Idee? Iemand?

Gestart door Ron850tdi, 05-01-2007 21:26:56

Vorige topic - Volgende topic

Ron850tdi

Iemand zin om iets te zeggen over:

850 GLT 1993 schakel - complete bak, ziet er niet slecht uit
historie (mij) niet bekend
oud model met grote (lelijke....) koplampen (sorry ieder die er ook zo 1 heeft...)( :eusa_angel:)
2.5-20v - benzine (geen gas)(dus)
donkergrijs
schuifkanteldak met roest rechterpassagierszijde langs de rand van het schuifdak (elektrisch bediend - ori Volvo, glas)
lederen bekleding (zwart/anthraciet)
elektrische antenne + Volvo klein model radio/cassette
elektrisch bedienbare voorportierruiten
cruisecontrol
trekhaak
koplampwissers
277dkm
airco (werkt?....) - geen ECC (oude systeem, blauw lampje)
motor tikt wat bij stationair
alles lijkt te werken.... 1 dashboardlampje stuk plus lampjes stoelverwarming
koppeling werkt OK
cv met afstandsbediening (en dus alarm?)
portier LV knakt bij open en dicht (bekend euvel, d8 ik)
skiluikje - kofferruimte netjes en droog

Prijs 1500 € - misschien nog wat af te knabbelen maar verkoper zei meteen 'dan naar de export ermee'

ziet er netjes uit, maar bij stationair komt er ergens wat damp bij de radiator uit, niet veel, hoor ook geen gesis oid en t was wat donker (zag het in het koplamplicht) - ga nog eens kijken met daglicht

Staat bij: http://www.autocentrumpekela.nl/details.php?ID=26707 daar zie je ook t kenteken..  :)

Ik bedoel: leuk voor de heb erbij...  :eusa_think:

Taranis

Je mag een keuring doen als je wilt... dus als je het écht wilt weten...

Damp uit de radiateur kan ook komen als ie lang stil heeft gestaan en er zit condens/vocht tussen... na het schoonmaken kun je dat ook wel eens hebben of op wintersport als er sneeuw of andere zooi van het wegdek op de radiateur terecht komt. Geeft altijd wel leuke blikken bij omstanders  ;D

Tikkende motor is 10 tegen 1 een klepstoter... zolang het niet al te erg is: who cares...

Ron850tdi

Vandaag bij daglicht nog even wezen kijken - ik dacht, neem m mee voor € 1000-1200, maar toen zag ik:

- hij/zij was wel erg vochtig binnenin
- rondom de rand van het HELE schuifdak zat roest, behoorlijk, de rubber afsluitstrip kwam op diverse plaatsen los cq in het gedrang ( :'()
- zitting LA: schimmel!!
- bestuurdersstoel met redelijke slijtage (wat wil je met 277 dkm)
- rondom op de bumpers diverse plaatsen waar de lak van t kunststof was afgesprongen (je gaat steeds meer ontdekken hè, straks denk je nog "ehhh... nieuwe auto?!" maar OK, deze is bijna 14 jaar....)

Afijn - voor iemand die zin heeft om dat schuifdak aan te pakken zou t een leuke klus zijn, mooie redelijk volle bak, met n goed schuifdak zal het vochtprobleem binnenin ook wel eens een stuk minder kunnen zijn en die schimmel op het leer (donkergrijs/anthraciet, niet zwart) is ook wel weg te poetsen - maar ik heb er geen zin in...  :-\

DUS: is het nou een Go? Nee. Maar een no-go zou ik ook niet hard willen zeggen...

Taranis

Ben benieuwd of als je dat schuifdak aanpakt, het vochtprobleem ook niet meteen opgelost zou zijn...
Of de verdamper van de airco moet gewoon compleet gaar zijn en driekwart vol zitten met vieze smerige ranzige smurrie zoals de mijne dat vd zomer ook zat. Onbegrijpelijk dat ik zo een jaar heb rond gereden maar goed  :eusa_wall:

Die bestuurdersstoel was bij mij ook op 2 plaatsen gescheurd (toen 250.000 km), voor 198 euro was ie weer als nieuw.

Die bumpers zijn voldoende te krijgen op de sloop, ik heb (in dezelfde kleur) inmiddels ook een optie op een andere voorbumper voor 40 euro  :eusa_dance:

Niek

Als je hem voor 1000-1200 Euro mee zou kunnen nemen, en een beetje er tegen aan gooit om hem weer in orde te krijgen, heb je misschien toch nog een leuke goedkope auto.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Ron850tdi

Tsja - t blijft wel lokken, vooral die lelijke koplampen met wissertjes...  :D

Punt is, denk ik: die roest rondom dat dakje, rubber eraf, roest weg, plamuren, dak spuiten, OK - maar die roest zit er vast ook ONDER, dus komt het weer terug...  :eusa_sick:

Weet t niet.....  :eusa_eh:

Taranis

Citaat van: Ron850tdi op 06-01-2007 22:38:11

Tss... gewoon jaloers dat jij geen wissertjes hebt  :(  :P

Punt is, denk ik: die roest rondom dat dakje, rubber eraf, roest weg, plamuren, dak spuiten, OK - maar die roest zit er vast ook ONDER, dus komt het weer terug...  :eusa_sick:

