....

Gestart door Claudia, 30-12-2006 12:10:46

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Bouke op 11-02-2013 14:32:24
Citaat van: Bouke op 11-02-2013 13:50:06
Het portier dichtgooien terwijl het kinderslot actief is en de handgreep aan de buitenzijde afgekoppeld is :eusa_wall:
Hoho :eusa_silenced: dat was Sbv ;D
en na een tijdje hengelen heeft hij portier ook weer open gekregen.
Handgreep zat er overigens wel op.

jeroen74

Ook leuk... vervangen van de zekering van de centrale vergrendeling met de sleutels in het contact en de deuren dicht...  Nieuwe zekering erin... bzzzzzt.... alle deuren op slot... :eusa_doh: En natuurlijk woon je alleen en zit je huissleutel ook aan de sleutelbos  :eusa_wall:

Had ik even geluk dat er naast mij de ANWB bezig was met een andere auto, kon ie meteen even mijn auto openbreken :)

Dennis1974

Ik heb ook een sleutel blunder...met nadruk op sleutel... ...

Na een lange avonddienst (dus erg moe) heb ik een paar minuten lopen klooien om die K#T deur open te krijgen (ik heb nl. geen afstandsbediening).

Slot stuk of door die vrieskou vast dichtgevroren?...ik naar de receptie....die hadden gelukkig slot ontdooier..ff inspuiten en naar binnen voor een bakkie koffie zodat de boel ff kon intrekken.

Nog maar eens proberen....en.....weer niet!? WTF?

Totdat ik een helder moment kreeg....wij hebben op ons werk 2 parkeer garages...eentje dicht bij de werkplek...de ander een heel stuk verderop...Waar je hem mag parkeren hangt af of er nog plek is zeg maar. Ook staat wel eens een zelfde Dop 850 als ik rijd in de garage waar ik hem dus vaak parkeer...

Laat ik mijn auto nou net in de andere parkeer garage hebben gezet ......duhhhhh

Ik was gewoon zo moe dat ik de dichtsbijzijnde garage in ben gelopen en stomtoevallig stond die andere DOPPER daar....ik nam dus maar aan dat die van mij was :) Ik nam niet eens de moeite om eens fatsoenlijk naar binnen te kijken waarbij ik direct had kunnen ontdekken dat deze DOP bv geen kinderstoeltjes had...en ga zo maar door :)

Zucht.... (maar die andere eigenaar had in ieder geval geen bevroren sloten meer :))

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

sanderlangbroek

Sleutelblunders... waar moet ik beginnen :)

Lang, lang geleden, ver voordat ik me in de techniek ging interesseren weleens een flinke scheut olie in het koelwaterreservoir gegooid...  ::)

Bij een 740, na reparatie: baksteen weer op slot, met een tevreden glimlach de motorkap dicht, met de sleutels er nog onder...  :eusa_wall: Kon gelukkig bij de kabel vanaf de onderkant :)

Onlangs nog: na vervangen cilinderkop v70 2,5T: waarom wil dat K* ding niet lopen...?? Tank (nagenoeg) leeg, had al lang stilgestaan. Wat vers pretsap en gaan met die banaan :)

Nomis

Motor starten zonder kleppendeksel, geen goed idee.......
Volvo 850 T5R Zwart -> Volvo 850 T5 Wit

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

jwj1976

Verkeerde maat remschijven gemonteerd (280 ipv 302). Gelukkig kwam ik er al achter toen ik een proefrondje maakte en een raar geluid hoorde....  :eusa_wall:
4̶4̶0̶ 4̶6̶0̶ S̶7̶0̶  C̲7̲0̲ ̲2̲.̲3̲T̲5̲

-D©©©L-

Even een blok spoelen, dus flush erin en na de voorgeschreven tijd aflaten lopen. Omdat de opvanger al vrij vol was toch even goed gekeken of het erin kon.
Dat paste mooi.
Omdat er tijd over was ook de bak laten aflopen voor deel verversing, in een andere opvanger (ATF). Vergeten het niveau te checken, en ja hoor. kort na het losdraaien van de aftapper spoelde de Hete ATF over het vat en mocht ik 5 liter ATF opdweilen van de garagevloer. Soepel breed over de vloer uitgelopen omdat t zo fijn warm was.  :(  Leermomentje & geen tijd meer over.   ;D

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

jellejas

Oh jee breek mij de bek niet los over alle dingen die ik kapot heb gemaakt en verkeerd heb gedaan toen ik het blok er uit heb gehad.

Maarja dat krijg je als een ICT'er plots besluit wel ff een koppeling en stuurhuis te vervangen.
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobug

Citaat van: jellejas op 25-10-2018 23:32:01
Oh jee breek mij de bek niet los over alle dingen die ik kapot heb gemaakt ...

Toch wel, begin maar met schrijven hier  ;D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

razorx

Citaat van: jellejas op 25-10-2018 23:32:01
Oh jee breek mij de bek niet los over alle dingen die ik kapot heb gemaakt en verkeerd heb gedaan toen ik het blok er uit heb gehad.

Maarja dat krijg je als een ICT'er plots besluit wel ff een koppeling en stuurhuis te vervangen.
Dan ben je toch stoer bezig! Geen schande hoor!

jellejas

Haha vooruit. Ik heb het alles gedaan als 18 jarige naïeve tiener die als ICT'er geschoold was. Ik heb er hulp bij gekregen van een vriend van mij, hij is automonteur in opleiding, dus nog eigenlijk wel een groentje.

Al met al valt het misschien toch wel mee hoeveel er mis is gelopen maar toch wel wat domme dingetjes.

Om te beginnen überhaupt dingen goed aandraaien. Dat ben ik echt op veel plaatsen vergeten, bijvoorbeeld een aantal grondpunten en andere kleine dingen.

Ook heb ik de achterste motorsteun zo verkeerd gemonteerd dat de motor er op zo'n nare manier op ruste dat hij tegen de aandrijf as kwam. Er zit dus een mooie kring om de aandrijf as.

En deze is nog wel het mooiste. Er moest een nieuwe stuurhuis in komen dus ook nieuwe stuurkogels. Ik had het oude stuurhuis niet verwijdert maar wel geïnstalleerd. Ik dacht met al mijn wijsheid dat de stuurkogels onder door de naaf moesten ipv boven door. Dit zorgde er voor dat er niks meer van klopte. Naast de aandrijf as was dat de oorzaak dat de auto met geen mogelijkheid van zijn plek wou komen. De stuurkogels liepen namelijk lekker aan tegen de binnenkant van de velg, waardoor ook nog eens mijn velgen gedeeltelijk naar de kloten zijn geholpen.

Ik heb door de tijdsdruk en dankzij het feit dat ik toch echt wel even heel hard door heen zat de auto de auto overhandigd aan de garage tegen over de loods waar ik werkte. Zij hebben de laatste dingen gedaan zoals mijn fouten oplossen en hem toen apk waardig maken.

Misschien een beetje gek maar aan het eind zat ik er toch behoorlijk doorheen. Maar uiteindelijk was het het waard want ik rij er altijd nog met super veel plezier in.
BRAAAAAAAP STUTUTU

volvobug

Zo, dat lucht toch lekker op, nietwaar?  ;)

Het mooie van fouten is dat als je er van leert, je ze niet snel meer nog een keer maakt  :angel:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elianmars

Och, bij sleutelen hoort blunderen ;D

Laatst nog bij het vervangen van de carterventilatie van de C70. ETM er achterstevoren op gezet. Klonk lekker sportief, maar motortje liep niet echt lekker  :eusa_shifty: ;D