schokbreker

Gestart door BennieV70T, 17-04-2003 14:20:44

Vorige topic - Volgende topic

BennieV70T

Hoi mede roffelaars

Ik heb last van een piepende en krakende schokbreker aan de voorzijde de bestuurderskant.
De schokbreker werkt verder perfekt.
Is er een mogelijkheid om de schokbreker te smeren,zodat dat piepen en kraken weg is.

groeten bennie burgers
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Christiaan

bennie,

Zijn het de schokbrekers of de veren of ophangrubbers??
Ook kan het zijn dat e.e.a. door vuil gaat piepen en kraken. Probeer eens de boel lekker schoon te spuiten met een hogedruk spuit, daarna een beetje teflon olie of siliconen erop en kijken of het werkt?

Christiaan

Zippo

Citaat van: Bennie_Burgers op 17-04-2003 14:20:44
Hoi mede roffelaars

Ik heb last van een piepende en krakende schokbreker aan de voorzijde de bestuurderskant.
De schokbreker werkt verder perfekt.
Is er een mogelijkheid om de schokbreker te smeren,zodat dat piepen en kraken weg is.

groeten bennie burgers

Hee dag Bennie!!

Ik denk dat een van jouw stablisatorstangen aan vervanging toe zijn!!!!
Deze kun je heel erg makkelijk controleren. Je moet daarvoor wel een 4 kolomsbrug hebben. Als jouw auto op de brug staat (trek) je aan de stang die verticaal staan.(heen en weer)!
Voel je speling, dan maken die lawaai onder de auto tijdens 't rijden! ;)

Succes Zippo

BennieV70T

hoi zippo,

Dat de stabilisator stangen aan vervanging toe zijn is wist ik al dat had ik tijdens de elandproef gemerkt.
Maar in dit geval is het de schokbreker dat heb ik al uitgetest.
Maar ik ga het advies van Christiaan opvolgen en mischien helpt het.
Bedankt voor de snelle reacties. :D

bennie
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5