Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: FGG op 01-10-2015 18:20:59
Voor de komende APK moeten de draagarmen vervangen worden, althans de vorige APK resulteerde in een opmerking m.b.t. de speling van de fuseekogel, dus de volgende APK zou 't niet meer kunnen. Ik heb even gekeken, maar de draagarmen van de C70 zijn 3 jaar geleden ook vervangen, en dat is 31.000km geleden. Beetje matig. Prijs van de draagarmen toen: 124 euro per stuk. Dus ik denk dat ik maar voor de originelen ga, deze keer.

Wat is er toen onder gekomen kwa merk ? Wel erg snel weer versleten

maruska

gok meyle ? origineel houdt blijkbaar toch beter uit ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

StefanCJ

Dat komt toch neer op €0,004 per km per draagarm, ex montage en uitlijnen. Was dat Meyle HD? Heb ik ook een keer gehad en dat viel qua levensduur ook erg tegen.

FGG

Voor zover ik weet geen Meyle. Maar ik kan 't helaas niet terugvinden.

Ik twijfel ook nog aan de diagnose, 31.000km is wel erg weinig, voor sommigen een half jaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vulk

Je rijdt ook met een turbo, ik schrik er niet meer van.

FGG

Citaat van: Vulk op 02-10-2015 13:08:45

Ja, en daar rijdt mijn vrouw ongeveer 10.000km per jaar in met een gemiddeld verbruik van 1 op 10,5. Dus dat zal 'm niet wezen.

Vulk

Citaat van: FGG op 02-10-2015 13:52:08
Citaat van: Vulk op 02-10-2015 13:08:45

Ja, en daar rijdt mijn vrouw ongeveer 10.000km per jaar in met een gemiddeld verbruik van 1 op 10,5. Dus dat zal 'm niet wezen.

Ik ben ook een rustige rijder. Sinds ik mijne gele heb (ongeveer 30pk meer dan mijn vorige) merk ik dat de banden ook harder gaan.
Als mijn vrouw dan 1x rijdt met mijn auto, dan is ze aan het stoplicht toch pakken sneller weg dan de gemiddelde andere auto.

FGG

Ik ga er even vanuit dat de diagnose van een jaar geleden, dus toen na 20000km enigszins niet klopt. :eusa_whistle:

Ondertussen vanmiddag bij Thom de Jong de volgende onderdelen besteld:

• bougies
  • Frame handgreep bestuurderszijde
  • Instapverlichting bestuurderszijde
  • Plugs t.b.v. de dakstrips

FGG

Citaat van: FGG op 02-10-2015 15:52:52
Ondertussen vanmiddag bij Thom de Jong de volgende onderdelen besteld:

• bougies
  • Frame handgreep bestuurderszijde
  • Instapverlichting bestuurderszijde
  • Plugs t.b.v. de dakstrips

Nou, da's niet helemaal vlekkeloos verlopen.

Ze hadden van de originele Volvo-bougies alleen prijzen opgevraagd, dus uiteindelijk maar gekozen voor de bougies die ze bij TdJ zelf ook gebruiken: Eyquem RFN58LZ. Ben benieuwd.
Het framepje zat er wel bij, dus die gaan we de morgen even indrukken.
De instapverlichting is niet helemaal goed gegaan, stukje miscommunicatie: ik bedoelde het lampje in de sponning van de deur, zij dachten het lampje bij de voeten. Ik heb 'm wel meegenomen. Goede lamp alsnog besteld.
De plugs is één plug geworden en alleen het dopje bovenop. Volgens mij heb ik meer nodig.

Binnenkort even met de C70 langs TdJ om te laten zien wat ik precies bedoel. Wel zo handig.

