Reilen en zeilen van een roffel

Gestart door FGG, 24-11-2006 21:53:26

Vorige topic - Volgende topic

Rayman

De reden dat je niet direct een 'wow' effect hebt, ligt aan de combinatie van middelen die je toepast.
* Type machine (excenter, roterend) en toerental
* Pad
* Grofheid van het poetsmiddel

Het motto van machinaal werken is en blijft: 'Begin met de minst schadelijke combinatie van toeren, polijstmiddel en pad, en ga dan stapje-voor-stapje verder'. Vooral voor mensen met weinig ervaring met machinaal poetsen gaat deze regel op.

In dit geval is op safe gespeeld. Dan heb je weliswaar niet direct het effect wat je zoekt, maar de kans op hologrammen etc. is vele malen kleiner (lees: nihil). Nu speelt de kleur ook een rol (sandstone metallic zie je niet zo snel verandering in als bijv. op black metallic)

Gr Remond

Citaat van: FGG op 27-09-2009 20:08:49
De meester arriveert:

In kader van Twentse nuchterheid: svp post editen ;) thanks.

The Saint

Het is op mijn rode idd beter te zien, maar ik weet genoeg om te kunnen zeggen: he did it again!  8)

Mooi werk jongens.
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Citaat van: Rayman op 03-10-2009 12:45:57
Citaat van: FGG op 27-09-2009 20:08:49
De meester arriveert:

In kader van Twentse nuchterheid: svp post editen ;) thanks.

Aangepast. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Het verbruik baart me ondertussen enige zorgen. Ik was van plan om het uitlezen en het afstellen van de brandstofpomp uit te stellen tot de volgende Sleuteldag maar als ik even aan het rekenen sla:

We hebben de auto nu 2 maanden en we zijn ruim 6000km verder. Hierbij realiseren we een gebruik van rond de 1:13,3. Ik hoor verhalen dat 1:16 haalbaar is, zeker als van die 6000km bijna de helft worden vereden op provinciale wegen met de CC op 85km/u.

Bij een kilometrage van 3000km per maand zou een verbruik van 1:16 t.o.v. 1:13,3 een besparing van zo'n 38 liter brandstof per maand opleveren. Da's toch serieus.

Dus maar een afspraak gemaakt voor het uitlezen van OBD-II voor aanstaande maandag. Ben benieuwd...

elmarconi

Tsja, moeilijk geval. Loopt verders prima?
Als je met een boel centen aan afstelling op 1:16 komt, is de terugverdientijd nog wel verteren, maar als 'ie daarna nog maar 1:14,5 loopt...

PS: het is geen ODB maar OBD (On-Board Diagnostics).
--
Autogas Inside . . .

FGG

Citaat van: elmarconi op 08-10-2009 19:48:16
Tsja, moeilijk geval. Loopt verders prima?
Als je met een boel centen aan afstelling op 1:16 komt, is de terugverdientijd nog wel verteren, maar als 'ie daarna nog maar 1:14,5 loopt...
Afstellen zal ongeveer een uurtje kosten en als de afstelling niet goed is zie ik geen reden om 't niet te doen. Het resultaat zal idd pas achteraf blijken. Misschien valt de afstelling nog op de garantie af te dingen.

Citaat van: elmarconi op 08-10-2009 19:48:16
PS: het is geen ODB maar OBD (On-Board Diagnostics).

Weet ik, typo. :eusa_doh:

kyro

Citaat van: FGG op 08-10-2009 18:21:10
Ik hoor verhalen dat 1:16 haalbaar is

de minderheid, zal dat, "daadwerkelijk" halen !
tussen 14,8 en 15,5 zal 't voor de meeste zijn !

maar in jouw geval is 't verbruik wel erg hoog idd
zeer zeker al, als de helft op de CC met 85 gaat !

goede kans, dat de pomp de boosdoener is !
er van uitgaande, dat je distributie goed staat

meen is ooit gelezen te hebben, dat ze de brandstofpomp
niet goed kunnen afstellen als de distributie niet op tijd staat  :eusa_think:

RRRRR_Ramon

.... Hierbij realiseren we een gebruik van rond de 1:13,3. Ik hoor verhalen dat 1:16 haalbaar is, zeker als van die 6000km bijna de helft worden vereden op provinciale wegen met de CC op 85km/u...

