Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

rody

ik weet zeker dat je veel plezier zult hebben aan de 190.

misschien kun je de grille ruilen, op een lichte kleur staat die grote ster wat beter.

ik heb zelf 1,5 jr met een 230E gereden, automaat. heb echt elke km genoten. (40.000km lang).

verstandige keus als 2e auto.

idd veel veiliger als die standaard gebakjes. (en niet zo duur in aanschaf)

Thys

Eerst al Dire straits fan, nu de mercedes voor de deur...waar gaat dat heen? ???

Maar zonder gekheid, mooie wagen! Hoop dat je er veel lol van hebt

FGG

Citaat van: thyzerrr op 26-11-2007 00:38:25
Eerst al Dire straits fan, nu de mercedes voor de deur...waar gaat dat heen?

Ik zat eerst te denken: Dire Straits fan? Als ik ergens een hekel aan heb... maar het lampje is weer gaan branden. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Aha,

Je hebt er dus eentje gevonden :)
Veel plezier ermee Florian (& Ira natuurlijk).

Ieder zijn ding, ik ben gewoon geen ster-fan maar hopelijk brengt de wagen bij jullie het gevoel wat de roffel niet deed ;)

FGG

Citaat van: )()()sT op 26-11-2007 08:33:07
Veel plezier ermee Florian (& Ira natuurlijk).

Ira voornamelijk...

Citaat van: )()()sT op 26-11-2007 08:33:07
Ieder zijn ding, ik ben gewoon geen ster-fan maar hopelijk brengt de wagen bij jullie het gevoel wat de roffel niet deed ;)

De 190 kan niet tippen aan de 850. Alleen Ira had niets met de Sedan en met z'n kleur. En de keuze voor een iets kleinere auto is, gezien z'n functie, gewoon reeeler.

Laserblue

heb je deze al?  ;)

mag niet missen op een Merc :eusa_whistle:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

FGG

Flipjes 850 R

Ik zal wel genoeg commentaar krijgen, maar : Ik heb toch nog steeds een zwak voor MB  :eusa_shhh: .
Ik begrijp je keuze daarom ook zeker. Veel plezier ermee !!
855 R Automaat Dark Olive Pearl

FGG

Citaat van: Flipjes 850 R op 26-11-2007 14:11:45
Ik heb toch nog steeds een zwak voor MB  :eusa_shhh: .

Het is je vergeven...

;D

FGG

Vanavond was het enige moment nog dat ik tijd had om iets aan de Witte te doen. Er moesten nog eventjes wat dingetjes worden nagekeken voor de rit van maandag. Dus vanavond na het eten maar even naar de werkplaats van broerlief en de auto op de brug gezet:
- Olie nagekeken en een klein litertje bijgegooid
- Kabels van de ABS-sensor nagekeken i.v.m. aanlopen i.c.m. de exorbitant grote winterbanden. Was ok.
- Kentekenverlichting vervangen. Links was defect, beide vervangen
- Ruitensproeiervloeistof aangevuld
- Reservewiel schoongemaakt zodat ie achterin kan
- En tenslotte de auto nog even in bad gedaan

Hij is klaar voor de rit van 976km.

Citaat van: FGG op 19-12-2007 08:12:18
Dat de witte pas na 9,3km, waarvan 4,8km autosnelweg, overschakelde naar LPG. Het was buiten -3....
Vanmiddag ook even vd Helm gebeld om te vragen hoe dat zat. Deze installatie zou idd zo goed als onmiddelijk op gas over moeten gaan. Hij vroeg hoe 't zat met het koelvloeistofnivo. Gezien de locatie van de sensor en het koelsysteem zou een luchtbel in het systeem wel eens de boosdoener kunnen zijn. En aangezien alle vloeistof eraf is geweest bij het vervangen van de waterpomp een paar weken geleden ook een logische verklaring. Vlak na de vervanging van de pomp heb ik nog wel bijgevuld en later nog eens gechecked maar dat leek allemaal goed.
Vanavond in de werkplaats toch even de dop eraf gehad en toen kwam er meteen een luchtbel naar boven. Of 't dat geweest is? We zullen 't morgenochtend zien.

GeertG

Citaat van: FGG op 20-12-2007 21:13:05

Vanavond in de werkplaats toch even de dop eraf gehad en toen kwam er meteen een luchtbel naar boven. Of 't dat geweest is? We zullen 't morgenochtend zien.

En ?  ::)

Even topic 'bijgelezen': succes met Ira's gebruiksartikel  :D
Voor mijn gevoel is zoiets toch veel duurder dan een 850 (afgezien van het gevoel voor de auto, want dat is toch heel persoonlijk)
En je schreef dat veel ouders hun kinderen rondrijden in die gebakjes zoals ook Cuore's. Flashback voor jullie ?  :eusa_whistle:

;D
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

FGG

Citaat van: GeertG op 21-12-2007 10:05:40
En ?

Lastig te zeggen omdat ie een tijdje met draaiende motor op het kruispunt heeft gestaan terwijl ik die Passat aan 't drukken was. Ik houd 't in de gaten en jullie op de hoogte.

Even topic 'bijgelezen': succes met Ira's gebruiksartikel  :D
Voor mijn gevoel is zoiets toch veel duurder dan een 850 (afgezien van het gevoel voor de auto, want dat is toch heel persoonlijk)

Bedoel je de MB? Waarom denk je dat ie duurder is?

En je schreef dat veel ouders hun kinderen rondrijden in die gebakjes zoals ook Cuore's. Flashback voor jullie ?  :eusa_whistle:

Klopt. Zowel mijn aanrijding met de Cuore een jaar geleden als de Alto van Ira.

GeertG

Citaat van: FGG op 21-12-2007 10:46:05
En ?

Lastig te zeggen omdat ie een tijdje met draaiende motor op het kruispunt heeft gestaan terwijl ik die Passat aan 't drukken was. Ik houd 't in de gaten en jullie op de hoogte.

Maar niet gelijk na starten of heel snel daarna al omgeschakeld dus  :eusa_whistle:

Dus nog een heleboel progressie mogelijk  :evil:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)