....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

JoopS

14 jr oud, Kreidler om me te crossen, weleens gehoord van uitvijlen van de uitlaatpoort.
Wel naar boven vijlen! Tijdens monteren bleek de zuiger niet meer in de cilinder te passen. De vuistmoker van pa bracht uitkomst. Sindsdien weet ik wat zuigerveren zijn. Tegenwoordig heet dit natuurlijk leren  :eusa_dance:
Tja........

Freakybaby

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Johann

Citaat van: JoopS op 11-12-2008 18:29:35
14 jr oud, Kreidler om me te crossen, weleens gehoord van uitvijlen van de uitlaatpoort.
Wel naar boven vijlen! Tijdens monteren bleek de zuiger niet meer in de cilinder te passen. De vuistmoker van pa bracht uitkomst. Sindsdien weet ik wat zuigerveren zijn. Tegenwoordig heet dit natuurlijk leren  :eusa_dance:

Heb er ook zo een ... Goed stevig in de bankschroef zetten om uit te vijlen  :eusa_wall: :eusa_wall:  ;D

t5karel

Borgveertjes van de pistonpen niet monteren,ach wist ik veel dat het niet zonder kon :eusa_shifty:.
Heb het hele zwikkie  uiteindelijk in het diep gekwakt :evil:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Boeijke

Paar maandjes geleden.

Relais van de verlichting schoongepoetst omdat die koplampen telkens niet uitgingen. Relais weer terug geplaatst. Lampjes getest of ze uit wilde gaan. En dat deden ze.  :eusa_dance:

Later die avond richting een verjaardag. Zegt Marianne (=m'n vriendin) ineens.....Hee, er komt vuur onder de auto uit. Ik schrik me rot natuurlijk. Snel gestopt bij een pomp. (Nee, niet pal naast de pompen zelf maar bij de parkeerplek erbij onder een lamp). Kap open.........en een stank!!!!

Blijkt het rubber dat de relais/zekeringenbak afsluit en ik dus niet terug op z'n plekkie geduwd had  :eusa_wall:  achter het blok gevallen te zijn. Precies op de uitlaat daar en dus lekker op lag te smeulen.

Was schrikken. Gelukkig goed afgelopen  :eusa_shifty:

8) Willem

M a r c

Ik kan me niks van mezelf herinneren  :angel: maar weet wel een leuk geval waarbij iemand een kabelboom aanzag voor een vacuumslang.... pas toen ie doormidden was geknipt bleken er ca. 24 dunne draadjes in te zitten  :eusa_wall:  Duurt best lang dat solderen  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

R o b

Beetje teveel koelribben van m'n cylinder afgefreesd omdat de carburateur niet tussen het frame paste. Dit was wel de manier om het te doen....maar kon nu alleen maar in de winter rijden...had er enkele meer moet laten zitten!  ;D

Maar het ergste moet nog komen, brommer was net een dag oud....wissel ik de bouten van de kappen verkeerd om...draai ik de langere zo de band in......tssssssssssssss.

Met de volvo nog niet veel noemenswaardige foutjes gemaakt, komt nog wel......maar sleutel onder begeleiding haha.

johan283

Citaat van: edenmartina op 30-12-2006 22:03:41
distributieriem vernieuwen en daarna motor starten met steeksleutel op krukas poelie :o

Een van de poelies verkeerd om monteren en dan verbaasd zijn dat de motor geen vermogen meer heeft Verder gelukkig niks beschadigd  :eusa_whistle:

Lampje

Vorig jaar moest ik de gevoerde platen van mijn motorfietskoppeling vervangen. Ik moet er bij zeggen dat mijn garagevloer nogal een zootje is omdat er ook in getuinierd wordt én we hebben last van muizen. Overal muizenkeutels dus...

Er zitten zeer kleine zwarte imbusboutjes in de drukplaat, die ontvet moeten worden en dan met locktite vastgezet.

