Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

ief

Citaat van: FGG op 29-04-2008 19:22:31
Citaat van: ief op 29-04-2008 18:58:11
Al eens aan een Golf (cabrio) gedacht? Oerdegelijk, niet duur in aanschaf en al helemaal niet in onderhoud.
Zeker die type 1 is toch redelijk markant, al ben ik bevooroordeeld.

Nee, kunnen die een beetje op LPG?
Jazeker.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Citaat van: ief op 29-04-2008 19:50:24
Al eens aan een Golf (cabrio) gedacht? Oerdegelijk, niet duur in aanschaf en al helemaal niet in onderhoud.

Jazeker.

Als ik een Golfje zou willen dan moet ik minimaal voor een Golf III gaan, anders wordt 't lastig om een G3-exemplaar te krijgen. Die zitten volgens mij rond de 2000,-. Zoiets als dit of dit.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ief

Citaat van: FGG op 29-04-2008 19:58:04
Citaat van: ief op 29-04-2008 19:50:24

Jazeker.

Als ik een Golfje zou willen dan moet ik minimaal voor een Golf III gaan, anders wordt 't lastig om een G3-exemplaar te krijgen. Die zitten volgens mij rond de 2000,-. Zoiets als dit of dit.
Ja precies, en die blokkies zijn er goed tegen bestand. Ze wegen niet te veel en onderhoud is erg goed zelf te doen. Ook hier zijn weer legio uitvoeringen van, dus voor elk wat wils. Ook in Duitsland zie je ze wel met LPG....
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Voorlopig even m'n zinnen gezet op deze:

Hij staat bij een bekend adres voor ons wat 't net allemaal iets betrouwbaarder maakt. Vrijdag gaat Ira even kijken en dan maar hopen dat 't iets voor ons is.

KUKO (Rob)

Mazda onderdelen zijn DUUR ik hoop dat als je m koopt er niets mee krijgt. Wel een leuk  karretje.

FGG

Citaat van: KUKO (Rob) op 30-04-2008 16:12:41
Mazda onderdelen zijn DUUR ik hoop dat als je m koopt er niets mee krijgt. Wel een leuk  karretje.

Tja, Volvo en MB zijn ook niet echt de goedkoopste merken v.w.b. onderdelen. :-\

RRRRR_Ramon

Veilig, comfortabel, betaalbaar en LPG G3!! .......... >> KLIK <<.

Betrouwbaar is altijd afwachten in de bouwjaren waarnaar jullie opzoek zijn, met een 2de hands auto is niets zeker. Mooie wagen om te zien, gewoon gevonden op de eerste pagina op MP. Even doorzoeken zou vast nog wel iets voordeligers op kunnen leveren, de S40's zijn nog wel wat goedkoper.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 30-04-2008 18:27:30
Veilig, comfortabel, betaalbaar en LPG G3!! .......... >> KLIK <<.

Betrouwbaar is altijd afwachten in de bouwjaren waarnaar jullie opzoek zijn, met een 2de hands auto is niets zeker. Mooie wagen om te zien, gewoon gevonden op de eerste pagina op MP. Even doorzoeken zou vast nog wel iets voordeligers op kunnen leveren, de S40's zijn nog wel wat goedkoper.

Die is idd ook interessant. Valt helaas wel in een hoger belastingtarief dan de Mazda. In de advertentie staat 1203kg, op kenteken echter 1251. :( Scheelt toch 126 euro per jaar.
Verbruik ligt ook iets hoger, 1:11 vs 1:13.

thuur

Maar euh.. Als je nu eens een auto langer dan 2 maanden in bezit houdt, dan is de afschrijving vast niet zo hoog en dan hoef je niet te rekenen met de kosten per dag :P

Gr ;)

Enno

Citaat van: thuur op 01-05-2008 12:58:37
Maar euh.. Als je nu eens een auto langer dan 2 maanden in bezit houdt, dan is de afschrijving vast niet zo hoog en dan hoef je niet te rekenen met de kosten per dag :P

Gr ;)

Dat was ook wat mij door het hoofd schoot....

De goedkoopste optie is en blijft een auto lang blijven rijden........en het liefst deze ook nog 2e hands 4-5 jaar oud aanschaffen en er dan nog 3-4 ton bij op de klok zetten.

Bovendien de stevigheid van een Benz of Volvo wordt bij lange na niet gehaald door een willekeurige Japanner.

Volvo is gemaakt van stevige materialen en met nauwe toleranties. Een japanner is altijd gemaakt van lichtere materialen met nog nauwere toleranties. mechanisch houden die jappen het wel redelijk lang uit echter qua rammels, qua onderstel zijn ze op de lange duur inferieur aan een goede europeaan.

Ooit bij interne organisatie een stuk gelezen over kwaliteitesmanagement. Een Mazda weegt 1000 KG. Een amerikaanse fordt van het zelfde formaat weegt 1200 KG. De onderdelen in een Japanse Mazda zijn veel lichter voor een vergelijkbare auto van een willekeurige amerikaanse fabrikant. De toleranties zijn veel kleiner waardoor alles veel beter past. Uiteindelijk zal een Amerikaanse auto al na 60000 KM problemen hebben met uitgelopen lagers terwijl bij de Mazda alles na 2 ton nog steeds draait als een naaimachientje.

Als je dit leest dan is een japanse auto zo slecht nog niet....maar het eerdere punt over stevigheid & rammeltjes in het interieur hebben mij doen besluiten in 2000 om af te stappen van japanse auto's en de overstap te maken naar Europese wagens.....het neemt niet weg dat er motorisch weinig mis is met een Japanner.

FGG

Citaat van: thuur op 01-05-2008 12:58:37

Dat weet ik ook wel en wij zijn eigenlijk niet de types ernaar om om de haverklap van auto te wisselen, getuige de witte Estate.
De Sedan was gewoon veel te duur, de MB is prima geschikt voor z'n huidige functie, maar met Ira's nieuwe baan gaan er gewoon veel meer kilometers gereden worden. De MB was normaal gesproken a.s. dinsdag voor een grote beurt gegaan, die zal me waarschijnlijk ook een 400 euro gaan kosten. Wat is dan wijsheid?
De factor afschrijving is bij auto's van deze leeftijd niet zo van belang, dat is bijna nihil. Die factor neem ik ook niet op in de kosten.

Enno

Gas inbouwen in de BENZ geen optie ;)?....

FGG

Citaat van: Enno op 01-05-2008 13:16:11
Gas inbouwen in de BENZ geen optie ;)?....

Da's een investering van ruim 1500 euro. Voor dat geld kan ik ook die Mazda rijden.

Sbv

Ik heb zelf een Mazda 323 F gehad met LPI G3 erin. Verbruik (rond de 1:10)viel mij erg tegen om maar niet te zeggen dat het ding erg traag was met wel 88pk. Het comfort was wel weer goed.

FGG

Citaat van: Sbv op 01-05-2008 13:21:15
Ik heb zelf een Mazda 323 F gehad met LPI G3 erin. Verbruik (rond de 1:10)viel mij erg tegen om maar niet te zeggen dat het ding erg traag was met wel 88pk. Het comfort was wel weer goed.

Snelheid boeit me niet, als dat zo zou zijn dan zou ik niet voor een 1.5 kiezen.

Ira mag morgen zelf oordelen in een proefritje.