Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

fbm

FGG

Citaat van: fbm op 06-04-2009 22:11:48
Zit hij er nog niet onder?

http://i53.photobucket.com/albums/g72/fbm850/IMG_1597.jpg

:eusa_snooty:

Nee. :(

De bumper ligt netjes opgeborgen in de garage. Ik twijfel nog of ik de grijze wit zal laten spuiten of de witte opnieuw zal laten spuiten. Voordeel van de eerste optie is dat ik maar 1x bumpers hoef te wisselen en dat de grijze wat strakker is dan mijn bumper. Aan de andere kant is het even de vraag of de grijze gaat passen omdat het geheel destijds misschien iets ontzet is door de klap met de Cuore.
En even wachten tot de financiën het spuiten toelaten.

Vandaag heb ik de armatuurtjes van de stads- en knipperlichten vervangen. De oude waren dusdanig verweerd dat ik regelmatig in plaats van tik - tak - tik - tak  gewoon tik-tak-tik-tak hoorde (duidelijk zo?). De armaturen waren dusdanig verweerd...
Klusje van ca. 5 minuten.

En olie bij gekieperd: 2 liter op 9000km...  :eusa_think:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

thuur

Citaat van: FGG op 18-04-2009 14:23:40
Aan de andere kant is het even de vraag of de grijze gaat passen omdat het geheel destijds misschien iets ontzet is door de klap met de Cuore.

Dat zie je helaas pas als je de boel in je handen hebt.

Citeer
Vandaag heb ik de armatuurtjes van de stads- en knipperlichten vervangen. De oude waren dusdanig verweerd dat ik regelmatig in plaats van tik - tak - tik - tak  gewoon tik-tak-tik-tak hoorde (duidelijk zo?).

Nee, niet duidelijk. Knipperde het 2x zo snel? Dan heb je een kapotte lamp of slecht (massa)contact.

Wat is je km-stand inmiddels? En welke olie heb je erin? Ook last van tikkende klepstoters (koud/warm)?

Gr 8)

FGG

Citaat van: thuur op 18-04-2009 18:21:12
Nee, niet duidelijk. Knipperde het 2x zo snel? Dan heb je een kapotte lamp of slecht (massa)contact.

Idd 2x zo snel. Lampen zijn goed, de armaturen waren gewoon helemaal verroest en verweerd. Mag ook na 16 jaar.

Citaat van: thuur op 18-04-2009 18:21:12
Wat is je km-stand inmiddels? En welke olie heb je erin? Ook last van tikkende klepstoters (koud/warm)?

277.000. 10W40 semi-synthetisch. Tikken? Alleen bij koud, na een paar minuutjes weg. Zoals 't hoort.

thuur

Je zou een volsyntheet kunnen overwegen, al klinkt het goed allemaal..

Gr :eusa_think:

arjenT5R

Citaat van: thuur op 19-04-2009 01:26:10

vind je dat ie te weinig olie vebruikt ofzo?  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

thuur

Citaat van: arjenT5R op 19-04-2009 08:33:15
Citaat van: thuur op 19-04-2009 01:26:10

vind je dat ie te weinig olie vebruikt ofzo?  ;D

Nee hoor. Maar de eigenaar zet vraagtekens bij het olieverbruik van 1:4500 bij zijn 16-jarig hok met 3 ton op de klok.

FGG

Citaat van: thuur op 19-04-2009 14:21:38
Nee hoor. Maar de eigenaar zet vraagtekens bij het olieverbruik van 1:4500 bij zijn 16-jarig hok met 3 ton op de klok.

Hok?!?!  >:(

Klopt. Ik vroeg me af of 't normaal was. Vandaag kreeg ik nog eens bevestigd dat 1:5000 redelijk normaal is op die leeftijd met die km-stand voor een auto met zo'n allure. :azn:

UserID6342

Jongens toch, een dealer zal helemaal niets, 0 komma nada doen bij een nieuwe auto (of in de garantieperiode) als deze een olieverbruik heeft van 1 ltr > de 1000 km.  Mag een autootje met respectabele leeftijd en een bovengemiddelde kilometerstand dan wat olie verbruiken aub ?  Ik heb dit al eens een keer eerder gezegd...  tot een olieverbuik van 1 op de 1000 is er helemaal niets ernstigs aan de hand en kun je gewoon lekker doortuffen.

En nee, voordat iedereen met een turbo, etc. over me heen valt.  Ik heb het hier niet over het rijden met een suffe turbo, lekke klepseals, etc.

thuur

Citaat van: FGG op 19-04-2009 14:43:19

Klopt. Ik vroeg me af of 't normaal was. Vandaag kreeg ik nog eens bevestigd dat 1:5000 redelijk normaal is op die leeftijd met die km-stand voor een auto met zo'n allure. :azn:

Volvo vindt een verbruik van 0,4 liter per 1.000 km normaal. Haal maar een ander merk auto uit met jouw kilometerstand en leeftijd (ongereviseerd dus) wat zo'n verbruik heeft ;)

Gr 8)

UserID6342

Die ga je dus niet vinden....

Taranis

Citaat van: thuur op 19-04-2009 19:57:38
Volvo vindt een verbruik van 0,4 liter per 1.000 km normaal. Haal maar een ander merk auto uit met jouw kilometerstand en leeftijd (ongereviseerd dus) wat zo'n verbruik heeft ;)

Waaruit?

Citaat van: Dirk342 op 19-04-2009 20:56:57

Mercedes.

UserID6342

Citaat van: Taranis op 19-04-2009 21:05:40
Citaat van: Dirk342 op 19-04-2009 20:56:57
Mercedes.
:)Als je een goede treft krijg je van mij gelijk, maar het merendeel , zelfs de sterren, halen het echt niet.  En nee, ook niet in Marokko, Turkije, Afrika en weet ik waar ze overal rondrijden met die hokken.

Taranis

Citaat van: Dirk342 op 19-04-2009 21:11:18
:)Als je een goede treft krijg je van mij gelijk, maar het merendeel , zelfs de sterren, halen het echt niet.  En nee, ook niet in Marokko, Turkije, Afrika en weet ik waar ze overal rondrijden met die hokken.

Nu kun je veel aspecten van Mercedes moeiteloos afkraken, maar olieverbruik is er (voor zover ik ervaring mee heb, bij mijn weten slechts 6 Mercedessen versleten in de familie tegenover 9 Volvo's) niet 1 van. Ze verbruiken nieuw al wat en blijven dat continu doen. Wordt niet erger, wordt niet minder. Met 250.000 op de klok is een verbruik van 1:5000 niet abnormaal. Niet voor een Mercedes, ook niet voor een Volvo.

Erik_M.

Citaat van: FGG op 19-04-2009 14:43:19

Florian.

Als ik jou was (maar dat ben ik niet) zou ik me over het olieverbruik van jouw GLT, met idd. bijna 3 ton op de klok, absoluut geen zorgen maken.  Mijn GLT 20V AT, LPG, had bij plm. 230.000 km op de klok een iets hoger olieverbruik waar ik me geen zorgen over maakte. De motor liep goed zonder bijgeluiden etc. 

gRoet,
eRik