850 T5 perikelen....

Gestart door SIPS Master, 03-01-2007 21:32:55

Vorige topic - Volgende topic

SIPS Master

Bij deze ff een update, met wat de SIPS Master aan het doen is. Na een onfortuinlijke ontmoeting met een boom die plots de weg overstak  ;) had het SIPS mobiel dermate veel schade opgelopen dat reparatie niet meer de moeite waard was.

Maar niet getreurd, ik heb inmiddels alweer een nieuwe. Dit keer een zwarte T5 uit 94. Redelijk voordelig op de kop kunnen tikken. Reed prima, motor liep goed, maar wat een achterstallig onderhoud had die auto!!!!

Niet te geloven, ook de (echte) reden dat ie na 1 maand alweer verkocht werd. Maar goed met goede moed de auto opgehaald, wetende dat ik toch een "donor" auto had waar ik veel heel veel van kon overzetten. Dus een afspraak gemaakt met mijn garage of ik er zelf het eea kon klussen.

Dus we begonnen maar met het gedeeltelijk strippen van de auto en het verwijderen van de versnellingsbak omdat de overbekende keerring lekte. Nieuwe koppeling erin de oude was totaal versleten, ondertussen ook gelijk de motorruimte schoongemaakt, overal en dan bedoel ik overal zaten bladeren dennennaalden en nog meer van die troep. Remschijven eraf, voor en achter, achter nieuwe handrem remschoenen (?) bleek de veer van de handrem aan de rechterkant met tywraps(!) vast gezet. Hoe verder ik kwam met de grote achterstallige onderhoud hoe meer gefrot ik tegen kwam. Slecht aangesloten alarm sirene, linker buitenspiegel die ooit eens vervangen is geweest en waar het blijkbaar te veel moeite was een er 1 met verwarming op te zetten. De draadboom van de spiegelverwarming liep tot in de deur, alleen naar de spiegel toe was het weg, geluk dat ik mijn oude gewoon kon overzetten.

Maar aan alles komt een eind, ben nu in de laatste fase. Moet nog het eea aan audio plaatsen en checken, de auto flink poetsen, downpipe en uitlaat nog overzetten en dan is ie voor een groot gedeelte klaar.

Kunnen we gaan sparen voor een achterspoiler en een carbonfiber motorkap...

De rest zal ik wel eens op papier zetten en in de roffel publiceren. Ook foto's van de huidige staat volgen nog.

Hier alleen nog een paar foto's van voorheen.

Gegroet,

Uw aller SIPS Master
Up the Irons!

fearless

Rijd iedereen tegenwoordig schade of zo.  :eusa_whistle:

Maar natuurlijk heel veel fijne kilometers met de T5.  ;)

Zippo

Mooie zwarte T-5!
Eind goed al goed....  8)

850 T5 Freak

Zonde van die mooie Blauwe  :-[ maar goed  :P heel veel plezier in die dikke BlackT5 van je!!!

Gr Dave
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Emiel

Veel plezier/succes met de zwarte!

:eusa_clap:

thuur

Wow :o Dat is een lelijke schade idd :-\

Hoop dat je zelf met enkel de schrik bent vrijgekomen...

Die zwarte ziet er van buiten mooi gepoetst uit, maar idd.. wat een zandbak zeg :-X Vervang je die motorsteun ook nog ff, zo gaat je spruitstuk er aan :-\

Veel plezier ermee! Goed werk :D

Gr 8)

breakman

behoorlijke schade !!! en de boom was ook nie tevreden vermits ie nog een aardige natrap verkocht heeft !!

maar idd heb je wel een mooi T5 op de kop kunnen tikken. Het motorcompartiment ziet er idd niet uit maar dat valt goed te verhelpen. Hopelijk verloopt het mechinisch een beetje lekker !

die columba's van op sipsmobiel zijn die nog in orde ?  ??? mss kan je ze aan je goed bevriende mede forumleden voor een zacht prijsje van de hand doen ?  :P ;)

succes met de vorderingen aan je black beauty !

Frans 50

Citaat van: SIPS Master op 03-01-2007 21:32:55
Bij deze ff een update, met wat de SIPS Master aan het doen is. Na een onfortuinlijke ontmoeting met een boom die plots de weg overstak  ;) had het SIPS mobiel dermate veel schade opgelopen dat reparatie niet meer de moeite waard was.

