nieuw lid

Gestart door 940/850, 13-01-2007 18:04:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

940/850


                         Goeiendag   Forumleden,

Vandaag een volvo 850 2.0 gekocht van particulier 1996.
Hiervoor had ik een 940 2.0 1991 helaas deze aan bonken gereden.
Deze auto was door vorige eigenaar zeer puntueel oderhouden en verkeerde
in absolute nieuwstaat zowel technish als in en uitwendig.
Tot dat iemand meende dat ik door rood reed en optrok entegen mij op botste.
Doordat de auto uit 1991 is kreeg ik maar 1000 euro betaald met behoud van
wrak.Dit terwijl de schade 2000 euro bedraagt.
Ik ga zelf de schade repareren omdat ik weinig tijd heb om eraan te werken
duurt het lang voor deze klaar is'
Om deze tijd te over bruggen heb ik een andere auto nodig en heb een leuke 850 gevonden ook deze verkeert in goede staat van onder houd alleen wat verkleuring door zonlicht geen schade.maar 160k gelopen.

Turbobiker

Welkom op het forum.

Heb je ook foto's van beide wagens?

En die ander reed dus bewust tegen je aan?
De Tussenpaus

FGG

Welkom op 't Forum!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Niek

Welkom! Je schrijft dat je de 850 gekocht hebt om de tijd te overbruggen die je nodig hebt voor je andere auto te repareren. Hieruit maak ik op dat je hem daarna weer van de hand wilt doen? Bedenk wel dat een 850 verslavend is..... ;D ;D ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

scania164

Hallo
Welkom op forum!!
Ik heb ook een 940 se gehad,fijne auto hoor!
Maar als je de 850 gewend bent wordt het kiezen je wel heel moeilijk gemaakt.
Vooral de roffel is zeer verslavend   :evil: :evil:.

Veel plezier met de 850

gr chris

Frans Harkema

Welkom! Die 940 zal nog wel een tijdje blijven staan.......... ;D

940/850

Citaat van: Turbobiker op 13-01-2007 18:06:19
Welkom op het forum.

Heb je ook foto's van beide wagens?

En die ander reed dus bewust tegen je aan?
Kan je wel stellen dat hij dat bewust deed de afstand  was zo kort dat hij wel kon inschatten dat ik dit niet meer kon aanremmen.
ik zal later wat fotos plaatsen de schade ziet er wat mindrr spectaculair uit
omdat ik het linker spatbord een beetje in model heb geslagen en getrokken
De knik in de motor kap wat heb terug gebogen een nieuwe koplamp en raw
gemonteerd zodat de auto rijdbaar is.

940/850

vandaag de roffel opgehaald ben goed in me sas met deze auto rijd
voortreffelijk lekker lux ook electr.ramen electr.spiegel en goed werkende
airco en aardig wat sneller dan de 940 en ook zuiniger ik zie de tankmeter niet zakken bij de 940 wel.Binnen kort plaats ik de fotoos.
Nu door sparen voor een 960 ambassador line dan ben ik dik tevreden.
Alhoewel ik ook nog een 262c bertone en een 780 zou willen toevoegen.
3 weken een 480 es gehad maar dit heeft weinig indruk gemaakt dus maar snel geruimd.

breakman

welkom op het forum en proficiat met je aankoop !

je zal het verschil in rijgedrag wel merken tussen die 850 en 940 zeker als het ook een 2.0 was.

Is het een 20v of 10 v?

veel rijplezier kijk al uit naar de foto's !

FGG

Citaat van: breakman op 20-01-2007 22:50:13
Is het een 20v of 10 v?

Is een 2.0 niet altijd een 10V? ???

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

breakman

Citaat van: FGG op 20-01-2007 23:48:15
Citaat van: breakman op 20-01-2007 22:50:13
Is het een 20v of 10 v?

Is een 2.0 niet altijd een 10V? ???

in elk geval niet ALTIJD ! de 2.0 turbo's hadden 20 kleppies maar ik dacht dat er de keuze was bij de atmosferische variant tussen 20v en 10v ! experts verbeter me als ik fout ben !

BenC70ES

In NL niet voor de 2 liter, in oa België wel...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

killerbee

Ik heb hier een t5 2.0 liter staan met 20 klepjes  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Dus ja zijn er wel

thuur

Mijn GLE was een 2.0 20V, zonder turbo ;)


Gr 8)


PS: Ja ok, 't beestje kwam uit Belgie..

940/850

het is een 2.0i met 10 klepperdekleppen.Ik word gek van deze auto ik ben 55 jaar heb
meer dan 40 auto s gehad en met deze auto ga je voor je plezier rijden.
Deze 850 vraagt toch een wat pittiger rijstijl je voelt dat hij wat hoger op toeren het reuze naar zijn zin heeft.
Met de 940 kwam ik nooit boven de 3000 toeren maar de 850 trek ik naar de 4000
toeren, vindt hij lekker.
Naar hoeveel toeren trekken jullie door?
Ben ik misschien te voorzichtig