BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

M.drt

Welke dan...en met of zonder spacers? mvg.

Martijn_B

Team dynamics pro race 1.2 met 4 mm spacer.
Merk overigens niets van de spacers, trillen niet.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

V70geRwin

Citaat van: Martijn_B op 31-07-2014 09:31:29
Team dynamics pro race 1.2 met 4 mm spacer.
Merk overigens niets van de spacers, trillen niet.

Zo dat is.niet.niks.aan.spacer.
Terwijl de.tdr velg.erg.ruim is.
Valt de xyz zo ongunstig?

AshDVS

Het maakt waarschijnlijk niet als een 'echte BBK' omdat het gebruik maakt nog steeds een glijdende ontwerp remklauw, in plaats van een mooie 4 of 6 spot AP of Alcon, etc, maar ik gebruikte remklauwen en remschijven van S40 / V50 T5 AWD en LS-LV Ford Focus ST

Rotor is 320x25 en de remklauw is een grotere ATE remklauw en het past onder de 17" wielen.





Verbetering ten opzichte van standaard remmen is zeer goed, de balans is nog steeds prima en met goede pads er grote verbeteringen in de herhaalde moeilijk stoppen.

cornelis-b

Citaat van: AshDVS op 22-10-2014 12:00:39
Het maakt waarschijnlijk niet als een 'echte BBK' omdat het gebruik maakt nog steeds een glijdende ontwerp remklauw, in plaats van een mooie 4 of 6 spot AP of Alcon, etc, maar ik gebruikte remklauwen en remschijven van S40 / V50 T5 AWD en LS-LV Ford Focus ST

Rotor is 320x25 en de remklauw is een grotere ATE remklauw en het past onder de 17" wielen.

http://i.imgur.com/DFk3tYe.jpg?1

http://i.imgur.com/rqlij8p.jpg?1

Verbetering ten opzichte van standaard remmen is zeer goed, de balans is nog steeds prima en met goede pads er grote verbeteringen in de herhaalde moeilijk stoppen.

Ziet er netjes uit maar ik ben benieuwd wat je allemaal hebt moeten aanpassen oa de brackets en meer?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

V70geRwin

Citaat van: AshDVS op 22-10-2014 12:00:39
Het maakt waarschijnlijk niet als een 'echte BBK' omdat het gebruik maakt nog steeds een glijdende ontwerp remklauw, in plaats van een mooie 4 of 6 spot AP of Alcon, etc, maar ik gebruikte remklauwen en remschijven van S40 / V50 T5 AWD en LS-LV Ford Focus ST

Rotor is 320x25 en de remklauw is een grotere ATE remklauw en het past onder de 17" wielen.

http://i.imgur.com/DFk3tYe.jpg?1

http://i.imgur.com/rqlij8p.jpg?1

Verbetering ten opzichte van standaard remmen is zeer goed, de balans is nog steeds prima en met goede pads er grote verbeteringen in de herhaalde moeilijk stoppen.

Netjes hoor, het is al snel veel beter dan standaard.
En mooi dat het achter de titans past, dat is vaak een issue met grotere remmen.

Ben.zeer benieuwd wat je met fusee hebt gedaan, heb je daar foto's van?

Bouke

Die remmen heb ik er ook op zitten, hoe heb jij het met de bracket gedaan en welke schijven?

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

AshDVS

Hier is de beugel .



Wijzigingen in de knokkel vereist .
De rotor centrebore moet worden geboord naar 68mm en de S40 / V50 / Focus hanger ( niet zeker of dit het juiste woord is ) dient te beschikken over een gat geboord en verzonken .

Remleiding is de standaard lijn voor P80 met 302mm remmen .

Het is leuk en eenvoudig. :)

MrCain

#534
Zijn mooie brackets!
Zit er ook over te denken om zulke klauwen te monteren => remt gewoon goed en houd zo ook stock style ;D

Enige nadeel vind ik dat mn 16" winterstaal niet meer past... Moet dan weer andere velgen en banden kopen :(

Maar denk dat ik dat er wel voor over gaat krijgen ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Citaat van: MrCain op 23-10-2014 15:55:24
Zijn mooie brackets!
Zit er ook over te denken om zulke klauwen te monteren => remt gewoon goed en houd zo ook stock style ;D

Enige nadeel vind ik dat mn 16" winterstaal niet meer past... Moet dan weer andere velgen en banden kopen :(

Maar denk dat ik dat er wel voor over gaat krijgen ;D

brembo en porsche etc is ook stock style hoor  ;D
als je toch naar 17 inch gaat zou ik eens kijken of deze set brengt wat je verwacht.
er rijden al forummers mee rond namelijk...

MrCain

Citaat van: V70geRwin op 23-10-2014 16:18:44
Citaat van: MrCain op 23-10-2014 15:55:24
Zijn mooie brackets!
Zit er ook over te denken om zulke klauwen te monteren => remt gewoon goed en houd zo ook stock style ;D

Enige nadeel vind ik dat mn 16" winterstaal niet meer past... Moet dan weer andere velgen en banden kopen :(

Maar denk dat ik dat er wel voor over gaat krijgen ;D

brembo en porsche etc is ook stock style hoor  ;D
als je toch naar 17 inch gaat zou ik eens kijken of deze set brengt wat je verwacht.
er rijden al forummers mee rond namelijk...

Ja oke, maar ziet er weer "sneller" uit :P

Heb Porche remmen icm S60R schijven ook al overwogen maar dan schijnen mn Propus velgen weer niet te passen...
Tis altijd wat hé  ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Citaat van: MrCain op 23-10-2014 16:23:53
Citaat van: V70geRwin op 23-10-2014 16:18:44
Citaat van: MrCain op 23-10-2014 15:55:24
Zijn mooie brackets!
Zit er ook over te denken om zulke klauwen te monteren => remt gewoon goed en houd zo ook stock style ;D

Enige nadeel vind ik dat mn 16" winterstaal niet meer past... Moet dan weer andere velgen en banden kopen :(

Maar denk dat ik dat er wel voor over gaat krijgen ;D

brembo en porsche etc is ook stock style hoor  ;D
als je toch naar 17 inch gaat zou ik eens kijken of deze set brengt wat je verwacht.
er rijden al forummers mee rond namelijk...

Ja oke, maar ziet er weer "sneller" uit :P

Heb Porche remmen icm S60R schijven ook al overwogen maar dan schijnen mn Propus velgen weer niet te passen...
Tis altijd wat hé  ;D

EricL en ik zijn beide bezig een setje passend te krijgen. Die van Eric komt met 320 schijven en moet gaan passen achter titans en volans met 4 pots brembo klauw. De titan is een van de krapste velgen dus vermoedelijk past dit ook met propus maar dat weet je pas zeker na het passen natuurlijk.

MrCain

Tis dat 't zon teringeind rijden is anders kwam ik ff langs om te passen ;D
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Citaat van: MrCain op 23-10-2014 17:14:21
Tis dat 't zon teringeind rijden is anders kwam ik ff langs om te passen ;D

De setjes zijn nog niet af hoor, brackets worden op dit moment gemaakt.
Maar Eric zit zuidelijk van Rotterdam geloof ik dus dat is voor jou om de hoek toch?