schrik niet!!!

Gestart door onnaj, 25-11-2006 13:53:55

Vorige topic - Volgende topic

Rudy-M

Als je dichterbij gaat wonen en de vaste lasten omlaag wil brengen, is een diesel dan niet te duur?
Ik zou dan een leuke, eventueel kleinere, benzine-auto nemen of misschien wel een non-turbo 850/x70.

Citaat van: Sem op 06-12-2006 18:33:10...
Koop een mini 850! Een leuke 460 TD..., ziet er vlot uit en is nog best snel ook..!!
Grap van de maand :eusa_wall:

thuur

Citaat van: RRRRR_Ramon op 07-12-2006 18:05:46
Bij ons op de zaak hadden ze een 156 2,4 JTD, wat een olieboot!! Die komen er niet meer in. :eusa_hand:

Dat had ik ook ;D

Maar na het dichten van een scheurtje in de carterpan was het opgelost  :eusa_silenced:

Gr ;)

jberg

ik heb bij mn volvo ook constand lampen kapot, omdat ze altijd branden, das bij een lancia/ alfa net zo
alleen het vervangen is bij lanca een drama

als je het goed bekijkt hebben volvo en fiat/lancia/alfa wel wat gemeen (5 cilinders)

wel is in zon 2 liter 20 klepper gereden?? geluid als een dtm auto, 7500 toeren

jberg

ook de wat gevoelige voorwielophanging hebben ze gemeen

onnaj

Maar goed eerst moet de Volvo definitief verkocht zijn en heb al een bod van € 4.500,- excl alu velgen ma da vind ik nog iets te laag....ding is perfect onderhouden en rijdt super! Heb een tegenbod gedaan van € 4.900,- excl alu velgen, daar wil ik hem wel voor weg doen, maar anders blijft deze jongen er lekker mee door rijden.

Btw heb nu de EGR fatsoenlijk(er) afgedopt en het vermogen begint nu bij 1800 toeren al langzaam erin te komen was eerst bij 2200 of zo...gaat nu geleidelijker.

En zoals velen al zegen een jtd is een sublieme motor, heel erg stil....mooi ronde loop en ook van de 2.4 5 cylinder is het geluid errug mooi!

Ga zaterdag nog naar een andere kijken ook een 2.4 jtd met 220.000 km op de teller...

EDIT: ik woon nog ver genoeg van me werk en ik rijd nu eenmaal graag in een diesel, lekker laag in de toeren heerlijk en toch altijd vermogen genoeg!

Sem

Citaat van: Rudy-M op 07-12-2006 18:16:49
Als je dichterbij gaat wonen en de vaste lasten omlaag wil brengen, is een diesel dan niet te duur?
Ik zou dan een leuke, eventueel kleinere, benzine-auto nemen of misschien wel een non-turbo 850/x70.

Citaat van: Sem op 06-12-2006 18:33:10...
Koop een mini 850! Een leuke 460 TD..., ziet er vlot uit en is nog best snel ook..!!

Grap van de maand :eusa_wall:

Tja.., als je goedkoper wil? Heb je er één gehad? Ik wel..., goed rijden, goeie stoelen, weegt geen drol, alle onderdelen zijn voor een scheet en drie knikkers op te halen.
Ik bedoel..., hij geeft zelf aan dat hij op zich zelf gaat wonen.., dan is dat geen verkeerde auto en kan je eerst eens kijken hoe de maandelijkse lasten uitvallen.
Kan je na een half jaartje wat anders kopen en anders blijven rollen. (ik weet z'n maandelijkse kosten plaatje niet...)

Of ze mooie zijn? :-\ Tja.., smaken verschillen.

onnaj

p.s. een 460 wordt hem zeker niet!

jberg

4 serie van volvo, bar slecht

deurvangers scheuren los van de koets, achterspatborden en bodem rotten weg, en wie wil er nou met een renault motor rijden, olie lekkages en andere ellende

mijn pa heeft er ook een gehad, 440td, bij de roetmeting zuigerveer gebroken, motor volledig in de soep, dat bij de 230000km

Ludo

is een 850 TDI dan zóveel duurder in onderhoud dan zo'n italiaanse 2.4 JTD.   ???
kan ik me moeilijk voorstellen, of is er iets anders aan de hand?.

onnaj

ik zou zeggen maak een proefritje! Nee er is niks mee aan de hand, t scheelt aan wegenbelasting weer iets, kan me goedkoper verzekeren...ietsie pietsie zuiniger etc...onderhoud moet nog blijken ik heb aan de S70 weinig onderhoud gehad behalve 2 banden en de complete distributie (wat overigens wel erg duur was).

Misha

Citaat van: jberg op 07-12-2006 18:33:30
ik heb bij mn volvo ook constand lampen kapot, omdat ze altijd branden,
echt ? ik eigenlijk nooit, enige wat gaat zijn de lampen in de achterklep (omdat ik een driftige vrouw heb..)

Citaat van: jberg op 07-12-2006 18:33:30
als je het goed bekijkt hebben volvo en fiat/lancia/alfa wel wat gemeen (5 cilinders)
Nu wordt het eng !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

MUKKES

inderdaad is de 2.4 een hele mooie auto en de 2.4 jtd een fijne moter, maar voor t voordeel hoef je t niet te doen, hij zal zeker niet goedkoper in onderhoud zijn

het enige verschil is 25 euro per maand voor de wegenbelasting en verzekering (bij wa)

je moet t natuurlijk zelf weten maar ik ben bang dat je spijt krijgt!

jberg

Citeerals je het goed bekijkt hebben volvo en fiat/lancia/alfa wel wat gemeen (5 cilinders)

Nu wordt het eng !

zoveel merken zijn er niet die in 5 cil doen

Misha

Audi, Mercedes Benz, Honda (Acura) Chevrolet GMC Isuzu Hummer H3 Volvo Ford Volkswagen Fiat Lancia

Valt wel mee hoor. ;)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Iedere keer als ik deze topictitel langs zie komen, schrik ik weer.... :eusa_wall: