Achter spoiler sedan

Gestart door @®-, 11-04-2006 09:51:06

Vorige topic - Volgende topic

Ronbroek

Bij mijn T5 spoiler zijn het ik meen een stuk of 6 1 Watt lampjes, dan hoef je iniedergeval geen rekening te houden met de polariteit.

Het draadje loopt door de spoiler naar de linker of rechterkant alwaar je hem naar binnen voert.

Dan geleid je de kabel via de kabelkoker die om 1 van de kofferklep draagarmen zit, naar je achterlichtunit.

Daar meet je wat massa en +12V remlicht is en soldeer je het, of gebruik van die 3M klemmetjes oid.

Misschien kun je beter eerst kijken waar je huidige 3e remlicht kabel vandaankomt en daar de connectie met je spoilerremlicht maken.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

@®-

Citaat van: Ronbroek op 03-11-2007 22:31:05
Bij mijn T5 spoiler zijn het ik meen een stuk of 6 1 Watt lampjes, dan hoef je iniedergeval geen rekening te houden met de polariteit.

Het draadje loopt door de spoiler naar de linker of rechterkant alwaar je hem naar binnen voert.

Dan geleid je de kabel via de kabelkoker die om 1 van de kofferklep draagarmen zit, naar je achterlichtunit.

Daar meet je wat massa en +12V remlicht is en soldeer je het, of gebruik van die 3M klemmetjes oid.

Misschien kun je beter eerst kijken waar je huidige 3e remlicht kabel vandaankomt en daar de connectie met je spoilerremlicht maken.
Die zit naast je kofferbak verlichting (uit mijn hoofd aan de rechter kant). Daar zit een gat, en als je goed kijkt zie je een gele stekker zitten, dit is de voeding voor het derde remlicht. Onderbreek wel het derde remlicht die op je achterruit zit, anders krijg je gezeur bij de APK.

Ronbroek

Ah, wist ik niet, kheb de moeilijke weg gekozen  :eusa_think:  ;D

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

brammutjuh

Thanx, als het goed is ga ik er ergens in de komende weken mee aan de gang. Als er nog vragen zijn horen jullie het :)

Grtz,
Bram.
VOLVO 850 2.5 20V, DOP, 1996: PD-ZN-55
VW Kever 1/11 De Luxe Faltdach, 1959: BG-50-73

nickk.

Een maat van mij wilt ook zn spoiler monteren. Hij heeft em net laten spuiten, maar die sukkel is vergeten eerst het beugeltje te monteren die aan de zijkanten zitten. NU blijkt dat één schroefkop van zo een boutje rot is; hij heeft geen grip meer. Is het mogelijk om de spoiler alleen te plakken met die plakstrips en die beugeltjes te laten voor wat ze zijn? Anders bestaat er de kans als je lekker tekeer gaat op dat boutje dat je de lak weer molt.

@®-

Citaat van: nickk. op 14-04-2008 23:51:46
Een maat van mij wilt ook zn spoiler monteren. Hij heeft em net laten spuiten, maar die sukkel is vergeten eerst het beugeltje te monteren die aan de zijkanten zitten. NU blijkt dat één schroefkop van zo een boutje rot is; hij heeft geen grip meer. Is het mogelijk om de spoiler alleen te plakken met die plakstrips en die beugeltjes te laten voor wat ze zijn? Anders bestaat er de kans als je lekker tekeer gaat op dat boutje dat je de lak weer molt.
Ja dat zou kunnen, moet je met ruitenkit proberen. Ligt er wel aan welke spoiler hij heeft, want je moet wel een stikje houvast hebben om te lijmen. Ik zou eerder proberen om toch die klemmetjes te gebruiken, want dat zit toch wel wat steviger
Je hebt speciale tangen om zo'n tapeind uit te drukken zodat ie wel weer grip heeft, een beetje garagebedrijf heeft die tangen.

M a r c

Neem je toch gewoon een nieuw boutje  ???
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

nickk.

Moet die oude er wel eerst uit ;D

Dave

Hoe krijg je een spoiler die (standaard) vastgeplakt zit eigenlijk los? Ik krijg in de mijne geen beweging...

-D©©©L-

Citaat van: Dolf op 31-05-2008 13:05:14
Hoe krijg je een spoiler die (standaard) vastgeplakt zit eigenlijk los? Ik krijg in de mijne geen beweging...

rustig warm maken en een sterke vislijn er tussendoor trekken

Dave

Bedankt! Werkte perfect. Nu nog het plaksel eraf krijgen.

konniekip

Ik heb mijn spoiler laten spuiten, de dealer kan de montageset waarschijnlijk niet meer leveren voor mijn 850 sedan.
Ik heb hem nu besteld op volvo car parts. nl maar kost 70 euro!! Is dit de prijs die je ervoor betaalt?

Sbv

Citaat van: konniekip op 16-07-2014 22:04:37
Ik heb mijn spoiler laten spuiten, de dealer kan de montageset waarschijnlijk niet meer leveren voor mijn 850 sedan.
Ik heb hem nu besteld op volvo car parts. nl maar kost 70 euro!! Is dit de prijs die je ervoor betaalt?
er staat me bij van iets van 35 euro wat ik bij de s70 betaald heb ooit

Boeijke

Paar maandjes geleden iets van € 38,00. Ook gelijk de dubbelzijdige tape erbij besteld.