Help!

Gestart door Claudia, 18-12-2006 23:06:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Claudia

Hij zoekt nu naar een accu...eh...meter/oplader.

Heb Ludo' s link net bekeken....als je hem dan reset (als dat al kan in dit geval)....is het dan ' over' ?

Yesss, Thuur...120 Ampere 8) (maar of ik daar nu iets aan heb? :-\)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Rick.

Citaat van: pwassink op 18-12-2006 23:38:05
Klemspanning vd accu < 10 volt ? cel stuk kan ook met relatief nieuwe accu .. ?


Maar dan houdt ie er normaal onder het rijden niet mee op. Als de Dynamo niet genoeg meer levert wel.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

thuur

Nou omdat je pas een nieuwe dynamo hebt denk ik in die richting. Kan zijn wat Peter zei dat de laadspanning te hoog was en je accu is overleden (of een cel dan), of juist te laag..


Gr :-\

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:42:35
Nou omdat je pas een nieuwe dynamo hebt denk ik in die richting. Kan zijn wat Peter zei dat de laadspanning te hoog was en je accu is overleden (of een cel dan), of juist te laag..


Gr :-\

En die stoeverwarming die aan werdt gezet was de druppel, vebruikt best veel stroom.....

Ludo

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:39:34
Heb Ludo' s link net bekeken....als je hem dan reset (als dat al kan in dit geval)....is het dan ' over' ?

nee, een reset veranderd niets aan de accuspanning.

Claudia

Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!

Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

thuur

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Wel meten he als ie klaar is. Moet iets boven 12 Volt zijn. Rond de 10 Volt=accu overleden :'(
(en dan meteen terug naar de dynamo-boer!)

Hoe oud is de accu eigenlijk?


Gr :(

Rick.

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Heb je al geprobeerd de auto te starten met een andere accu cq. auto met startkabels?
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Claudia

Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:49:08
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Wel meten he als ie klaar is. Moet iets boven 12 Volt zijn. Rond de 10 Volt=accu overleden :'(
(en dan meteen terug naar de dynamo-boer!)

Hoe oud is de accu eigenlijk?


Gr :(


IK heb de auto sinds jan' 2003.....en daarna geen nieuwe accu ingezet....geen idee dus hoe oud ie is.
Maar wat kan de dynamo-boer er dan aan doen?
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Claudia

Citaat van: Rick. op 18-12-2006 23:50:42
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Heb je al geprobeerd de auto te starten met een andere accu cq. auto met startkabels?

Nee, nog niet.
Geloof niet dat de buurt dat op prijs stelt, nu nog ;D
Morgen werk aan de winkel dus! :-\
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

pwassink

met een niet draaiende motor

accu mag na laden ca 13,8 volt afgeven, warm (ook van het laden wordt tie dat) kan t ietsje meer zijn

zit tie er beduidend onder zegmaar groter of gelijk aan 10 volt dan mis je idd een accucel

start het beest weer dan nog een keer meten,

met een beetje toeren moet de accu een klemspanning hebben van een dikke 14 volt
(dit mag stationair wat minder zijn)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Rick.

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:53:20
Citaat van: Rick. op 18-12-2006 23:50:42
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Heb je al geprobeerd de auto te starten met een andere accu cq. auto met startkabels?

Nee, nog niet.
Geloof niet dat de buurt dat op prijs stelt, nu nog ;D
Morgen werk aan de winkel dus! :-\

Niet? Flauwe buurt heb jij ;)

morgen proberen over te starten en als ie loopt laadspanning meten +/- 13,5V veel hoger of lager betekend een defecte dynamo. Door een te hoge spanning kan ook je accu kapot zijn gegaan. Is de laadspanning goed dan zou je de accu moeten controleren.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

thuur

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:52:17
Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:49:08
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!



Wel meten he als ie klaar is. Moet iets boven 12 Volt zijn. Rond de 10 Volt=accu overleden :'(
(en dan meteen terug naar de dynamo-boer!)

Hoe oud is de accu eigenlijk?


Gr :(


IK heb de auto sinds jan' 2003.....en daarna geen nieuwe accu ingezet....geen idee dus hoe oud ie is.
Maar wat kan de dynamo-boer er dan aan doen?

Nou een verkeerde laadspanning van de dynamo kan je accu om zeep helpen, en aangezien je net een nieuwe dynamo hebt......


Gr ;)

-D©©©L-

#43
Dit klinkt erg als wat monique afgelopen donderdag weer had. Vanuit gewoon lopen ineens stil en niet meer aan de gang te krijgen. Alsof de accu leeg was maar wel radio en CV.
Ik heb het opgelost door een nieuwe poolklem te monteren, en er een volle accu in te zetten (laden kan natuurlijk ook) bij een 850 loopt nl. alles via accu polen. Starten met kabels is dan niet echt wat je wilt doen, de laadstoom kan dan zorgen dat de inmiddels afgekoelde polen echt 120 ampere mogen gaan doen en dus weer knalwarm worden. Houd dit in de gaten, dit is hèt symptoom van slechte poolklemmen. (en helaas een oorzaak van motorruimte branden, sorry)
Kijk de isolatie van alle kabels op de accupolen even goed na op sporen van oververhitting (ja, ook onder de krimpkous !) . Dit kan ook de problemen met de laadspanning verklaren.

Ik mocht ook nog wat kabel werk vervangen welke toch te warm geweest waren, maar dat is niet altijd het geval.

Ludo

Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:57:52
Nou een verkeerde laadspanning van de dynamo kan je accu om zeep helpen, en aangezien je net een nieuwe dynamo hebt......

een verkeerde dynamo?.
100A i.p.v. 80A ?.