Waarom haal je dat dakje er niet gewoon uit, straal en spuit je het hele dak, en dan het schuifdakje er weer terug in? Kan je nooit meer dan 400 euro kosten. Laatst voor 200 euro beide rechterportieren laten stralen en spuiten... (ook wegens roestvorming)

elianmars

Citaat van: Taranis op 06-01-2007 22:44:32
Laatst voor 200 euro beide rechterportieren laten stralen en spuiten... (ook wegens roestvorming)

Dat is wel heel erg goedkoop, hoor! Ik was 't voor 4 velgen laten spuiten al kwijt.......

thuur

Een glazen dak stralen en spuiten? :eusa_eh:

Is het echt het dak, of het ijzer in de strip wat voor de afdichting zorgt? Die rubbers gaan er nu eenmaal aan na zoveel jaar... Hebben we ook al besproken hier 8)

Ach ja, wat wil je? Voor niet al te veel is er wel wat van te maken denk ik. Ik zou meer letten op krukaskeerringen, koppeling (was OK zei je), stuurhuis, airco, etc.

Doorroesten is alleen bij de achterkleppen of slecht herstelde schade. Gewoon flink schuren (alles weg totdat je op gezond metaal stuit). Ik verwacht dat je met een minimum aan plamuur en wat spuitwerk het dak wel in orde krijgt, als het daar echt geroest is. Als het laswerk wordt kun je er met een schroevendraaier doorheen prikken..

Suc6 met je beslissing ;D

Gr 8)

Ron850tdi

Citaat van: Taranis op 06-01-2007 22:44:32

Tss... gewoon jaloers dat jij geen wissertjes hebt  :(  :P

Nee hoor:

Ik vind die grote koplampen van t model 1993 niet zo mooi, t zijn ook geen dubbele, en als er dan ook nog eens geen wissertjes op zitten vind ik t helemaal een kale boel...  ;)

Ron850tdi

Citaat van: Ron850tdi op 05-01-2007 21:26:56
schuifkanteldak met roest rechterpassagierszijde langs de rand van het schuifdak (elektrisch bediend - ori Volvo, glas)

Hmmm - gezien de spraakverwarring over het wel of niet stralen van glazen daken: ik was er even vanuit gegaan (zie? daar begint de ellende mee...  :D) dat een ieder die de glazen versie van de 850 schuifdaken kent, begrijpen zou dat de rand met roest zich dus in het plaatwerk van het dak, rondom het schuifdak ( :eusa_dance:) bevindt... Zoals in mijn latere bevindingen aangehaald, loopt de roest rondom het hele schuifdak, zo'n beetje. Geen fraai gezicht en ik weet niet of dit definitief te verhelpen is, ik zou  me zo kunnen voorstellen dat de roest zich onder de rubber strip om de rand van het staal krult, tot BINNENIN het plaatwerk van het dak...  :eusa_shifty:

Ludo

Citaat van: Ron850tdi op 07-01-2007 10:06:31

Hmmm - gezien de spraakverwarring over het wel of niet stralen van glazen daken: ik was er even vanuit gegaan (zie? daar begint de ellende mee...  :D) dat een ieder die de glazen versie van de 850 schuifdaken kent, begrijpen zou dat de rand met roest zich dus in het plaatwerk van het dak, rondom het schuifdak ( :eusa_dance:) bevindt... Zoals in mijn latere bevindingen aangehaald, loopt de roest rondom het hele schuifdak,

zeker een aftermarket schuifdakje?.  :-\

M a r c

Lekker laten staan!  Je vind genoeg mooie en goede tussen de 1200-2000 euro. Of je moet deze voor een 600 á 700 mee kunnen nemen. Niet meer! Gezien de staat en de km-stand is ie écht niet meer waard (tenzij het een estate was geweest).

En die kleur is zoooo 2006  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Frans Harkema

Je weet toch hoe dat gaat met roest. Als het zichtbaar is, dan is dat het puntje van die bekende ijsberg waarvan 90% niet zichtbaar is. Gewoon laten staan, tenzij je een echte liefhebber bent die er graag dagen mee bezig is en er het nodige geld tegenaan wil gooien voor spuitwerk en het kleurverschil voor lief neemt...... :eusa_snooty:

Ron850tdi

Dank voor de adviezen m te laten staan - dat is idd wat ik doe (ben benieuwd hoe de reacties zouden zijn geweest als ik verklappen zou dat mijn vrouw een BMW-coupé rijdt en wel graag n vierdeurs wil....  :eusa_whistle:)(maar dat houden we geheim hè, niet verder vertellen...  :angel:).

Voor de liefhebbers ( :P):

Twee foto's gemaakt van de rand rondom t schuifdak:

http://i5.photobucket.com/albums/y154/850Polarbear/Volvoforum/DSC01291.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y154/850Polarbear/Volvoforum/DSC01292.jpg

Plus twee (minder goede) van het 'vochtig zijn' van het interieur (niet verwarren met de regen buitenop...  ::)):

http://i5.photobucket.com/albums/y154/850Polarbear/Volvoforum/DSC01293.jpg

http://i5.photobucket.com/albums/y154/850Polarbear/Volvoforum/DSC01294.jpg

Zag op de weg terug nog n metallic blauwe GLT sedan staan met 338dkm voor € 1950 (opties onbekend, ben weer snel weggereden, veel te duur...)