Na de remmenreiniger royaal gesprayed te hebben over 14 kleine boutjes in een bakje even droogblazen met wat perslucht. Ik weet dat je dan het pistool heel zachtjes moet inknijpen om niet een overdosis lucht te geven.

PPPPPSSSSSSTTTTTT, in één keer alle boutjes over de garagevloer en ik hoorde ze fijn doorrollen tot in alle hoeken, onder de tafels, stellingen etc.

Zoeken, zoeken, in alle hoeken :-\

Mijn vrouw kon er de lol wel van inzien en zei telkens "stop nu maar, je vind ze toch nooit allemaal terug" :D

Heb toen uren op mijn buik gelegen om keutel voor keutel om te draaien. Alle 14 teruggevonden en koppeling kon weer in elkaar :'(

thuur

Citaat van: Johann op 11-12-2008 18:42:51
Citaat van: JoopS op 11-12-2008 18:29:35

Heb er ook zo een ... Goed stevig in de bankschroef zetten om uit te vijlen  :eusa_wall: :eusa_wall:  ;D

Oh ja, als je nieuwe schroefdraad in een turbo wilt tappen moet je deze ook goed vastzetten. Kan best nog aardig stuiteren zo'n turbo..

Gr :eusa_shifty:

Simplicity

Olie verversen in de garage...het is al laat en het wordt koud... dus even snel olie aftappen en nieuwe erin, alles goed en wel zeg ik tegen mezelf: zo snel en dat zonder knoeien...
Nu nog even snel de olie uit de opvangbak in de lege olieflessen doen, trechtertje erop en gieten maar...
Sh*t ik giet er een beetje langs, wil ik een doek pakken stoot ik met de bak olie tegen een kast dus nog meer olie op de grond, zet ik de bak op de grond stoot ik de half volle fles die ik net aan het vullen was om... uiteindelijk nog een uur bezig geweest die troep op te ruimen  :eusa_wall:

of ook een leuke stommiteit... met een vriend aan het bellen en net thuis aangekomen voel ik in m'n broekzak: sh*t waar is m'n telefoon... het werd even heel stil aan de andere kant van de lijn   :eusa_doh: ;D

elianmars

Jaren geleden was ik aan het sleutelen aan m'n Ford Focus. Had zelf een voorbumper gefröbeld. Omdat ik er goed bij wilde komen en toen nog geen assteunen had, had ik de wagen op blokken gereden, via een dikke plank. Als zekerheid had ik er links en rechts een krik onder gezet.
Dat ging allemaal heel goed.

Toen ik klaar was, stapte ik in de wagen en wilde 'm naar beneden laten rollen. Op dat moment ging m'n mobiel. Ik nam op, begon een gesprek en liet de wagen naar beneden rollen. Met de deur open. Naast een vaste werkbank. Deurtje greep de werkbank, auto bleef vrolijk naar beneden rollen. Rand van de deur omgevouwen.............  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Damn, wat was ik kwaad op mezelf!!

Thys

Van de oprijbokken afrijden terwijl er nog een assteun onder staat is ook niet ideaal :eusa_whistle:

Vertigo

Citaat van: thyzerrr op 11-12-2008 21:23:25
Van de oprijbokken afrijden terwijl er nog een assteun onder staat is ook niet ideaal :eusa_whistle:

;D ;D ;D

Sorry, zie het al helemaal voor me!

razorx

In mei, dit jaar.

Vol goede moed de distributieriem, waterpomp en wat Dies meer zei willen vervangen.

Bij het op tijd zetten en checken wat onsubtiel de krukas rondgedraaid terwijl de riem niet (meer) op spanning stond.
Resultaat: 9 klepper. Duur grapje.

Ik was niet trots.
Toch zal ik het de volgende keer weer doen, ehh, maar wel anders.
Fouten maken is nuttig, anders leer je niet en word je ohh zo arrogant.