1 op 13 á 1 op 14 doet onze V70 2.5D ook, maar wel met AT dan. Weet wel dat veel koude starts het verbruik flink doen stijgen.

Pompafstelling kan wel veel verschil maken.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 08-10-2009 22:09:45
.... Hierbij realiseren we een gebruik van rond de 1:13,3. Ik hoor verhalen dat 1:16 haalbaar is, zeker als van die 6000km bijna de helft worden vereden op provinciale wegen met de CC op 85km/u...

1 op 13 á 1 op 14 doet onze V70 2.5D ook, maar wel met AT dan. Weet wel dat veel koude starts het verbruik flink doen stijgen.

Pompafstelling kan wel veel verschil maken.

Ik rij elke dag naar m'n werk in Borculo, da's 35km heen en 35km terug, allemaal provinciaal 80km/u. Echter, ook de korte ritjes doen we met de V70 (naar de stad, Ira's werk, dat soort dingetjes), maar 't gros is toch dat provinciale werk naar Borculo.

Ik laat gewoon eerst OBD-II uitlezen, dan weet ik meteen alle foutcodes en zal de hele wereld niet kosten.

Laserblue

Citaat van: FGG op 09-10-2009 10:06:50

Ik rij elke dag naar m'n werk in Borculo, da's 35km heen en 35km terug, allemaal provinciaal 80km/u. Echter, ook de korte ritjes doen we met de V70 (naar de stad, Ira's werk, dat soort dingetjes), maar 't gros is toch dat provinciale werk naar Borculo.

maar is het de provinciale weg op en dan 35 km en bij het werk stoppen of de provinciale weg op en dan 35 km van rotonde naar kruispunt enz.  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

FGG

Citaat van: Laserblue op 09-10-2009 10:52:43
Citaat van: FGG op 09-10-2009 10:06:50

maar is het de provinciale weg op en dan 35 km en bij het werk stoppen of de provinciale weg op en dan 35 km van rotonde naar kruispunt enz.  ;)

Nadat ik Hengelo ben uitgereden (ca. 4km) heb ik nog 1 stoplicht, 1 rotonde en 2 kruispunten. Lijkt me heel acceptabel. ;)

kyro

kiep is 'n flesje diesel injector cleaner in de tank

BasV70

Hmm, dat is niet echt een lekker verbuik. :-\
Ik doe ook zo'n 3000 km in de maand. Rijpatroon lijkt redelijk gelijk. 80 km-wegen voor woonwerk (25 km enkele eis) en zo'n 2 of 3 keer per maand eens een langere rit (250-300 km uit en thuis) van met name snelwegen. Ik heb regelmatig een zware voet, maar rustig met het verkeer meerijden heb ik ook geen hekel aan. Mijn verbruik is, gemeten over 67 maanden en (bijna) 200.000 km 1:15,7. :) Het moet dus kunnen. Ben dan ook wel benieuwd naar de afstelling van je pomp en eventuele foutcodes.

Gr.
Bas

FGG

Citaat van: kyro op 09-10-2009 11:33:26
kiep is 'n flesje diesel injector cleaner in de tank

Ik laat eerst de codes uitlezen.

elianmars

Waarom ga je er vanuit dat er foutcodes zullen zijn?

Een verkeerde pompafstelling geeft volgens mij sowieso geen foutcode.

Zoals Kyro al voorstelt, een flesje injector cleaner kan zeker helpen. Ik gooi regelmatig zo'n flesje in de tank. Bovendien tank ik "dure" diesel, BP Ultimate, of Shell V-Power.

Voor die paar km's die ik maak interesseert het me niet zo, dat er duurdere diesel in gaat. Ik vind de wagen daarmee veel lekkerder rijden en minder roken.