....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

Thys

Citaat van: Vertigo op 11-12-2008 21:25:02
Citaat van: thyzerrr op 11-12-2008 21:23:25
Van de oprijbokken afrijden terwijl er nog een assteun onder staat is ook niet ideaal :eusa_whistle:

;D ;D ;D

Sorry, zie het al helemaal voor me!

Viel heel erg mee hoor; steuntje viel om met een tik, toen maar even uitgestapt en het ding weggehaald, geen centje pijn. Wel een goede les :)

Snellebaksteen

Citaat van: razorx op 11-12-2008 22:40:32
Fouten maken is nuttig, anders leer je niet en wordt je ohh zo arrogant.

Arrogant? Wat is dat? Dat woord heb ik denk ik gemist toen nog aan het leren was....:)
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Turbo-Geek

In mei, dit jaar.

Vol goede moed de distributieriem, waterpomp en wat Dies meer zei willen vervangen.

Bij het op tijd zetten en checken wat onsubtiel de krukas rondgedraaid terwijl de riem niet (meer) op spanning stond.
Resultaat: 9 klepper. Duur grapje.

Ik was niet trots.
Toch zal ik het de volgende keer weer doen, ehh, maar wel anders.
Fouten maken is nuttig, anders leer je niet en word je ohh zo arrogant.

Precies !  Zij die geen fouten maken, maken meestal Niks !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

razorx

Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2008 22:53:55

Arrogant? Wat is dat? Dat woord heb ik denk ik gemist toen nog aan het leren was....:)
Heel gezond. Een goede dosis zelfspot maakt de dagelijkse tredgang naar de roffel veel dragelijker.
;D

heutink

;D
een jaar of 10 geleden........had ik nog een 240 , startmotor deed het niet altijd, hamer in de auto, af en toe een klap erop geven, en hij deed het weer. Op het laatst toch maar besloten om de startmotor eruit te halen voor onderzoek...........
in het donker lekker sleutelen, en....uiteindelijk de dynamo eruit gehaald.. foutje ;D
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Freakybaby

Citaat van: Snellebaksteen op 11-12-2008 22:53:55

Je bent nooit te oud om te leren...
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Eugene

Heb een keer bij de dealer een carterpan van een V40 moeten wisselen, liep tegen 5 uur aan en de klant wou de auto terug, dus een beetje een haastklus. Mooi de nieuwe pan eronder gehangen, olie bijgevuld en de brug laten zakken.

Auto gestart en wachten tot het oliedruk lampje uit ging, en dat gebeurde maar niet. Na een paar seconden maar de auto uitgezet en de brug omhoog..... Lag 5 liter olie onder de auto.

Was even vergeten de afdopplaat om te zetten van de oude carterpan (hier zit bij de 850's de oliekoeler aansluiting op), dus daar heeft de oliepomp alle verse olie mooi even eruit gegooid....

Ben nog een uur bezig geweest met opruimen

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Eigen stukje ervaring..

Bougies vervangen, en tegelijk de achteruitrijlampschakelaardinges op de bak vervangen. Dus de luchtfilterbak eruit gehaald.

Nieuwe bougies erin, kabels erop, deksel erop, luchtfilterbak weer terug. Met geen mogelijkheid te starten.

Bougies eruit en er weer in, kabels goed aangesloten alles op de verdeler nagekeken... Nog altijd niks daar.

Natuurlijk had ik bij het verwijderen van de luchtfilterbak ook de bobine kant vd kabel eraf gehaald. En daar had ik niet naar gekeken.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Marc O.

Eigenlijk een gecombineerde fout van de autospuiter en mijzelf:

Auto opgehaald bij deze autospuiter (kras in portier LV laten herstellen) en op de terugweg een paar liter benzine willen tanken. Blijkt het tankklepje niet open te willen gaan. Kon me herinneren dat dit vaker voorkomt bij onze Volvo's, dus ik ben thuis meteen driftig aan de slag gegaan om bij de servomotor te komen die het tanklepje ontgrendelt. Dat ding losgehaald, stekker schoongemaakt, beetje vet op het palletje, opnieuw afgesteld.....nog steeds niks. Vloeken, want de benzinetank was eigenlijk best wel echt leeg, wat zelfs voor LPi rijders toch wel een potentieel probleem is. Stond al op het punt om het palletje (dat door het klepje gaat) door te zagen, maar bedacht dat het misschien ook wel handig was om het schakelaartje in het portier (waarmee je het klepje dus ontgrendelt) aan een inwendig onderzoek te onderwerpen. Zo gezegd zo gedaan. Schakelaartje eruit.....hééééé.....hoort daar geen stekker met draden aan vast te zitten? Blijken die lummels van het spuitbedrijf dit te zijn vergeten, na het terugmonteren van de portierbekleding :eusa_wall:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Joris_Scholte

Motor in elkaar zetten, en 'vergeten' de oliertourleiding op de oliekoeler vast te zetten, en vervolgens de motor proefstarten. Resultaat: flinke plas olie over de garagevloer... :eusa_shifty:

Spin!

Citaat van: Joris_Scholte op 12-12-2008 17:01:03
Motor in elkaar zetten, en 'vergeten' de oliertourleiding op de oliekoeler vast te zetten, en vervolgens de motor proefstarten. Resultaat: flinke plas olie over de garagevloer... :eusa_shifty:

;D Wie zat er toen onder de olie?

Grootste sleutelblunder...remklauwen uit elkaar draaien  :eusa_wall:

Trouwens...sleutelen met Joris in de buurt is garantie tot extra kosten en hinder  :P...Ik zie em nog met zijn handen aan mijn stuur zitten afgelopen zomer, en nu is het stuurhuis lek  :(

;) ken ie wel hebben he ;)

www.vm-parts.nl

mehn

Vroegâh ;)

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4796.msg66278.html#msg66278

Helaas doen de foto's het niet meer ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Joris_Scholte

Citaat van: mehn op 12-12-2008 18:14:28
Vroegâh ;)
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,4796.msg66278.html#msg66278
Helaas doen de foto's het niet meer ;)
Those where the days.... :eusa_angel:

V70geRwin

Remklauwen op de kop monteren en maar afvragen waarom het pedaal zo zompig is  ;D

Domaso

Laatst origineel derde remlicht aangesloten. Werkt perfect.....

als de kofferklep open staat.

Blijkbaar een geschakelde min gebruikt als massa.  :eusa_doh:
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!