per jaar zou ik er na 3 maanden dus al gek van worden.

En na 6 maand zijn ze haast weg. :)

elianmars

Citaat van: marcelV70R op 30-08-2010 02:47:06
of heb je die michelins uit Borne zelf stiekem gekocht!!! ;D ;D
ik heb nu 2 michelins 205 50 16 met 7mm profiel
op de kop getikt in Culemborg bij een bandenboer
incl monteren en balanceren voor 130
die heeft heel veel 2e hands banden liggen voor redelijk geld
maar ja das niet echt bij jou in de buurt!!

Marcel

Wat moet jij met 16 inch? :eusa_think:

FGG

Waar ik ook even tegen aanloop is het zomerbanden/winterbanden-verhaal. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het wisselen van zomer naar winter en terug, dus ben ik eens gaan kijken bij de all-season banden. Heeft er iemand ervaring met de Vredestein Quatrac 3? Of anders de GoodYear Eagle Vector EV-2?

thuur

Zomerband: matig in de winter.
Winterband: matig in de zomer.
All season: matig het gehele jaar door.

Dan kun je beter uitwijken naar banden die goed presteren in de regen. B.v. een Rainsport (2). Goede band voor een goede prijs.

Gr :D

FGG

Citaat van: thuur op 30-08-2010 12:58:01
Zomerband: matig in de winter.
Winterband: matig in de zomer.
All season: matig het gehele jaar door.

Dan kun je beter uitwijken naar banden die goed presteren in de regen. B.v. een Rainsport (2). Goede band voor een goede prijs.

Mmm, zit wat in. Dan wordt 't gewoon een goede zomerband.

Heb jij goede ervaring met de Uniroyal?

Joeri

Citaat van: FGG op 30-08-2010 10:49:18
Waar ik ook even tegen aanloop is het zomerbanden/winterbanden-verhaal. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van het wisselen van zomer naar winter en terug, dus ben ik eens gaan kijken bij de all-season banden. Heeft er iemand ervaring met de Vredestein Quatrac 3? Of anders de GoodYear Eagle Vector EV-2?
Quatrac 2 is een fantastische band, maar niet meer leverbaar. Met de 3 helaas nog geen ervaring maar schijnt helaas een stuk minder te zijn.  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

FGG

Zo, het roostertje is weer gefikst, mede dankzij het snelle reageren van Antraciet.

En ook het bandenonderwerp heeft een verrassende wending.
Vrijdagavond haal ik een set velgen op waar nog Michelins met 5mm op liggen. Deze kunnenn prima tot aan de winter. Tegen die tijd komt er een winterset op. Tijdens de winter worden de Columba's opgeknapt en in april kan daar een zomerbandensetje op. Op deze manier hebben we het bandenprobleem opgelost, heeft mijn V70 een ander gezicht (eigenlijk een ander profiel) de helft van het jaar en heb ik een zomer- en winterset op verschillende velgensets.