olielekkage bij peilstok

Gestart door django, 07-12-2006 00:34:21

Vorige topic - Volgende topic

django

waarschijnlijk een bekende titel maar ik begin langzaam toch buikpijn te krijgen. mijn s70 2.5T staat momenteel in de garage
ze hebben een grote beurt gedaan en carterontl. schoongemaakt en een nieuwe olieafscheider geplaatst monteur ging proef rijden blaast ie er weer olie uit is er iemand die weet wat er aan de hand is ??? ik zat te denken aan mijn zuigerveren maar
hij heeft pas 180 000km gelopen please help
Drive Fast Life is Short

Eugene

Als dat het geval is, dan is er veel carterdruk. Zoals je al aangeeft de zuigerveren misschien. 180k is niet veel km's maar als ie al die 180k misbruikt is dan kan het best zo zijn.

Ik weet niet in hoeverre dit voorkomt wanneer iets van de carterontluchting verkeerd gemonteerd wordt?

If it's not blown, it sucks...

django

Bij mijn volvo s70T is de carterontl schoongemaakt en de olie afscheider vervangen. bij de proefrit lekte hij nog steeds.
inmiddels is de motor doorgemeten en daar was niks geks mee aan de hand. ??? ???
Wie heeft er nog wat ideeen en kan mij helpen ???

De monteur weet het ook niet meer

Gr django
Drive Fast Life is Short

django

de compressie was goed hij lekt als de turbo aangesproken word
kan dat iets zijn dat de turbo dan druk opbouwt in de carter ?????
Drive Fast Life is Short

mehn

Citaat van: django op 07-12-2006 18:53:26
de compressie was goed hij lekt als de turbo aangesproken word
kan dat iets zijn dat de turbo dan druk opbouwt in de carter ?????

De turbo wordt gesmeerd door de motorolie. Als er een lek in de turbo zou zitten zou het zomaar kunnen dat de druk van de turbo in het oliesysteem terecht komt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

scania164

Dat lijkt me wel heel erg sterk .
Denk eerder dat er een gebroken zuigerveer kan zijn of iets in die geest.......

django

maar als ik een gebroken zuigerveer zou hebben moet de compressie meting dit toch laten zien en deze was oke
ik moet er morgen gaan praten wat we ermee doen de garagehouder weet het ook niet meer en deze doet alleen maar volvo's heeft dit ook nooit meegemaakt.
Drive Fast Life is Short

Jeroentjuh

Meet de carterdruk eens en doe ff een cilinderlektest.... Waar lekt die precies dan?

django

aan de voorkant onder op het blok de peilstok is ook nat (daar perst ie de olie dan uit) en als je de vuldop opent hoor je dat ie druk opbouwt psspss.

Drive Fast Life is Short

django

als ie stationair loopt is er niks aan de hand spreek je te turbo aan bouwt ie druk op ??
Drive Fast Life is Short

Jeroentjuh

Citaat van: django op 07-12-2006 23:12:48
als ie stationair loopt is er niks aan de hand spreek je te turbo aan bouwt ie druk op ??

Zit de aansluiting (PTC nipple) van de carterventilatie op de aanzuigbuis van de turbo niet verstopt(of defect)

django

dat is een puntje omdat morgen na te vragen ik morgen naar de garagehouder dan zie ik mijn lekende trots staan ik heb er gewoon buikpijn van

kei bedankt voor de tip en voor het meedenken
Drive Fast Life is Short

django

als die verstopt zou zitten bouwt ie dan ook druk op ????
Drive Fast Life is Short

Jeroentjuh

Citaat van: django op 07-12-2006 23:26:42
als die verstopt zou zitten bouwt ie dan ook druk op ????

Ja....

django

dan hoop ik dat dat het probleem is

nogmaals bedankt voor je reaktie morgen kan ik waarschijnlijk weer iets meer zeggen word vervolgt

gr jerry
Drive Fast Life is Short