Koplampen blijven uit, opgelost.....

Gestart door Racingbrick, 27-12-2006 09:08:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Racingbrick

Wil ik hedenochtend eens de roffel pakken om naar het werk te gaan, doet alleen mijn stadslicht het nog.
Het oranje ( defecte lampjes) lichtje ging keuring aan, mijn licht schakelaar staat altijd op aan, ( niet dat dat uitmaakt) :(

Beide koplampen te gelijk uit kan geen toeval zijn, welk relais moet ik naar gaan kijken? en welke zekering?

ik heb de draad gelezen van de koplampen, maar ik wil eerst het relais gaan verdenken en mogelijk de zekering...

:-X

thuur

104/108. Ff op tikken.

Anders de lichtschakelaar een paar keer op en neer halen, zeker als deze altijd in dezelfde stand staat.


Gr ;)

Racingbrick

Even de voortgang van dit probleem.
Relais er uit gehaald, open gemaakt en de contactpunten een beetje opgeschuurd.
Dat was het probleem trouwens niet, het relais krijgt ( inwendig) geen aansturing, dat zal ben ik bijna zeker in de eletronica binnen het relais liggen.
E
Het is een dubbel relais, vrij gecompliceerd, barst van de Ic's en diodes.
Dus ik heb een zoektocht gehouden, er zijn 2 verschillende varianten, de pootbezetting van 91-93 modellen zijn anders, dus kan je die niet gebruiken..
Dealer gevraagd, een nieuwe kost iets van 46 euro excl btw, nou dan maar een nieuwe besteld, Hooftman geeft 15% korting aan clubleden, dus dat ik ook weer meegenomen....

Even voor de goede orde, ik heb een overbrugging gemaakt als noodoplossing, en 2 poten doorverbonden, je hebt dan wel dimlicht onafhankelijk van contact aan of uit, als noodmiddel kan je dat doen, maar ik hou er niet zo van om met een open relaiskast in dit natte weer rond te rijden.


wordt vervolgt.....

Racingbrick

Het relais is vervangen, en de koplampen blijven uit.
Nu zijn er nog 2 mogelijkheden,
- lichtschakelaar
- contactslot

De wagen heeft slechts 170000 gelopen, dus ik denk dat de lichtschakelaar het meest verdacht is.

Ik wil dat ding er uit gaan halen en doorverbinden dat ik altijd dimlicht heb ( zoals ik dat al had)
Iemand een tip of dat uberhaupt kan? of is vervangen beter?
een en ander komt me zeer slecht uit, want ik moet morgen naar Duitsland....!
in het ergste geval zal ik de relaisvoet doorverbinden onder de motorkap, maar dat is geen fijne oplossing. het licht blijft dan altijd aanstaan ook met contact uit, tevens rij ik liever niet met die relaisbak open in de regen....

wie kan me een goeie tip geven, de dealer heeft de lichtschakelaar niet in voorraad.....
het gaat om een modeljaar 1995 T5.

speedyT5

Misschien een stomme opmerking, maar heb je echt al gekeken of de lampjes zelf niet defect zijn?
Je zal niet de eerste zijn waarbij de lampjes tegelijk kapot gaan,en uit je verhaal blijkt mij dat je die nog niet gecontroleerd hebt, alleen de conclusie dat het te toevallig zou zijn dat ze allebei tegelijk kapot gaan.

het is maar een idee
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

elianmars

Citaat van: speedyT5 op 29-12-2006 10:30:52
Misschien een stomme opmerking, maar heb je echt al gekeken of de lampjes zelf niet defect zijn?
Je zal niet de eerste zijn waarbij de lampjes tegelijk kapot gaan,en uit je verhaal blijkt mij dat je die nog niet gecontroleerd hebt, alleen de conclusie dat het te toevallig zou zijn dat ze allebei tegelijk kapot gaan.

