olielekkage bij peilstok

Gestart door django, 07-12-2006 00:34:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Racingbrick

er mag ook nog onderling verschil zijn tussen de cilinders, hoeveel weet ik niet meer.

thuur

Het mag best aan de lage kant zijn, het is veel belangrijker dat de waardes dicht bij elkaar liggen.

Citaat van: Vadis
Normale waarden B5204/5252/5254     1,3-1,5 MPa
Normale waarde B5234T     1,1-1,3 MPa

Opmerking! Motor op bedrijfstemperatuur, wijd open gasklep ;D en startmotor draaiend met 4,2 - 5,0 omw/sec (250 - 300 omw/min).

(1 Mpa = 10 bar)


Gr ;)

Ludo

Citaat van: Johann op 10-12-2006 10:09:42
Citaat van: Ludo op 09-12-2006 13:50:22
volgens Vadis tussen 13 en 15 bar.

Tussen 11 en 13 voor een turbo..  ;)

oeps.

maar is de compressie voor een B5254T gelijk als bij de 5234T.  ???

Johann

B5254T heeft iets hogere compressie verhouding, 9:1. Waarde zal dan misschien 11.5 tot 13.5 zijn..

De oudere NA's zijn 10.7 of 10.5:1 en de nieuwere 10.3:1. Onderling zit daar dus ook een paar bar verschil in.

thuur

Citaat van: Johann op 10-12-2006 12:17:41
B5254T heeft iets hogere compressie verhouding, 9:1. Waarde zal dan misschien 11.5 tot 13.5 zijn..

De oudere NA's zijn 10.7 of 10.5:1 en de nieuwere 10.3:1. Onderling zit daar dus ook een paar bar verschil in.

In Vadis vond ik 9:1 voor de 5254T uit '98.


Gr ;)

M a r c

Citaat van: django op 08-12-2006 11:58:31
de olie komt uit de peilstok maar bij de vulopening bouwt ie druk op en ja er was 1 cylinder die 10 bar gaf ik weet alleen niet of dat met warme motor of koude motor is gemeten de rest van de cylinders lagen rond de 12 bar

gemeten met een metalen koppelstuk of met een slang tussen motor en de compressiemeter?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ludo

maakt dat veel uit dan?.


Jeroentjuh

Citaat van: Ludo op 10-12-2006 12:29:47
maakt dat veel uit dan?.



Metalen koppelstuk zal nauwkeuriger zijn omdat het niet uitzet....

Ludo

ah okee, dat is duidelijk.


django

nu heb ik elders op een site gelezen (problemcar) dat bij een V70 de oliepomp het overdrukventiel bleef hangen met als gevolg dat ie de krukaskeerring eruit drukte dit zou bij bepaalde modellen meer voor komen zou dit bij mij ook het probleem kunnen zijn ???? dat de zuigers slecht zijn lees je niet zoveel bij die volvo's
Drive Fast Life is Short

django

de volvo vandaag al 14 dagen kwijt ze hebben er nog niks aan gedaan (geen tijd) zeggen ze heb nu voor niks een leen auto en jawel hoor geen kleintje maar gewoon een nette 850 dus kan nu weer volvo rijden wellis waar geen turbo maar je moet iets als ik nieuws heb hou ik jullie op de hoogte
gr jerry
Drive Fast Life is Short

django

hallo luitjes, na vijf weken in spanning  ??? belde ze vanmiddag op dat ze het gevonden hadden ze hadden het carter los getrokken en ja hoor toch nog een slang van de carteronluchting helelmaal dicht geslipt dus lang verhaal kort te maken was het toch nog de carteronluchting ik kan hem morgen weer gaan halen en blij dat ik ben eindelijk mijn auto weer terug ik wil jullie alle bedanken voor de reaktie's en het medeleven dat ik kreeg doet dan toch goed als je in de put zit groetjes Jerry
Drive Fast Life is Short