Koplampsproeier ipv Koplampwisser

Gestart door Flipjes 850 R, 04-01-2007 18:58:08

Vorige topic - Volgende topic

Flipjes 850 R

Ha die andere volvo-fanaten. ik ban alweer een maand de ape(n?)trotse bezitter van een 850 R aut estate.
mijn koplampwisser (R) werkt niet naar behoren. ik heb de motor al open gehad, maar kan mankement niet vinden. nu zit ik te twijvelen tussen 2 opties enerzijds nieuw motortje, anderzijds wil ik de wisser wel vervangen door alleen een sproeier. lijkt mij goedkoper, en dan ben ik ook meteen van die scheef zittende wisser af, steeds na een stuk rijden verschuiven ze een beetje. Foei lelijk!!!
heeft iemand dit ook al eens gedaan? het zal moeilijk zijn om een passende sproeier te vinden, maar zal vast wel iets passen.
855 R Automaat Dark Olive Pearl

MUKKES

alleen een sproeier zonder wisser?

Gmid

Citaat van: MUKKES op 04-01-2007 21:22:59
alleen een sproeier zonder wisser?

Veel nieuwe auto's hebben dat. Dan komt er onder een klepje vandaan een hoge druk sproeiertje omhoog.
Volvo C30 '12

Flipjes 850 R

ik zat meer te denken aan een opbouw sproeier, ongeveer zelfde maat als op de achterklep. weet iemend of dit enigsins simpel te realiseren is ??

luuk

Dat heeft waarschijnlijk net zo veel nut als geen sproeier, tenzij je een hoge druk sproeier neemt net zo als het tegenwoordig verplicht is bij alle auto`s met xenon.

Flipjes 850 R

dus dan moet waarschijnlijk een ander pomp in, of wordt die hoge druk op een andere manier behaald ??

luuk

ja inderdaad dan zou er een andere pomp in moeten komen om het effectief te laten werken.

Flipjes 850 R

enig idee of dat een beetje gaat passen een pomp van een v70, buiten de  pasvorm om, zal niet te betalen zijn.......

luuk

Nee daar heb ik geen flauw benul van.

speedyT5

De 440/460 hadden als accesoire ooit een hogedruk koplampreinigingsinstallatie.

Misschien is zoiets nog ergens te vinden en een beetje om te bouwen.

Never, never gonna give you up
love you just the way you are