Maar niet getreurd, ik heb inmiddels alweer een nieuwe. Dit keer een zwarte T5 uit 94. Redelijk voordelig op de kop kunnen tikken. Reed prima, motor liep goed, maar wat een achterstallig onderhoud had die auto!!!!

Niet te geloven, ook de (echte) reden dat ie na 1 maand alweer verkocht werd. Maar goed met goede moed de auto opgehaald, wetende dat ik toch een "donor" auto had waar ik veel heel veel van kon overzetten. Dus een afspraak gemaakt met mijn garage of ik er zelf het eea kon klussen.

Dus we begonnen maar met het gedeeltelijk strippen van de auto en het verwijderen van de versnellingsbak omdat de overbekende keerring lekte. Nieuwe koppeling erin de oude was totaal versleten, ondertussen ook gelijk de motorruimte schoongemaakt, overal en dan bedoel ik overal zaten bladeren dennennaalden en nog meer van die troep. Remschijven eraf, voor en achter, achter nieuwe handrem remschoenen (?) bleek de veer van de handrem aan de rechterkant met tywraps(!) vast gezet. Hoe verder ik kwam met de grote achterstallige onderhoud hoe meer gefrot ik tegen kwam. Slecht aangesloten alarm sirene, linker buitenspiegel die ooit eens vervangen is geweest en waar het blijkbaar te veel moeite was een er 1 met verwarming op te zetten. De draadboom van de spiegelverwarming liep tot in de deur, alleen naar de spiegel toe was het weg, geluk dat ik mijn oude gewoon kon overzetten.

Maar aan alles komt een eind, ben nu in de laatste fase. Moet nog het eea aan audio plaatsen en checken, de auto flink poetsen, downpipe en uitlaat nog overzetten en dan is ie voor een groot gedeelte klaar.

Kunnen we gaan sparen voor een achterspoiler en een carbonfiber motorkap...

De rest zal ik wel eens op papier zetten en in de roffel publiceren. Ook foto's van de huidige staat volgen nog.

Hier alleen nog een paar foto's van voorheen.

Gegroet,

Uw aller SIPS Master

Dit is mooi kl....ten Thuur... slecht begin van het nieuwe jaar.... :eusa_think:

mitsupiet

Auw; doet zeer. :(
Een waarschuwing " beelden kunnen als schokkend worden ervaren" was misschien wel op z'n plaats geweest.
Ik ben blij dat je de draad weer hebt opgepakt, en het komt zo te zien helemaal goed.
Zwart is toch veel mooier dan blauw. ;D
Succes met de nieuwe aanwinst.

Te hard geschrobt.......

Vertigo

Dat was geen klein boompje ::)

mehn

Citaat van: Frans49 op 03-01-2007 23:59:13
Dit is mooi kl....ten Thuur... slecht begin van het nieuwe jaar.... :eusa_think:

Thuur heeft geen blauwe 850, en ook geen zwarte ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

SIPS Master

Citaat van: Vertigo op 04-01-2007 00:21:20
Dat was geen klein boompje ::)

Het was een redelijke boom. Staat langs de weg van Duiven naar Loo. En daarna is ie schuin in de sloot beland. Vandaar de achterschade. Het ongeluk zelf was al in oktober gebeurt, dus gelukkig geen slecht begin van het nieuwe jaar. Ik zal binnenkort ff nieuwe foto's plaatsen van hoe de auto er nu uit ziet (de zwarte dan..).
Up the Irons!

Ludo

balen Jobbe.
t's toch wat hé, die overstekende bomen altijd.  ;D

hopelijk dit keer méér geluk met de zwarte!.

M a r c

Ik ben heel benieuwd hoe ie er nu uitziet. Als ik het zo lees ben je behoorlijk bezig geweest, dus verwachten we hier een spik&span T5 te zien  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

SIPS Master

Citaat van: M a r c op 04-01-2007 11:53:10
Ik ben heel benieuwd hoe ie er nu uitziet. Als ik het zo lees ben je behoorlijk bezig geweest, dus verwachten we hier een spik&span T5 te zien  ;D

Hoor ik hier een vrijwillge aanmelding om te poetsen...  ;D
Up the Irons!