Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Na een weekje te hebben genoten van de auto ging 't vanmorgen weer mis. Ik reed weg en na ca. 1km moest ik stoppen voor een kruispunt. Hij was nog niet overgeschakeld naar LPG, ik trapte de koppeling in, ik zag het toerental kelderen en de motor sloeg af. Na wat proberen leek 't erop dat ie stationair weer erg slecht loopt op benzine, op LPG loopt ie prima! Zonet thuis even de codes uitgelezen:

A2
3-1-1   Snelheidssignaal
2-2-1   -weet ik niet-
2-3-2   Adaptieve lambdaregeling, stationair

A6
2-1-4   Sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

Damn.... Het zit je niet mee. Florian....

Ludo

Citaat van: FGG op 17-02-2008 22:16:31
Citaat van: Ludo op 17-02-2008 19:33:22
Citaat van: FGG op 17-02-2008 17:57:08
A6, Ontsteking (20V):
2-1-4, Sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor ???

chek de stekker van de toerentalsensor op corrosie.

Ik zal 't doorgeven, ik ben er zelf niet bij dinsdag.

dat is uitgevoerd?.
anders zelf even doen.

FGG

Citaat van: Ludo op 27-02-2008 15:10:14
Citaat van: FGG op 17-02-2008 22:16:31
Citaat van: Ludo op 17-02-2008 19:33:22
Citaat van: FGG op 17-02-2008 17:57:08
A6, Ontsteking (20V):
2-1-4, Sporadisch aanwezig signaal van motortoerentalsensor ???

chek de stekker van de toerentalsensor op corrosie.

Ik zal 't doorgeven, ik ben er zelf niet bij dinsdag.

dat is uitgevoerd?.
anders zelf even doen.

De stekker van de nokkenassensor was gecorrodeerd. Is dat hetzelfde is dat een andere sensor?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Citaat van: mehn op 27-02-2008 15:14:29
Dat is een andere sensor.

Ok, dank je. Dan zal ik die andere ook na (laten) kijken.

mehn

Citaat van: FGG op 27-02-2008 15:16:06
Citaat van: mehn op 27-02-2008 15:14:29
Dat is een andere sensor.

Ok, dank je. Dan zal ik die andere ook na (laten) kijken.

De stekkers zitten wel vrij dicht bij elkaar trouwens.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

FGG

Ik ben vandaag eens gaan rondkijken naar iets anders, als vervanger van de Benz. Een 850 is geen optie omdat die gewoon te duur zijn voor ons om als 2e auto te houden. Maar ik wil eigenlijk toch wel een Volvo, dus trok de 480 m'n aandacht. Niet zo'n burgermansauto (no offence) als een 360 of een 460, leuke markante bak. Alleen weet ik eigenlijk niets van die auto's. Hoe zit 't met betrouwbaarheid, kwaliteit, typische gebreken en mankementen. Is er iemand hier die daar een boekje over open kan doen?

elianmars

FGG

elianmars

MJH

Weet alleen dat de 480 compleet mislukt is, marketingtechnisch gezien...
Te duur voor de doelgroep, die wel een CRX kon betalen.
Ik voorzie hetzelfde debacle met de C30.

Zag nog een leuke witte 240 in Assen te koop staan. Is dat nix?

[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

reneetje

Je koopt vandaag de dag voor weinig een leuke 850 anders, dan weet je wat je hebt aan kwaliteit , kun je van een 480 niet zeggen.............. :-\
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Enno

komen maar weinig auto's in de buurt van de kwaliteit van een ROFFEL...zeker op oudere leeftijd & hogere km-standen.

EVV

Ik heb 3 jaar in een 480 Turbo uit 1989 rond gereden. Opzich geen verkeerde auto, hij heeft me nog nooit laten staan. Alleen nogal wat gevoelige electronica. Dat schijnt in latere versies wel beter te zijn. Maar ik had last van wegvallende koelwater temperatuur, snelheidsmeter. Opgelost met het opnieuw solderen van het klokken paneel. Ramen die niet meer open wilde, opgelost door het schoonmaken van de schakelaars. Later nog een keer een niet werkende snelheids meter, niet opgelost maar de auto verkocht. Verder roest in de bagare ruimte. Koppeling die erg zwaar ging en een boel herrie maakte bij het opkomen en intrappen. Vage piep uit de motor bij erg koud weer. Waste gate die te strak liep (daardoor wel even overboost). Matriaal gebruik tov een S70 is niet te vergelijken, zelfs in mijn Fiat zaten duurdere kunstoffen en rammelde minder. Wegligging die niet bijzonder was, bij plankgas in de 2 af en toe wilspin, vooral op vochtige wegen soms echt gevaarlijk, dan ging die alle kanten op behalve rechtdoor.

Zou ik weer een 480 turbo kopen als ik er de plaats voor zou hebbe? Absoluut! Wat ik vind ze er echt geweldig uit zien. Stoelen die echt fijn zitten, ik vind ze vergelijkbaar met de S70. Leuke gimmicks zoals gesyncroniseerde ruiterwisser intervals. En toch ook wel een erg fijne motor met een mooi groot turbo gat (ja, vind ik mooi, zo turbo die ineens inkomt ipv de tegenwoordige turbos). Verder motorisch best goed, totaal geen olie verbuik (totdat ik een serieus lek had), redelijk verbruik (soms 1:16 bij snelweg gebruik!). Ook nog verrassend laad ruimte. Als 2de auto echt geen slecht idee.