FGG

Citaat van: FGG op 01-10-2015 18:20:59
Voor de komende APK moeten de draagarmen vervangen worden, althans de vorige APK resulteerde in een opmerking m.b.t. de speling van de fuseekogel, dus de volgende APK zou 't niet meer kunnen. Ik heb even gekeken, maar de draagarmen van de C70 zijn 3 jaar geleden ook vervangen, en dat is 31.000km geleden. Beetje matig. Prijs van de draagarmen toen: 124 euro per stuk. Dus ik denk dat ik maar voor de originelen ga, deze keer.

Zo, even een kleine rectificatie. De C70 is weer APK gekeurd: remslangen voorzijde vervangen, draagarm linksvoor vervangen. De monteur gaf aan dat rechts er nieuw uit zag, links niet. Dus ik denk dat we destijds dan slechts één kant hebben vervangen. Dus...

Hoe dan ook, alles is weer in orde, ook achter ff nieuwe remblokken erop laten gooien. Alles bij elkaar waren we 454 euro lichter.

UserID6342

Hmmm ??

Remslangen origineel 25 p/st
Remblokken achter origineel 32
Draagarm origineel 155
APK 45

Heeft de garage een goed uurloon gehad.....  En bij gebruik van imitatie onderdelen al helemaal.. dan kosten de remslangen 11 per stuk, de remblokken 18 en een draagarm 75

hendrik32

Neem aan dat de auto ook uitgelijnd is met die nieuwe draagarm.
Komt er 65 euro bij Dirk

FGG

Citaat van: Dirk342 op 25-10-2015 10:13:50
Hmmm ??

Remslangen origineel 25 p/st
Remblokken achter origineel 32
Draagarm origineel 155
APK 45

Heeft de garage een goed uurloon gehad.....  En bij gebruik van imitatie onderdelen al helemaal.. dan kosten de remslangen 11 per stuk, de remblokken 18 en een draagarm 75

De factuur:

APK
12,40
4Gas-meting
8,52
APK afmelden
4,45
Draagarm links
117,40
Remslangen L+R
46,00
Remblokset achter
29,20
Klein materiaal
4,95
Remvloeistof
3,98
Werkplaatstarief
148,75

Maakt samen 375,65 ex BTW in Euro's. BTW erover: 375,65 x 21% = 454,54 euro

Werkplaatstarief is 59,50 ex BTW.

Ik zie hier geen rare uitspattingen in. Prijs van de draagarm is normaal voor origineel Volvo. Ook de remslangen- en blokken zijn normaal. En 2,5 uur werk is ook niet overdreven. Kortom, het tel allemaal leuk op.

Met jouw prijzen kom ik ook op 282 euro, heb je nog zo'n 160 euro over om het erop te zetten.

UserID6342

Yep, klopt !  Nu is het uitlijnen ook nog niet gedaan (was ik bij mij -onverklaarbare wijze- ook vergeten te tellen, maar moet je dus nog wel doen) maar de tijd die ze hanteren om de onderdelen te vervangen is vrij fors (2.5 uur) te noemen..  Zo bedoelde ik het.

Qua onderdeelprijzen die ik zo uit het hoofd gaf, klopt het allemaal wel een heel eind.  Mits het originele onderdelen zijn en geen imitatie spul.

FGG

Citaat van: Dirk342 op 25-10-2015 18:55:22
Yep, klopt !  Nu is het uitlijnen ook nog niet gedaan (was ik bij mij -onverklaarbare wijze- ook vergeten te tellen, maar moet je dus nog wel doen) maar de tijd die ze hanteren om de onderdelen te vervangen is vrij fors (2.5 uur) te noemen..  Zo bedoelde ik het.

Qua onderdeelprijzen die ik zo uit het hoofd gaf, klopt het allemaal wel een heel eind.  Mits het originele onderdelen zijn en geen imitatie spul.

Bij mij zit 't uitlijnen erbij in. Zal bij die 2,5 uur zitten. En door Kluinhaar, waar ik zelf naartoe zou gaan als ze 't niet hadden gedaan. Staat niet vermeld op de factuur, waarschijnlijk omdat ze 't uitbesteed hebben.