Hond aanschaffen...

Gestart door Eugene, 28-11-2006 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

pooh

Citaat van: Ronbroek op 24-07-2008 21:20:35
Een hond, leuk als je vrijstaand woont of op een boerderij.

want?

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Misha

Ah, ben geen bezitter meer.
:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

V70R-obert

Pooh, ik krijg de indruk dat je veel van honden afweet. Wij willen ook weer een hond hebben. In het verleden hebben we 2 Dobermann's gehad. 1 van deze deed geen vlieg kwaad, een ontzettende trouwe metgezel die wel leiding nodig had, maar zeer lief en betrouwbaar was. De andere Dobermann spoorde niet, de dierenarts vertelde ons dat hij gek was, is naar een sloperij gegaan voor bewaking en is later doodgeschoten door de politie omdat hij ontsnapt was en op de snelweg voor gevaarlijke situaties zorgde. Voor 5 jaar geleden is de andere gestorven door een hernia achter de borstspieren, was niet te opereren en was verlamt.

Nu willen we graag een Weimaraner hebben, we vinden dit een prachtige hond. We wonen op de vlakte en weten dat deze hond zeer veel beweging nodig is om niet gefrustreerd te raken. Weet jij iets meer te vertellen over deze hond in samenhang met kleine kinderen? Is het een gezellige familiehond wanneer goed opgevoed?
Alvast bedankt voor je reactie.

pooh

Een wereld van verschil een Dobermann of een Weimaraner. ;D

Waar je een Dober nog wel eens flink op zijn nummer kunt zetten zou ik je dat bij een Weimaraner afraden. Ze vereisen een andere aanpak, niet minder strikt, wel met wat meer gevoel.
Het is een staande jachthond, wat betekent dat zijn drift om te werken heel hoog ligt. Dat is prettig, dan is hij nl ook redelijk makkelijk te trainen. Ik zou je wel adviseren om echt iets met die werkdrift te doen of een cursus jachttraining te volgen. Als je hem niet onder appel hebt dan gaat hij gewoon zijn neus achterna en dat kan gewoon wel eens gevaarlijk zijn (drukke wegen ed.)

Bij voldoende lichaamsbeweging en nog belangrijker mentale uitdaging, merk je in huis amper dat je een hond hebt. Mensen en zeker  kinderen die bij de roedel horen worden zeker geaccepteerd. Het is geen felle hond met een lage bijtdrempel dus ik zou met een gerust hart een Weimaraner in een huis met kleine kinderen durven te zetten.

Er is een aparte club voor liefhebbers : http://www.weimaraners.nl/ vol handige tips en een lijst met goede erkende fokkers. Ga bij een aantal fokkers kijken en let op hoe zij zelf met de honden omgaan, kies in ieder geval voor een pup die opgroeit in huis gewoon bij de baas in huis. Kies ook liever niet voor een fokker die zowel moeder als vader hond in huis heeft. De kans dat de fokker dan gezocht heeft naar de meest ideale combinatie is dan erg klein, maar het is wel makkelijk geld verdienen ;)

kortom: een hele leuke hond die redelijk probleemloos is, zowel fysiek als geestelijk.

V70R-obert

Bedankt voor je uitleg en tips.

FGG

Ik lees hier meerdere malen over mensen die allerlei rashonden (willen) hebben. Ik heb in 't verleden meerdere honden gehad. Deze kwamen allemaal, zonder uitzondering, uit een asiel. Ga eerst eens in een asiel kijken wat daar allemaal rondloopt voordat je aan een pup begint. Bijkomend voordeel is dat ze vaak al zindelijk en opgevoed zijn en het feit dat ze in een asiel zitten wil lang niet altijd zeggen dat ze vals, onbetrouwbaar, bijtgraag of ziek zijn.
Verder wil ik ook even aangeven dat niet-rashonden (kruisingen, bastaards, vuilnisbakkenras, whatever) ook hele lieve, goede, brave, aanhankelijke honden kunnen zijn. Staar je niet altijd blind op een ras en de daarbij komende raszuiverheid, rasbetrouwbaarheid enz.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Jeff

Citaat van: Misha op 24-07-2008 16:09:54
Citaat van: Jeff op 24-07-2008 16:02:46
Schiterende hond alleen het beest at nogal veel en houdt ook heel veel van gezelligheid... Waar ik zelf ook wel van hou, helaas wilt me moeder er niet een...  :eusa_think:

http://i151.photobucket.com/albums/s157/djjefw/mickey1.jpg
Volgens mij heeft je moeder er al 1... :evil:

;)

Haha en bedankt he... :P
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

pooh

Citaat van: FGG op 25-07-2008 15:33:14
Ik lees hier meerdere malen over mensen die allerlei rashonden (willen) hebben. Ik heb in 't verleden meerdere honden gehad. Deze kwamen allemaal, zonder uitzondering, uit een asiel. Ga eerst eens in een asiel kijken wat daar allemaal rondloopt voordat je aan een pup begint. Bijkomend voordeel is dat ze vaak al zindelijk en opgevoed zijn en het feit dat ze in een asiel zitten wil lang niet altijd zeggen dat ze vals, onbetrouwbaar, bijtgraag of ziek zijn.
Verder wil ik ook even aangeven dat niet-rashonden (kruisingen, bastaards, vuilnisbakkenras, whatever) ook hele lieve, goede, brave, aanhankelijke honden kunnen zijn. Staar je niet altijd blind op een ras en de daarbij komende raszuiverheid, rasbetrouwbaarheid enz.

Ben ik helemaal met je eens, in de asiels zitten heel veel hele leuke honden die wachten op een geschikte baas.
De keuze voor een rashond kan ik overigens wel begrijpen, zeker als je heel specifiek op zoek bent naar bepaalde kenmerken of deel wilt nemen aan bepaalde sporten.

Maar een chien de la rue is absoluut geen mindere hond dan een rashond.

993GT2

Er zijn ook diverse rasverenigingen die een herplaatsings'service' bieden voor honden die vanwege diverse omstandigheden een nieuw huis/ baasje nodig hebben.

Zo weet ik dat de RRCN, Rhodesian Ridgeback Club Nederland, daar heel actief in is. Ook een manier om een hond die je wil uit de brand te helpen.

http://www.rrcn.nl/
535d / 993 GT2 / 888 SP5 / 998R / 1198s / S4Rs

Freakybaby

Citaat van: pooh op 25-07-2008 15:55:25
Ben ik helemaal met je eens, in de asiels zitten heel veel hele leuke honden die wachten op een geschikte baas.
De keuze voor een rashond kan ik overigens wel begrijpen, zeker als je heel specifiek op zoek bent naar bepaalde kenmerken of deel wilt nemen aan bepaalde sporten.

Maar een chien de la rue is absoluut geen mindere hond dan een rashond.

Mijn ex hond jimmy heb ik uit het asiel.. Was ook helemaal niet de bedoeling toen ik daar was dat ik een aantal weken later een hond zou hebben. Maarja, dat beest was zo heerlijk lomp  ;D Precies zoals ik een hond wil hebben: Gehoorzaam, eigenwijs, brutaal, maar ook erg lief en aanhankelijk.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

WYD

Citaat van: FGG op 25-07-2008 15:33:14

Wees niet bang, alle honden die we hebben (gehad) komen uit het asiel.
De ridgeback die we nog willen, willen via de Ridgeback club doen, omdat er altijd honden zijn die om wat voor reden dan ook een ander thuis zoeken.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

KIM

De keuze voor een pup is bij mij een wel overwogen keuze.
Een hond uit het asiel heeft zijn opvoeding al gehad, maar ik heb daar graag zelf de controle over. Anders zou ik graag een asielhond nemen; er zijn namelijk heel leuke bij.

combinedforces

Flatcoated retreiver. Ben helemaal weg van mijn Isis!

By combinedforces

edenmartina

Dit zijn mijn 2 rashonden echte haagse schreeuwlelijken

De linker is zindelijk maar luistert voor geen meter
De rechter schijt alles onder en heeft een erg lage bijtdrempel(en kwijlt nogal )

Zijn allebei kortharig en das wel fijn voor in de volvo.

Zijn erg waaks bij het kleinste piepje of kraakje beginnen ze al te gillen

Maar zijn erg lief en willen altijd graag bij ons op bed liggen

Ronbroek

Citaat van: pooh op 25-07-2008 14:37:02
Citaat van: Ronbroek op 24-07-2008 21:20:35
Een hond, leuk als je vrijstaand woont of op een boerderij.

want?

Te veel overlast in nieuwbouwwijken / flats

Blaffen, behoefte doen.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter