Dashboardkastje gaat niet meer open...

Gestart door denkweb, 07-12-2002 21:54:54

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

stevig spul die volvo's, bij mij kwam uiteindelijk met grof geweld alleen het beugeltje los  :eusa_wall:

heb nu het hele kastje maar gedemonteerd en even op zoek naar wat vervangende onderdelen  :eusa_whistle:

Lampje

Webster heeft laatst met succes ingebroken in mijn kastje.

Binnen twee uur, zonder noemenswaardige schade, alles weer gangbaar en de boel werkte weer :eusa_clap:

V70geRwin

Citaat van: spekkie99 op 27-05-2009 14:52:46
stevig spul die volvo's, bij mij kwam uiteindelijk met grof geweld alleen het beugeltje los  :eusa_wall:

heb nu het hele kastje maar gedemonteerd en even op zoek naar wat vervangende onderdelen  :eusa_whistle:

Met nijvere huisvlijt er een boutje in gezet.

;D

Overigens logisch dat hij een keer afbreekt, de brug overbrugt niet het gehele gedeelte en ligt niet aan tegen de overkant. Daardoor komt alle kracht op het palletje ipv op de brug die de beugel van het klepje tegen moet houden. en het scheelt niet een beetje, nee heel veel. Kon het helaas niet modden omdat het huis te weinig vlees heeft en omdat er dan vermoedelijk niet genoeg slag overblijft om het palletje vrij te geven. Valt bij mij onder de categorie ontwerpfout  :eusa_wall:

choqie1

Laatst dus ook gehad, en met de tips in dit onderwerp dus prima opgelost, echter 1 kleine aanvulling:

Maak met een stanleymesje een heel klein sneetje in de bekleding van de klep, als je dan gaat boren, in het sneetje, (2mm boor is voldoende) kun je na de tijd met een druppel seconde lijm de snee weer plakken.

Je ziet er na de tijd niets mee van  ;D

jopie850

Net als nieuwe lid van de dashboardclub aangemeld.

met veel geweld mijn autopapieren en nog uitgehaald, jezus wat is volvo degelijk.
vanmiddag maar een de boor erbij halen voor de rest van de spulletjes

groetjes Joop

elianmars

Citaat van: jopie850 op 28-11-2009 07:09:56
Net als nieuwe lid van de dashboardclub aangemeld.

met veel geweld mijn autopapieren en nog uitgehaald, jezus wat is volvo degelijk.
vanmiddag maar een de boor erbij halen voor de rest van de spulletjes

groetjes Joop

Niet met een boor doen joh. Het kastje is zonder schade te openen. Je moet er alleen even de moeite voor nemen, zoals in dit topic te lezen is.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,16410.msg325663.html#msg325663

elianmars

Citaat van: reneetje op 23-12-2008 18:20:52
Waarschijnlijk gebruiken jullie  de  verkeerde sleutel.

Volvo levert er  een sleutel bij die niet op het dashboard kastje past , maar wel op de deuren en het contactslot.
Dit is voor als men de auto uitleent aan derden die niets in het kastje te zoeken hebben.... :-\

De andere sleutels passen op alles.  :D

Klopt inderdaad. De andere sleutel past wel op het slot van het dashboardkastje. Ook op het slot van één van de luiken van de bagageruimte.

Superskunkie

Ben gisteren naar de sloop gereden, en heb even het beugeltje van het dashboardkastje geschroefd.
Als ik even tijd heb ga ik voor de methode, oude beugeltje doorzagen en nieuwe monteren  8)
Tonnie

elianmars

Citaat van: foeksiefoeks op 21-01-2010 09:50:21
Ben gisteren naar de sloop gereden, en heb even het beugeltje van het dashboardkastje geschroefd.
Als ik even tijd heb ga ik voor de methode, oude beugeltje doorzagen en nieuwe monteren  8)

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het slotje weer in orde maakt. Anders kun je je nieuwe beugeltje ook weer gaan doorzagen  ;D

Superskunkie

:eusa_whistle: is idd wel m'n bedoeling, soms wil ik wel eens wat dromerig zijn idd...  ;D
Citaat van: elianmars op 21-01-2010 09:52:52
Citaat van: foeksiefoeks op 21-01-2010 09:50:21
Als ik even tijd heb ga ik voor de methode, oude beugeltje doorzagen en nieuwe monteren  8)

Je moet natuurlijk wel zorgen dat je het slotje weer in orde maakt. Anders kun je je nieuwe beugeltje ook weer gaan doorzagen  ;D
Tonnie

Superskunkie

wat een *7&@##^%@ klusje zeg  :P
Kastje had ik binnen 5 minuten open zonder gaatje, maar dat verdomde veertje van het slotje... :eusa_wall:
Ik snapte de werking niet van het veertje, kwam er naar eeen tijdje achter dat ie dient tegen het klapperen van het slotje denk ik  :)

Had btw gewoon de schoeven van het beugeltje los geschroeft  ;D, kun je makkelijk bij namelijk.
Daarna heb je genoeg ruimte op met een verbogen paperclip het lipje van het slotje open te klikken  8)
Zoals ik al zei, niet meer als 5 min werk ;)
Zonder gaatje
Tonnie

cas

nou begrijp ik waarom er een gat in mijn dashboard kastje zit op die plek.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

gewoon peter

Ja hoor ook ik de pineut. Na wat duw en trekwerk toch maar besloten gaatje te boren. Even pielen (naar wat?) maar plotseling sprong hij open. 2 Deksels los schroeven van elkaar en het mechanisme losgeschroefd. Gaatje van 3 mm, dowelpin (of spanstift) er in getikt, beetje smeren hier en daar, slagveer (tegen het rammelen) terug en de hele boel weer monteren. Een ieder met een zinvolle bijdrage aan dit topic, hartstikke bedankt. gr. peter

Jur

Slechte week zeg. Dashboard kastje niet meer open EN spontaan uitvallen (brandstofpomp relais met kuren).
Nou ja het is hem vergeven na circa 570dkm zonder veel problemen.  ;)

Superskunkie

dan heb ik nog maar 285 te gaan dus, zit precies op de helft .. :)
Citaat van: Jur op 10-05-2010 16:31:10
Slechte week zeg. Dashboard kastje niet meer open EN spontaan uitvallen (brandstofpomp relais met kuren).
Nou ja het is hem vergeven na circa 570dkm zonder veel problemen.  ;)
Tonnie