Help!

Gestart door Claudia, 18-12-2006 23:06:12

Vorige topic - Volgende topic

Rick.

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:53:20
Citaat van: Rick. op 18-12-2006 23:50:42
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!

Heb je al geprobeerd de auto te starten met een andere accu cq. auto met startkabels?

Nee, nog niet.
Geloof niet dat de buurt dat op prijs stelt, nu nog ;D
Morgen werk aan de winkel dus! :-\

Niet? Flauwe buurt heb jij ;)

morgen proberen over te starten en als ie loopt laadspanning meten +/- 13,5V veel hoger of lager betekend een defecte dynamo. Door een te hoge spanning kan ook je accu kapot zijn gegaan. Is de laadspanning goed dan zou je de accu moeten controleren.
Don't waste your time always searching for those wasted years.

thuur

Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:52:17
Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:49:08
Citaat van: Claudia op 18-12-2006 23:47:01
Accu nu aan de lader....

Mag ik tussendoor even opmerken hoe geweldig jullie zijn? :-*
Dank voor het meedenken!

Wel meten he als ie klaar is. Moet iets boven 12 Volt zijn. Rond de 10 Volt=accu overleden :'(
(en dan meteen terug naar de dynamo-boer!)

Hoe oud is de accu eigenlijk?

Gr :(

IK heb de auto sinds jan' 2003.....en daarna geen nieuwe accu ingezet....geen idee dus hoe oud ie is.
Maar wat kan de dynamo-boer er dan aan doen?

Nou een verkeerde laadspanning van de dynamo kan je accu om zeep helpen, en aangezien je net een nieuwe dynamo hebt......

Gr ;)

-D©©©L-

Dit klinkt erg als wat monique afgelopen donderdag weer had. Vanuit gewoon lopen ineens stil en niet meer aan de gang te krijgen. Alsof de accu leeg was maar wel radio en CV.
Ik heb het opgelost door een nieuwe poolklem te monteren, en er een volle accu in te zetten (laden kan natuurlijk ook) bij een 850 loopt nl. alles via accu polen. Starten met kabels is dan niet echt wat je wilt doen, de laadstoom kan dan zorgen dat de inmiddels afgekoelde polen echt 120 ampere mogen gaan doen en dus weer knalwarm worden. Houd dit in de gaten, dit is hèt symptoom van slechte poolklemmen. (en helaas een oorzaak van motorruimte branden, sorry)
Kijk de isolatie van alle kabels op de accupolen even goed na op sporen van oververhitting (ja, ook onder de krimpkous !) . Dit kan ook de problemen met de laadspanning verklaren.

Ik mocht ook nog wat kabel werk vervangen welke toch te warm geweest waren, maar dat is niet altijd het geval.

Ludo

Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:57:52
Nou een verkeerde laadspanning van de dynamo kan je accu om zeep helpen, en aangezien je net een nieuwe dynamo hebt......

een verkeerde dynamo?.
100A i.p.v. 80A ?.

reneetje

Een accu die ruim 4 jaar oud is kan maar zo "op" zijn, maar dat de motor daardoor uitvalt tijdens het rijden, heb ik nog nooit meegemaakt.

Zal toch wel iets richting de laadstroom wezen.

iig sucses verder..

Rene

Ps. Van welk merk zijn eigenlijk de orginele volvo accu's, die hebben iig een zeer lange levensduur.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

-D©©©L-

Citaat van: Claudia op 19-12-2006 00:03:09
Citaat van: Ludo op 19-12-2006 00:01:58
Citaat van: thuur op 18-12-2006 23:57:52

een verkeerde dynamo?.
100A i.p.v. 80A ?.

Nee.....120A

Dat is niet van invloed op de laadspanning ! Zie de polen eerst maar eens na.

Rick.

Citaat van: reneetje op 19-12-2006 00:02:21
Een accu die ruim 4 jaar oud is kan maar zo "op" zijn, maar dat de motor daardoor uitvalt tijdens het rijden, heb ik nog nooit meegemaakt.

Zal toch wel iets richting de laadstroom wezen.

iig sucses verder..

Rene

Ps. Van welk merk zijn eigenlijk de orginele volvo accu's, die hebben iig een zeer lange levensduur.

Varta.

pwassink

Citaat van: reneetje op 19-12-2006 00:02:21

Wat dacht je van Varta

en een te grote dynamo is geen reden tot paniek ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

breakman

hoop dat ie morge terug rijdt nu te zat om op te lossen  ;) :P zo gaat dat biij studenten

Johann

Ga eens starten met de voltmeter er op. Kijk even of ie niet inkakt.
Vaak is vlak na het laden de spanning wel goed, ook met een kapotte accu, maar kan ie de spanning niet vasthouden.
Accuklemmen had je al los gehad en een er opnieuw goed op gezet?

Johann

Citaat van: Claudia op 19-12-2006 09:35:51
Citaat van: Johann op 19-12-2006 09:28:39

Accuklemmen had je al los gehad en een er opnieuw goed op gezet?

Ja...

Maar als de auto niet start met startkabels, dan is dus heel zeker de accu stuk...toch?

Gaat ie wel rond met starten en pakt ie niet aan of doet ie alleem maar "klik" als je gaat starten?

-D©©©L-

Citaat van: Claudia op 19-12-2006 09:22:50
Nou...accu hele nacht aan de lader leverde 13,8v op......maar hij startte niet.
Startkabels......ook niet.

En nu? :-\

Gaat de verlichting wel uit ?
Hoor de de startmotor een keer "KLIK" doen ?

Citaat van: Claudia op 19-12-2006 09:37:30
Hij gaat wel een soort van rond..
Bedoel je dat hij heel langzaam gaat ?

thuur

Start een 850 met een defecte dynamo?

Uit ervaring weet ik dat niet alle auto's dat doen :-\

Gr :)

Johann

Citaat van: thuur op 19-12-2006 09:38:50
Start een 850 met een defecte dynamo?

Uit ervaring weet ik dat niet alle auto's dat doen :-\

Gr :)

Als de accu pep heeft start ie wel. Tenminste, mijn 850 deed dat wel. Probleem was dat als iets vermogen trok tijdens het rijden dat de motor dan doodleuk stil viel.. Je weet wel, raampje dicht in de aanslag en de motor gaat uit.. ::)  ;D

Gaat de motor langzaam rond dan heeft de accu geen pep meer (Start capaciteit). Maar dit kan ook aan corrosie tussen de klemmen liggen.

Rick.

Dus met starten is alles normaal, maar de motor slaat niet aan?