BBK wat past wel en niet..

Gestart door Johann, 08-01-2007 16:41:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rudy-M

Ja, zat niet goed te lezen, net op hè ;D

Marco bedoelt inderdaad de kit met de 4pots.

Eugene

CTF 4 pots 302mm set past minder makkelijk dan de 330mm set. Kijk maar eens naar de vorm van de spaken aan de binnekant ;)

If it's not blown, it sucks...

Laserblue

deze prijzen was ik nog niet tegen gekomen dacht ik  :eusa_think:
prijzen WP voor 2007



VO01HD18    3.275     8A365-RR/RL     360mm x 30mm x 46mm
VO01GP18    2.375     6B365-FR/FL     360mm x 30mm x 46mm 
VO01GP17    1.875     6B365-FR/FL     336mm x 30mm x 46mm
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ludo

ik vind die prijzen gewoon belachelijk, als je weet dat een originele nog geen 100 euro kost.
dit is 20x zoveel, én je moet het nog passend krijgen/maken.  ::)
remmen zijn meer waard dan de meeste auto's. 
;D

Eugene

Bestel bij de Dealer eens een complete originele set: Brackets, klauwen, schijven, blokken, slangen, vloeistof etc.

Dan denk ik dat je rond de 1000 euro uitkomt. In dat geval is een BBK niet 20x duurder maar 2x zo duur ;)

If it's not blown, it sucks...

Johann

Citaat van: Ludo op 03-04-2007 12:50:30
ik vind die prijzen gewoon belachelijk, als je weet dat een originele nog geen 100 euro kost.
dit is 20x zoveel, én je moet het nog passend krijgen/maken.  ::)
remmen zijn meer waard dan de meeste auto's. 
;D

Remt wel 20X zo goed, en ook 20 keer achter elkaar..  :-*

Ludo

Citaat van: Johann op 03-04-2007 13:45:29
Remt wel 20X zo goed, en ook 20 keer achter elkaar..  :-*

dat neemt niet weg dat de prijs nog steeds belachelijk hoog is.  :P  :evil:

en een Volvo BBK heeft ook nog steeds maar 1 zuiger(tje) zoals ik begrijp.  ::)

Joachim1

Gooi er anders 2 klauwen op,heb je ook 2 zuigers en 2 blokjes per wiel  :P
De prijs van goed staal is ook niet laag de laaste jaartjes he  ;)

Eugene

Hoeveel speling moet er eigenlijk minimaal zijn tussen velg en klauw?

Ik kan me voorstellen dat het metaal iets uitzet door de warmte, maar zou 1mm bijvoorbeeld voldoende zijn en ook veilig op de NS, of is er dan meer ruimte nodig?


If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Wilwood geeft bij de berekeningen een afstand tussen klauw en velg op van 5mm.
Kan me zo voorstellen dat dat zelfs al krap is als je daarergens ook nog plaklood wilt doen.
(maar aan de andere kant... ik heb geen praktijk ervaring met BBKits)

Eugene

Citaat van: -D©©©L- op 24-04-2007 18:30:34
Wilwood geeft bij de berekeningen een afstand tussen klauw en velg op van 5mm.
Kan me zo voorstellen dat dat zelfs al krap is als je daarergens ook nog plaklood wilt doen.
(maar aan de andere kant... ik heb geen praktijk ervaring met BBKits)

Ik bedoel eigenlijk tussen spaak en klauw.

Tussen de Titans en de AP's heb ik hoogstens 3mm tussen velg en klauw, 1 plakloodje past al niet op sommige plaatsen.

5mm is wel erg ruim overigens ;)

If it's not blown, it sucks...

Emiel

1mm is weinig. Josh van Volvospeed heeft 1.5mm (16.5mm spacer icm Comets) ruimte;



:eusa_wall:

M a r c

Dat uitzetten valt allemaal wel mee. Tis een behoorlijk stuk ijzer, maar minimaal 2 á 3mm zou ik wel aan speling willen... Maar als het té krap wordt dan freest ie zich toch geheel automatisch voldoende ruimte  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Citaat van: Emiel op 24-04-2007 19:11:23
1mm is weinig. Josh van Volvospeed heeft 1.5mm (16.5mm spacer icm Comets) ruimte;

1.5mm is optisch idd heel erg weinig, maar het materiaal kan eigenlijk toch geen kant op.

Weet je toevallig of door hem ook gemeten is nadat de remmen flink warmgereden waren?

Citaat van: M a r c op 24-04-2007 19:23:25
Dat uitzetten valt allemaal wel mee. Tis een behoorlijk stuk ijzer, maar minimaal 2 á 3mm zou ik wel aan speling willen... Maar als het té krap wordt dan freest ie zich toch geheel automatisch voldoende ruimte  ;D

Ik wil proberen de Tritons toch te "redden", zonder spacers te gebruiken. Ze lopen nu net aan, op het bovenste en onderste stuk van de klauw. Dit is met een flex makkelijk op te lossen, maar wil zo min mogelijk weghalen uiteraard.

Die spacers in de AP hubs icm 7.5J en ET43 zorgen er toch voor dat het erg krap wordt allemaal, dus liever niet ook nog spacers.

Om de OZ goed passend te krijgen moet ik toch minimaal van ET35 naar die ET43, wat inhoud dat ik 4mm van de hub en 4mm van de velg moet laten afdraaien.

Het risico dat het fout gaan icm met de kosten om het te laten doen, daarnaast spacers nodig hebben om de titans te gebruiken en ook nog eens afwachten of het wel stevig genoeg is als dat allemaal is afgedraaid..... :-\

Onder de C70 passen ze erg mooi, maar die heeft geen BBK met spacers en iets wijdere wielkuipen.... 

If it's not blown, it sucks...

Johann

Let wel op mocht je na willen draaien dat de boutgaten wel genoeg vlees houden. Vaak zijn ze qua diepte tot het smallere deel van het gat afgestemd op de ET.

Mijn OZ 18x8 ET40 hebben ongeveer 3 mm ruimte op de Brembo's, de Daytona's 18X7.5 ET38 nu ongeveer 2-3 mm met een 5 mm spacer.

Camber is -1.5