Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

FGG

UserID6342

Citaat van: fredtref op 21-03-2012 21:02:06
Toen kwam het verhaal van mijn monteur dat het brandstoffilterhuis een zwak punt is. Hij had vorige week een TDi gehad en die had lekkage in de kap boven op het huis. Ergens tussen twee metalen delen schijnt ie te kunnen gaan lekken, met als resultaat aanzuiging van valse lucht.

Toevallig gisteravond bij Jaap Pul precies hetzelfde gehoord.
Klopt ook, daarom heb ik er hier ook altijd wel eentje liggen die wel goed is.  je hebt 'm van de week nog in de hand gehad ;D

The Volvoboy

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

FGG

Citaat van: The Volvoboy op 21-03-2012 21:29:14
Citaat van: FGG op 21-03-2012 21:22:48
Citaat van: The Volvoboy op 21-03-2012 21:20:57
Sjiek! :)

Vond ik destijds ook.

Nu niet meer? ;D

Ik wíst dat die ging komen. Ja, nu nog steeds. Maar destijds was dat het koopargument.

RRRRR_Ramon

Ziet er weer netjes uit Florian. Knap hoe ze dat doen inderdaad. Fijn dat ie weer strak is.  :eusa_clap:  ;D

Citaat van: elianmars op 17-03-2012 19:24:20
Waar is het zwarte driehoekje dan?  :eusa_angel:  ;D

Vanaf MY99 is dat zwarte plakkertje er niet meer.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 23-03-2012 18:35:49
Citaat van: elianmars op 17-03-2012 19:24:20
Waar is het zwarte driehoekje dan?  :eusa_angel:  ;D

Vanaf MY99 is dat zwarte plakkertje er niet meer.

Psies! En mijn linkerkant is al >MY99. :azn:

Sticker ligt al op de kast. :eusa_shhh:

FGG

Ok, fikse problemen gisteravond. Vanaf m'n werk wilde ik vertrekken maar het bestuurdersportier was met geen mogelijkheid open te krijgen. Hij was wel van 't slot af, pinnetje was omhoog, maar zowel van buiten als van binnen niet te openen. Ook de sleutel bood geen soelaas, naar rechts wilde die niet draaien en naar links volgde een droge 'knak' zonder resultaat. Probleem dus.
Uiteindelijk terug gereden naar de schadehersteller, overtuigd dat daar de oorzaak lag, maar ja, wat dan? Eerst maar eens het achterportier eruit om te kijken of alle schroeven in de sponning goed zaten en even kijken of we met een ietwat los slot iets konden bereiken. Niets.
Uiteindelijk flink aan het volgelen geweest om de binnenbekleding eraf te krijgen en met gepast geweld is dit gelukkig gelukt. De oorzaak? Twee dingen eigenlijk:
De kabel was losgeschoten van de binnengreep waardoor de kabel klem was komen te zitten en niet meer kon bewegen. Hierdoor kon de deur dus niet open met de greep of de klink. Oorzaak: De kunststof 'sok' had al een keer een tik gehad blijkbaar, want het geleidertje was aan beide kanten afgeknapt en het geheel was met een tie-wrap vastgezet. Dat laatste was dus losgeschoten.
De kunststof pin aan de cilinder was naast i.p.v. in het slot geschoven waardoor het draaien van de sleutel niets deed.

De kabel hebben we teruggeplaatst. Het probleem met de kabel is dus eigenlijk de manier waarop die loopt: met een grote boog onderlangs waardoor hij bij de greep een 'wippende' neiging heeft. Nu maar vastgezet door er een parker vlák boven in te schroeven. Eenmaal op z'n plek een 2-componenten kit gebruikt om het geheel te fixeren. In de toekomst toch maar eens de kabel vervangen, moeilijkheid wordt dan de slotzijde.
De cilinder hebben we goed kunnen plaatsen.

Deur opent en sluit weer zoals het hoort, maar 't was wel ff zweten.

elianmars

Citaat van: FGG op 29-03-2012 08:30:39

De kunststof pin aan de cilinder was naast i.p.v. in het slot geschoven waardoor het draaien van de sleutel niets deed.

Die heeft dan al de hele tijd (vanaf opbouw na schadeherstel) niet goed gezeten. Komt vaker voor, na het terugplaatsen van de handgreep op de deur.

Volgens mij heb ik nog een compleet slot met kabel en handgreep binnenzijde liggen. Dan zou je het hele spul moeten overbouwen, in plaats van alleen de kabel. Ik zal het vandaag eens bekijken hoe het in elkaar steekt.

henry classic v70

Heb je de beschadigde deur nog? daar zit 't nog in denk ik.....
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Citaat van: elianmars op 29-03-2012 09:21:40

Die heeft dan al de hele tijd (vanaf opbouw na schadeherstel) niet goed gezeten. Komt vaker voor, na het terugplaatsen van de handgreep op de deur.

Waarschijnlijk wel, maar ja, wanneer open je de deur nu met de sleutel?

Volgens mij heb ik nog een compleet slot met kabel en handgreep binnenzijde liggen. Dan zou je het hele spul moeten overbouwen, in plaats van alleen de kabel. Ik zal het vandaag eens bekijken hoe het in elkaar steekt.

Citaat van: henry classic v70 op 29-03-2012 13:14:12
Heb je de beschadigde deur nog? daar zit 't nog in denk ik.....

Ik heb idd die 2 deuren nog, en mijn idee was ook om daar het handeltje uit te halen.

UserID6342

Klopt, zo kwam ik er van de week achter dat de T-5 rechts ook niet te openen / sluiten was met de sleutel en rij er toch al weer een poosje mee.  Ook maar meteen even in orde gemaakt en alle deuren kunnen nu weer met de sleutel open en dicht.  Bij het ombouwen van de handgrepen en sloten dus niet goed opgelet.

)()()sT

Dat had mijn bestuurdersdeur ook (hè Dirk :)) maar gelukkig ging die wel met de afstandsbediening open.
Fijn dat ie weer open gaat Florian, gaat de bekleding bij een gesloten deur er makkelijk van af?

FGG

Bekleding eraf viel niet mee maar het lukt dus wel.

Probleem was dat dit mijn linker portier, dus enige haast was wel geboden.