follow me home verlichting

Gestart door Roy V70R, 05-12-2006 19:55:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

mm, kleine diode er tussen zetten :-)

Bouma206

Waarom dan? En hoe zie je dat voor je dan? Ik ben niet zo technisch onderbouwd dat ik weer hoe en wat met die diodes.
Fryslân boppe!!!!

FRANQ

één richting.


maar via relais is mooier, je kan dan je bedrading niet over belasten.
anders komt er 110W (2x55w) op een draadje voor max 20w te staan.
lijkt me niet goed.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Bouma206

Ok. Hoe werkt het dan? Je zult toch wel moeten schakelen met je binnenverlichting of niet?
Fryslân boppe!!!!

FRANQ

een diode laat maar in een richting door.


maar je zal van de binnenverlichting een draad moeten aftakken. dan die aansluiten op een relais (spoelkant).
op relais komt ook + accu, - chassis en dus een draad naar de mistlampen.

"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Bouma206

Citaat van: FRANQ op 09-01-2008 11:43:55
een diode laat maar in een richting door.


maar je zal van de binnenverlichting een draad moeten aftakken. dan die aansluiten op een relais (spoelkant).
op relais komt ook + accu, - chassis en dus een draad naar de mistlampen.


Ok en heb ik niet last van mijn binnenverlichting wanneer ik de mistlampen aan zet met de schakelaar??
Fryslân boppe!!!!

FRANQ

relais geeft geen terugvoeding, want het staat compleet los van elkaar.

enige is dat het binnenlapje dimt. dus wanneer je je lampen nog een x aantal sec. wilt laten branden bij op slot doen zal je een tijdrelais moeten hebben.

als je je gelijk lampen wilt laten uitgaan als je slot dicht is dan werkt het gewoon goed.

dus knopje lock en poef lampen uit.
unlock poef lampen weer aan.

binnen verlichting gaat uit na starten, dus je lampen worden meteen weer overgenomen door de auto zelf.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Bouma206

Top. Dat is zeker een probeersel waard. Ik kan dit zeker het beste doen bij de zekeringenkast? Daar heb ik gelijk de binnenverlichtingsdraad, de mistlampdraad en kan ik gemakkelijk een plus draad vanaf de accu naar toe trekken.
Nog tips op het gebied van een relais? Ik ben daar totaal niet in thuis zoals jullie waarschijnlijk wel begrepen.
Fryslân boppe!!!!

850estatetdi

Weet iemand al of dit ook op een 850 alter 1 werkt?

thuur

Citaat van: barry26 op 03-02-2010 23:48:46
Weet iemand al of dit ook op een 850 alter 1 werkt?

Zover ik weet gebruikt de Alter I maar de helft van het lichtrelais en wordt voor het lampcontrole gedeelte een apart relais gebruikt (F).

Het zou zomaar kunnen werken, maar ik twijfel er sterk over.


Gr ;)

850estatetdi

Citaat van: thuur op 04-02-2010 00:25:27
Citaat van: barry26 op 03-02-2010 23:48:46
Weet iemand al of dit ook op een 850 alter 1 werkt?

Zover ik weet gebruikt de Alter I maar de helft van het lichtrelais en wordt voor het lampcontrole gedeelte een apart relais gebruikt (F).

Het zou zomaar kunnen werken, maar ik twijfel er sterk over.


Gr ;)

okeej bedankt voor de info ik ga toch eens kijken dan of het wil lukken :eusa_angel:

haasje

Volgens mij heeft Dirk342 het er ook inzitten, maar denk dat het in de allereerste types niet werkt.

big ben

Tijdje terug heb ik het er met Dirk over gehad, bij mijn 20v kan het niet  :-\


Citaat
Follow me home is idd een grijs 104/108 relais.  Zit er bij mij ook in en werkt perfect (ook een alter 1)


Hoi Ben, heeft te maken met het originele relais wat je er in hebt zitten.  Bij sommige type alter 1 zit / zat een relais wat niet uitwisselbaar is met de latere types relais.  Het relais wat een aparte module heeft voor storingslampje is niet uitwisselbaar met de latere types.  Zodra je eigen originele relais van oorsprong een, ik dacht, gele is, is deze uitwisselbaar met ook de grijze voor follow me home.


Ik zou het ff moeten zien Ben en je origineel relais.  Het originele is het belangrijkste, de gele, groene en grijze 104/108 uitvoeringen zijn onderling, in principe, uitwisselbaar.  Ik had het in de 1e instantie bij mij opgelost, door het groot licht te schakelen via de stadslichten, dan ging het grootlicht bij de dimverlichting erbij aan.  Maar dan krijg je foutmeldingen van een kapotte lamp op je grootlichtschakelaar en die had ik weer uitgemaakt door daar twee weerstanden mee te schakelen zodat de storingslamp uitbleef.  Uiteindelijk andere relais erin gezet en kon ik de hele zooi er weer tussen uit halen omdat het nu wel goed schakelde en opgelost was.  Maar alles valt en staat dus met je originele relais wat erin hoort. 



Grt Ben :)

UserID6342

Klopt, ik heb ook een grijs 104/108 lichtrelais erin zitten, dus met follow-me-home verlichting en werkt perfect.  En ik heb ook een alter I, maar wel eentje waarbij het kon ivm het originele lichtrelais.

djkain

heb een fmh relais overgenomen,
moet die in de plaats van de gele relais? naast de gele relais in nog plaats voor ene, dus als ik de gele er uit trek kan ik de grote grijze er in rammen?

trouwens als ik de gele uittrek valt men motor uit.  ;D  (was niet de bedoeling)