olielekkage bij peilstok

Gestart door django, 07-12-2006 00:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

blijkbaar is het je niet duidelijk.
de nippel boven de rode stip bedoeld jeroentjuh.
de aansluiting van deze buis links van de nippel zit op de turbo, het andere eind (boven) op de luchtmassameter.



django

maar zou dit dan wel het probleem kunnen zijn ????????
Drive Fast Life is Short

Ludo

dat kan, daarom moet je dit controleren en uitsluiten.


Ludo

ik lees net in je eerste post dat de carterontluchting is schoongemaakt.
is deze nippel dan ook wel zuivergemaakt?.
anders heeft het geen zin om dat opnieuw te doen, en moet je verder zoeken.




mehn

Het is sinds de carterventilatie is schoongemaakt...niets verkeerd aangesloten?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

django

ik rij nu aan naar de garage weet over een uurtje misschien meer alvast bedankt voor de onder steuning
Drive Fast Life is Short

django

hallo ben net terug alles is gecontroleerd en zuiver ook die ptc nipple. compressie was volgens mij de hoogste waarde 12 en de laagste 10 dus 2 verschil. de druk bouwt ie op bij stationair draaien maar dan komt er nog geen olie uit de vuldop maar als je een beetje gas geeft spuit meteen de olie eruit (dus de turbo word dan nog niet gebruikt) er was ook al navraag gedaan bij de dealer maar had dit ook nog nooit gehoord.

nu is het afwachting van mijn antwoord hij wil nu de motor los gaan maken en dan is binnen in gaan kijken zoals hij zegt ligt het niet meer aan de buitenkant mischien dan toch een zuigerveer gebroken ????????
Drive Fast Life is Short

ed

Je zegt dat de olie uit de vuldop spuit als je gas geeft. De nokkenas draait daar direct onder. Het is normaal dat de olie eruit spat als je gas geeft.
COmpressie van 10 is inderdaad te laag. Is er met warme motor gemeten? Erg belangrijk, anders kloppen de waardes niet.
Was het 1 cilinder die 10 bar gaf, of meerdere?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

django

de olie komt uit de peilstok maar bij de vulopening bouwt ie druk op en ja er was 1 cylinder die 10 bar gaf ik weet alleen niet of dat met warme motor of koude motor is gemeten de rest van de cylinders lagen rond de 12 bar
Drive Fast Life is Short

Jeroentjuh

Ook al cilinderlektest gedaan?

django

de lektest is niet gedaan ik dacht mischien dat er een oliekanaal doorslaat naar de cilinder maar dan moet ie blauw roken uit de uitlaat dat doet ie niet

wie weet wat de compressiedruk moet zijn van deze auto ????
Drive Fast Life is Short

Ludo

volgens Vadis tussen 13 en 15 bar.

django

dan is ie ook aan de lage kant want 12.5 bar was de hoogst gemeten bedankt voor het opzoeken gr jerry
Drive Fast Life is Short

Johann

Citaat van: Ludo op 09-12-2006 13:50:22
volgens Vadis tussen 13 en 15 bar.

Tussen 11 en 13 voor een turbo..  ;)

django

ja dit is wel een turbo model dus de druk is nog niet zo slecht
Drive Fast Life is Short