Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Ik zie dat ik toch even moet reageren.... of jij leest niet jofel of ik zeg het verkeerd ?  Ik heb het niet over het goedbedoelde advies van Marco in mijn verhaaltje over de zg experts....  Staat er ook vrij duidelijk vind ik, maar dit sloeg op degene die de riem erom heeft gelegd...

Weet je hoe vaak dit fout gaat bij dealers ?  Zelfs daar hebben ze moeite om het ding exact op tijd te zetten.  Je wilt niet weten hoeveel auto's ik zie, met allerlei klachten maar het meest met distributieproblemen, die door zg experts zijn 'gerepareerd' tegen vrij hoge kosten....  En het zijn allerlei experts dan die eraan hebben gezeten, en ja tot aan dealers toe die er niet uitkomen, of gewoon de riem verkeerd leggen.

Daar gaat mijn 'expert' verhaal over, niet over het advies van Marco.

FGG

Citaat van: Dirk342 op 27-03-2016 20:03:58
Ik zie dat ik toch even moet reageren.... of jij leest niet jofel of ik zeg het verkeerd ?  Ik heb het niet over het goedbedoelde advies van Marco in mijn verhaaltje over de zg experts....  Staat er ook vrij duidelijk vind ik, maar dit sloeg op degene die de riem erom heeft gelegd...

Weet je hoe vaak dit fout gaat bij dealers ?  Zelfs daar hebben ze moeite om het ding exact op tijd te zetten.  Je wilt niet weten hoeveel auto's ik zie, met allerlei klachten maar het meest met distributieproblemen, die door zg experts zijn 'gerepareerd' tegen vrij hoge kosten....  En het zijn allerlei experts dan die eraan hebben gezeten, en ja tot aan dealers toe die er niet uitkomen, of gewoon de riem verkeerd leggen.

Daar gaat mijn 'expert' verhaal over, niet over het advies van Marco.

Ook dat had ik al begrepen, het lijkt me alleen erg sterk dat wanneer ze 3 jaar en 50.000km geleden de riem er op hebben gelegd er nu een foutmelding naar boven komt.
Ik zelf ben overtuigd van de vakkundigheid van de persoon die dat gedaan heeft, 11 jaar bij Tom de Jongh en 5 jaar bij Furness, dus ik vermoedt een andere oorzaak.
Ik vind het niet netjes om bij voorbaat al de mensen te veroordelen, zeker met het getoonde taalgebruik, wanneer je niet weet om wie het gaat. Je kan ook gewoon vragen of ik daar mijn twijfels heb liggen of de stelling iets anders bewoorden.

Citaat van: Dirk342 op 26-03-2016 17:08:55
als er een of andere oet*l aan heeft zitten werken die niet weet waar hij mee bezig is...
Citaat van: Dirk342 op 26-03-2016 20:38:16
Ook door zo'n expert, pfff

Ik ben zeer onder de indruk van je kennis en kunde, Dirk, maar af en toe zouden je uitingen iets subtieler en minder aanvallend kunnen.

No offense.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Johann

Kan ook de VVT unit zelf zijn die speling heeft. Komt vaker voor. Zal een nieuwe op moeten dan.

arjen850

Citaat van: FGG op 27-03-2016 19:26:19
Citaat van: arjen850 op 26-03-2016 22:24:49
Haha, en toch heeft Dirk wel gelijk, er zit niks geen hydraulische spanner in/op jou distributie, dus dat is wel een broodje aap ;)

Het is heel simpel: Marco deelt een ervaring die misschien bij mij van toepassing kan zijn. Niks expert of iets dergelijks. We proberen gewoon gezamenlijk tot een soort van diagnose te komen. Je kan dan iemand meteen affikken of gewoon zeggen dat voor mij het gestelde niet van toepassing is. Broodje aap? Nee, bij Marco is het gebeurd en hij geeft aan dat het dat zou kunnen zijn. Blijkt dat dat niet zo is, prima, maar dat kan ook zonder allerlei stempels op iedereen te drukken. We kunnen niet allemaal dezelfde expertise hebben, daarvoor hebben we dit Forum toch?

Blijft nog even staan het CCVT-verhaal: ik heb de kreet nu een aantal keren voorbij zien komen. Wat is het? Iets met variabele kleptiming of zo?

*edit*
Citaat van: KIM op 26-03-2016 15:09:54
Verstelbare nokkenas.

Ik zie deze nu pas staan. Die stond een beetje verdwaald tussen de rest van de teksten.

Zo nu en dan ervaar je dat dingen die op een bepaalde manier geschreven en bedoeld zijn,  anders gelezen en begrepen worden. Iemand die een stempel op drukken was niet waar ik aan dacht. Niet meteen het negatieve opzoeken. Zal me de volgende keer anders uitdrukken.

FGG

Citaat van: arjen850 op 27-03-2016 21:45:38
Zo nu en dan ervaar je dat dingen die op een bepaalde manier geschreven en bedoeld zijn,  anders gelezen en begrepen worden. Iemand die een stempel op drukken was niet waar ik aan dacht. Niet meteen het negatieve opzoeken. Zal me de volgende keer anders uitdrukken.