het is maar een idee


Citaat van: Racingbrick op 28-12-2006 10:43:55

Even voor de goede orde, ik heb een overbrugging gemaakt als noodoplossing, en 2 poten doorverbonden, je hebt dan wel dimlicht onafhankelijk van contact aan of uit,



;)

Estate 2.3 Turbo

Bij het vervangen van de daschboardverlichting van die schakelaar vielen er bij mij twee plaatsjes met een kartelrandje uit (bruin en zwart) deze moet je in de juiste stand zetten.
Ik krijg ze niet meer precies terug.
Zo heb ik wel stads en dimlicht maar geen daschboard verlichting...
Affijn van alles geprobeerd en nu heb ik ze zo ver dat alles werkt alleen blijft het licht nog steeds branden als het contact (en de sleutel)  uit zijn.
Een heel gedoe dus...
Weet iemand hoe ze precies moeten staan t.o.v elkaar?

Racingbrick

Mensen,jullie mogen me uitlachen tot jullie op de grond vallen.
Ik heb gewoon het meest idiote en domste streek van mijzelf meegemaakt uit mijn leven....

Nieuw relais werkte dus niet, het oude zag er trouwens nieuw uit van binnen...
Ik op mn daglichtjes voorzichtig naar Elianmars gereden, hij bood aan zijn licht schakelaar te proberen.
Hup, even omgezet, en nog geen licht, mijn schakelaar in zijn auto deed het wel...
sjips, wat nu, weer het noodlot tarten door met 2 gloeiende spijkers aan naar huis te rijden...

Elianmars zei, heb je de lampjes al bekeken? voordat je de stuurkolom gaat demonteren?
Eh, neen, tuurlijk niet, vanochtend was er nog een slimmerik die deze tip ook gaf...
ja lekker slim... tuurlijk werken de H1 lampjes...ik was er immers mee thuis gekomen, nix aan de hand, volgende dag waren ze allebij dood?

Toen toch maar de lampjes er uit gehaald.... en.....???
:eusa_sick: :eusa_sick: :eusa_sick:

Allebij waren ze kapot, eentje 2mnd oud en de andere 8 maanden oud of zo... :-X :-X.

De moraal van het verhaal, hoe onwaarschijnlijk ook, sluit niets uit, en begin altijd met het goedkoopste onderdeel te bekijken.

Toen effe snel 2 lampjes bij de pomp gehaald, en...... er was licht..... :-X :-X :-X

Ik heb lang geaarzeld of ik mijzelf even lekker voor lul ging zetten, nou bij deze dus..
:-X :-X :-X

Nu Kunnen jullie ook eens lachen....



daytonawim

tja, wees blij dat je geen Golf IV hebt, daar wil je de lampjes niet eens zelf vervangen. :eusa_wall:

bij de volvo kan je er nog normaal bij, vorige week van de S70 vervangen nadat het ook donker was geworden

maar wees blij met alle hulp en we zullen je niet uitlachen hoor :eusa_hand: :eusa_hand:

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

MUKKES


thuur


Johann

Heb je je achterlichten nog nagekeken..??  :eusa_think:

haRtV70R

 :eusa_doh: :eusa_doh:  ;D ;D Wees gerust, heb dit wel eens meer meegemaakt bij een ex collega van me toen ik nog monteur was.. Die was ook al een paar uur op zoek naar de storing.. :eusa_shifty: :eusa_shifty:
[move][/move]

Racingbrick

Citaat van: Johann op 29-12-2006 21:31:08
Heb je je achterlichten nog nagekeken..??  :eusa_think:

Man ik heb alles nagekeken, zelfs het koffiezetapparaat in de keuken..... :(

fearless

Citaat van: thuur op 29-12-2006 21:30:43
Ik vind het geweldig :eusa_clap:


Gr ;D

En anders ik wel.  ;D

Mooi dat het alsnog opgelost is.  ;)  Volgens mij had ik gewoon stiekem het hele topic laten verwijderen.  :eusa_shifty:  ;)