Dank je wel. :)

UserID6342

Citaat van: Johann op 27-03-2016 21:43:07
Kan ook de VVT unit zelf zijn die speling heeft. Komt vaker voor. Zal een nieuwe op moeten dan.
Eensch, maar is goed te zien als de riem eraf (als je weet waar je moet kijken....)

Johann

Citaat van: Dirk342 op 28-03-2016 07:30:06
Citaat van: Johann op 27-03-2016 21:43:07
Eensch, maar is goed te zien als de riem eraf (als je weet waar je moet kijken....)

Soms kun je het al draaiende al zien. Het tandwiel waar de VVT unit in zit zie je dan slingeren. Je kunt het tandwiel ook axiaal bewegen. Vaak is de keerring er achter ook lek.

UserID6342

FGG

Zo, de C70 ingeleverd bij de garage en meteen onderstaande info met ze gedeeld. Ook nog ff een gesprekje gehad met Dirk, waarvoor dank.

Ze gaan eerst controleren of de nokkenas idd niet op tijd staat om eventuele andere oorzaken uit te sluiten. Mocht ie niet goed staan dan wordt iig de D-riem vervangen.

UserID6342

Graag gedaan uiteraard, maar toch vraag ik mij iets af... Als ik jou uit moet leggen hoe de CCVT werkt en jij gaat vervolgens met deze info naar de garage toe.  Dan vraag ik mij serieus af wie er aan werkt ?  Niet dat het mij verder iets uitmaakt of boeit, maar een monteur die al 16 jaar bij Volvo heeft gewerkt heeft deze info absoluut niet nodig.  Dit vraag ik mij al de hele tijd af, sinds ons gesprekje.

En even voor alle duidelijkheid, is absoluut niet aanvallend bedoelt ofzo.

FGG

Citaat van: Dirk342 op 30-03-2016 22:58:14
Graag gedaan uiteraard, maar toch vraag ik mij iets af... Als ik jou uit moet leggen hoe de CCVT werkt en jij gaat vervolgens met deze info naar de garage toe.  Dan vraag ik mij serieus af wie er aan werkt ?  Niet dat het mij verder iets uitmaakt of boeit, maar een monteur die al 16 jaar bij Volvo heeft gewerkt heeft deze info absoluut niet nodig.  Dit vraag ik mij al de hele tijd af, sinds ons gesprekje.

Hij had ook wel een antwoord, het is meer een stukje geruststelling voor mezelf, dat ik alle opties in beeld heb. Vandaar dat ie ook aangaf dat ie, vóórdat ie de handel opentrekt, eerst een degelijke diagnose stelt.

Overigens is dit niet mijn reguliere monteur...

Tot nu toe niets gehoord, hij zou bellen als er iets (anders) was, dus ik ga er vanuit dat ie het spulletje open heeft getrokken en de handel aan het vervangen en stellen is.

UserID6342

Ben erg benieuwd Florian waar hij mee komt....

FGG

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2016 15:53:31
Ben erg benieuwd Florian waar hij mee komt....

Ondertussen weet ik iets meer, maar nog niet fijne ervan:

Nokkenas stond idd niet op tijd, dus de distributie gedaan en alles weer gemaakt zoals 't heurt.
Hij melde dat het blok aan de binnenzijde flink smerig was en, niet echt lekker verstaan alles, iets met een filter in de carterpan wat dicht zou zitten. Morgen even het naadje van de kous proberen te achterhalen als ik de auto ophaal.

UserID6342

Fijn dat je het even zegt Florian, maar dus toch de boel niet op tijd (en dat was toch een monteur met 16 jaar Volvo ervaring die jij volledig vertrouwde ?  Toch een prutsert dus !!) maar verklaart de foutcode nog niet helemaal....

En als je oliezeef in het carter echt dicht zit, had je wel meer klachten als alleen die foutmelding.... Geloof me maar (ook anderen hier kunnen dat zo bevestigen...)

FGG

Citaat van: Dirk342 op 31-03-2016 22:52:06
Fijn dat je het even zegt Florian, maar dus toch de boel niet op tijd (en dat was toch een monteur met 16 jaar Volvo ervaring die jij volledig vertrouwde ?  Toch een prutsert dus !!)

Ik kan er nog steeds niet bij dat er 3 jaar lang en 50.000km verder nooit iets aan de hand is geweest en nu 't ding ineens niet meer op tijd staat. Dan had ie dat veel eerder moeten melden, toch.
Morgen eens informeren hoe dat zit.

maar verklaart de foutcode nog niet helemaal....

Hoezo?

En als je oliezeef in het carter echt dicht zit, had je wel meer klachten als alleen die foutmelding.... Geloof me maar (ook anderen hier kunnen dat zo bevestigen...)

Hoog olieverbruik? Geen oliedruklampje wanneer er geen druppel meer aan de stok zit?...